Omul glocal: Lorand Balint – Boti

Scris de Ștefana • 18 aprilie, 2013

Lorand Balint – Boti,  in prezent Strategy Director la Publicis.

Parcursul lui profesional poate fi descris simplu prin „omul glocal” care deseori iesea din rigorile functiei de Global Account Director pe P&G detergenti pentru a obtine un insight bun si spala rufe alaturi de femei din Filipine, China, Rusia, Polonia, Serbia sau Romania.

Are un “loc de joaca pentru pasionatii de gandit”, pe care va recomand sa-l urmariti si sa mergeti macar la un training/ workshop sustinut de el, pentru ca reuseste sa stearga si sa va construiasca de la zero o noua viziune despre strategie, marketing, cercetare, publicitate s.a. Prima ocazie pe care o aveti e chiar saptamana viitoare in 25 aprilie, la MarkDay, dar pana atunci avem noi un interviu proaspat.

 

MADE: Ce strategie aplici ca sa ajungi din punctul A in punctul B si sa bifezi si-un obiectiv pe parcurs, nu doar parcurgerea in sine a drumului? Te concentrezi pe punctul de plecare, pe punctul de sosire sau pe obiective?

Lorand Balint: In primul rand incerc sa nu uit ca viata noastra se desfasoara si intre A si B si ca e important sa-mi placa cat mai multe dintre lucurile care se intampla in proiect – nu doar rezultatul final.

Cand incep sa lucrez pe un proiect mare incerc sa inteleg cat mai bine de ce facem acel proiect, apoi incerc sa-mi creionez cat mai clar in scris obiectivele sale si, in masura in care se poate, cum ar trebui sa arate rezultatul final. Tot in scris. E important pentru ca pe parcursul proiectelor risti sa te focusezi pe lucrurile care tot apar si sa uiti big picture.

MADE: Care crezi ca e cel mai banal motiv pentru care trebuie sa facem o cercetare inainte de a lua decizii cu privire la produsele noastre?

Lorand Balint: Cercetare este si daca mergem si observam pur si simplu consumatorii la raft – nu inseamna ca trebuie sa investim resurse semnificative obligatoriu. Sunt multe, foarte multe motive – daca este sa izolez unul ar fi „Disaster Check”: sa verificam daca nu cumva este ceva flagrant care ne-a scapat, ceva care noua ni se pare foarte clar si ok, dar consumatorilor / clientilor nu.

 

MADE: Cum influenteaza gradul de civilizatie al unui popor, disponibilitatea lui de a furniza informatii? Ai identificat anumite tipare de comportament in cercetarile tale?

Lorand Balint: Nu cred ca exista un popor care sa fie uniform in comportament. Nu toti germanii sunt tehnici, nu toti romanii creativi.  Sunt particularitati dar tin mai mult de segmentele de consumatori analizate si mai putin de popor.

 

MADE: Poate lua big data- online data locul cercetarii clasice? 

Lorand Balint: Este inca un instrument la dispozitia oamenilor de afaceri. Nu vor disparea metodele traditionale, vor continua sa evolueze, dar nu vor disparea.

 

MADE: Care a fost cea mai mare provocare profesionala a ta (reusita, client, campanie)?  

Lorand Balint: Sa ajungem din Bucuresti parteneri globali pentru P&G si pentru Strauss. Nu de putine ori a trebuit sa lamurim de ce Bucurestiul. Pentru a intelege mai bine, este ca si cum Coca Cola ar lucra la nivelul Romaniei cu parteneri principali din Vaslui. Periodic cineva ar intreba de ce nu Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov, Iasi – de ce Vaslui???

MADE: Multumim! Abia asteptam sa te vedem la Markday!

Comentează cu Facebook