Ingredientele cu care umanizezi un brand culinar

Scris de Alina • 14 aprilie, 2013

Marty a introdus in toate restaurantele meniul Skinnylicious. Slim. Fit. Delicious – suna fancy, dar l-am testat si putem spune ca oferta este delicioasa, chiar daca mizeaza pe putine calorii. Si, tocmai pentru ca ne-a placut, ne-am permis sa intram putin si in “bucataria” marketingului.

Poate stiti ca Marty Restaurants a lansat, de curand, si o solutie noua in Cluj pe segmentul lor: o aplicatie pentru comenzi de pe telefon. Planurile de viitor arata investitii in echipa: traininguri, competitii, o scoala culinara interna, dar si focus pe clienti, printr-o cercetare, la care inca se lucreaza.

Nu v-am pregatit o reteta “mura-n gura”, dar gasiti, mai jos, cateva ingrediente despre cum poti umaniza un brand, de la Alexandra Craciun, PR officer Marty Restaurants.
Focusul meu principal este sa aratam cat mai mult din fata prietenoasa Marty si sa oferim publicului nostru ceva mai mult decat mesaje de: „Buna dimineata”.

Marty Restaurants

MADE: Skinnylicious se vrea un concept de mancare sanatoasa, dar delicioasa? Ce va propuneti pe termen lung cu acest meniu?

Alexandra Craciun: Exista o oarecare preconceptie, conform careia mancarea sanatoasa nu este neaparat delicioasa si ca a manca sanatos presupune sacrificii in zona gustului si a aromelor. De aici am pornit. Am continuat povestea cu un calcul riguros al caloriilor si cu principiile alimentatiei corecte, cu o atentie deosebita asupra ingredientelor potrivite pentru un regim de viata riguros. Un lucru important de precizat ar fi acela ca Skinnylicious nu pune bazele unei diete, ci este o unealta pe care o pot folosi cei care doresc sa-si mentina silueta.

Daca vorbim de planuri, trebuie sa mentionam faptul ca initial proiectul a fost dezvoltat doar pentru Marty City (din Iulius Mall). Acum, îl gasiti in toate restaurantele si, pe termen lung, ne propunem sa-l schimbam o data la aproximativ trei luni si sa adaugam produse noi, in functie de feedback-ul pe care-l primim de la clientii nostri.

MADE: Care sunt metodele de promovare pe care le-ati folosit pana acum?

Alexandra Craciun: Pana acum am mers pe variantele clasice: social media (incluzand o intalnire cu bloggeri), newsletter catre baza noastra de date cu clienti, recomandarile ospatarilor in restaurant si un cross promotion cu World Class (care este partenerul nostru pentru acest proiect). Cand ai atat de multi oameni care iti trec pragul, cel mai usor e sa te adresezi lor, motiv pentru care comunicarea directa cu ei ne-a ajutat cel mai mult, meniul vorbeste de la sine de multe ori.

MADE: Marty Restaurants are, de curand, si o aplicatie mobile. Ce detalii ne poți oferi?
Alexandra Craciun:
Aplicatia Marty a fost dezvoltata pe o platformă denumita „hipDiner (TM)”, apartinand companiei Cloud Treats si echipei Cloud Treats din Cluj-Napoca. Aplicatia poate fi instalata pe telefon prin intermediul celor doua sisteme de operare mobile: iOS sau Android si deja se bucură de un mare succes printre clientii nostri. Ne-am bucurat sa fim primii din Cluj care vin cu aceasta abordare si trebuie sa recunoastem ca lucram foarte mult in a aduce cele mai noi si inovative solutii pentru clientii nostri.

MADE: Cat de des organizati degustari, care este feedback-ul si cat de relevanta este aceasta metoda?

Alexandra Craciun: Organizam tot felul de evenimente, printre care si degustari pentru meniurile noi sau pentru preparatele noi pe care le introducem. Majoritatea sunt pentru publicul larg si anul acesta vrem sa marim numarul lor, mai ales pentru cei care ne urmaresc pe retelele sociale. Ne ajuta pe doua directii: ne apropiem de publicul nostru (preferam abordarile personale si prietenoase) si in acelasi timp ne ajuta sa obtinem feedback legat de produsele noastre.

MADE: Ce tip de marketing de continut aplici in online pentru Marty?

Alexandra Craciun: Avem cateva directii pe care mergem in paralel. Pe de o parte e zona de produs sau „product highlight”, cum imi place mie sa-i spun – produsul saptamanii, produsele speciale din meniurile speciale sau sezoniere. Pe de alta parte e zona de retete, unde in fiecare saptamana venim cu o reteta noua pentru publicul nostru, propusa de un bucatar al restaurantelor Marty. Pe langa asta, mai avem si partenerii cu care facem cross-promotion (World Class, evenimente la care participam, etc). Focusul meu principal este sa aratam cat mai mult din fata prietenoasa Marty si sa oferim publicului nostru ceva mai mult decat mesaje de „Buna dimineata”.

MADE: Ce alte activitati mai desfasoara Marty Restaurants in viitorul apropiat?

Alexandra Craciun: Propun sa o luam punctual pentru ca sunt foarte multe:
– lucram foarte mult la meniurile de vara si la meniul nou Skinnylicious,
– avem planuri foarte mari pe zona de website, pregatim surprize si acolo,
– suntem in plina desfasurare a unei scoli culinare interne care sa ne ajute sa crestem oamenii nostri,
– pregatim o serie de traininguri (tot intern) pe zona de cafea,
– avem o competitie interna de Latte Art, alaturi de campionul nostru national Marius Nica,
– avem câteva proiecte pe zona de CSR, despre care urmeaza sa va povestim,
– saptamana viitoare lansam o cercetare printre clienți, pentru a ne ajuta să descoperim nevoile si expectantele lor,
– continuăm cu proiectele noastre sociale si cu evenimentele.

MADE: Echipa MADE iti ureaza mult succes cu toate planurile.
Alexandra Craciun: Salutari din departamentul de marketing de la Marty Restaurants :).

Marty Restaurants

Marty Restaurants

Comentează cu Facebook