Povestea deScris

Scris de Denisa • 12 aprilie, 2013

La pas prin Clujul nostru drag, pe strada Universitatii, strabatuta altadata de domni, doamne si domnite cu titluri nobiliare, ne oprim in fata unei vitrine cochete, ce ne indeamna parca sa-i deslusim povestea…

descris-130404-2702

MADE: Cum a luat nastere povestea deScris si cine s-a ocupat de rebranding?

Elena Centea: Orice poveste frumoasa incepe cu „a fost odata”: in cazul nostru, a fost odata un domn care a creat un spatiu foarte cautat in randul artistilor clujeni (este vorba de papetaria S&V de pe str.Universitatii nr 1, credem ca toti cei care au terminat vreo scoala de arte in Cluj ne-au calcat pragul cel putin o data). Anul trecut m-am alaturat si eu echipei, pasionata fiind de instrumente de scris si clienta veche. Cu dorinta de a face impreuna cea mai frumoasa papetarie din oras, ne-am pus pe treaba, si povestea e abia la inceput.

Numele deScris a venit primul, apoi s-a nascut logo-ul, spatiul reamenajat din magazin si vitrina-vedeta care da spectacole in fata trecatorilor incepand din vara trecuta.

MADE: Textele voastre sunt pline de poveste, colaborati cu o agentie clujeana de publicitate pe partea de design & copywriting?

Elena Centea: deScris este promovat de partenerii nostri de comunicare, Simona Copil pe partea de copywriting si Adina Horodinca de la Xpect, pe partea design. Povestile vin de la Simona, iar mesajul nostru ajunge un pic mai incolo de urechile oamenilor, ajunge la acea parte din ei care este sensibila la cadouri facute fara motiv, zambete largi si gesturi frumoase, dezinteresate.

Asociatul nostru a venit cu inspiratia numelui, Adina ne-a ajutat cu imaginea – logo, site-ul si materiale de comunicare nou-noute, iar Simona ne ajuta sa ne spunem povestea in cel mai frumos fel.

MADE: Spune-ne mai multe despre comunicarea voastra online, pe unde “socializati” si ce impact are online-ul asupra business-ului vostru?

Elena Centea: Pagina de facebook.com/DeScrisPenshop a devenit cel mai activ canal de comunicare, iar acum promovam cel mai puternic lucrarile din proiectul „Clujul meu si Clujul tau”, Clujul vazut de artisti.
Al doilea canal ar fi blogul magazinului nostru online (descris.ro/blog), unde ii invitam pe toti clientii sa ne trimita lucrari realizate cu produsele din magazin. Avem si o galerie pentru lucrarile copiilor.
Suntem la inceput, magazinul online a fost lansat abia anul trecut, mai avem mult de invatat, dar este o poarta deschisa spre lume.

MADE: Care sunt canalele online care functioneaza cel mai bine pentru targetul vostru, in raport cu obiectivele de business?

Elena Centea: Ne traim copilaria online, inca nu avem statistici relevante, nu as vrea sa ma grabesc. Avem segmente diverse de clienti si nu au toti acces sau apetit pentru online, suntem in cautarea canalului potrivit pentru fiecare.
Ceea ce pot sa spun pana acum este ca site-ul descris.ro a atras multi clienti din segmentul cadourilor corporative.

MADE: Ne place proiectul “Clujul meu si Clujul tau” si suntem curiosi sa aflam mai multe despre el. Cine a venit cu ideea creativa?

Elena Centea: Proiectul a pornit de la dorinta noastra de a-i cunoaste mai bine pe cei care ne cumpara gama de arta si grafica: cei pasionati de desen, ilustratie, grafica. Ne-am dorit sa-i intrebam ce produse le plac, de ce le plac si de ce le folosesc fix pe acelea.
Ne-am gandit sa le punem la dispozitie un carnetel si 4 game Faber-Castell si sa-i intrebam cum arata Clujul lor.
Eu am venit cu miza si provocarea, Simona a venit cu mesajul, comunicarea sustinuta si contactarea artistilor, Andrei Mutu de la I Love Cluj ne-a ajutat cu promovarea, ilustratoarele Cristina Barsony si Maria Surducan au venit cu entuziasm, recomandari si suport iar … artistii au venit cu Clujul lor.
Asa am ajuns sa facem cunostinta cu o buna parte din artistii orasului, ba chiar si multi indragostiti de Cluj din alte orase. Proiectul a luat o amploare la care nici nu visam, am strans peste 40 de lucrari si inca mai vin :)
Clujul artistilor ne-a lasat masca: sunt atat de frumoase si de proaspete ilustratiile lor incat ne dorim acum sa le scoatem din carnetele si sa le aratam tuturor intr-o expozitie in cadrul TIFF si… sa publicam o selectie din ele intr-un ALBUM CARTE! O sa fie minunat, numai sa strangem fonduri sa-l putem publica. De altfel, am urcat proiectul pe platforma crestemidei (www.crestemidei.ro) si dorim sa spunem tuturor despre el.

MADE: 3 lucruri pe care NU le-ati schimba nicicand din Clujul vostru si al nostru…

Elena Centea: Hmmm … 1. Clujul nostru e un teren bun chiar si pentru idei nastrusnice, pentru ca oamenii lui nu sunt motivati exclusiv financiar. Sunt entuziasti, generosi, talentati si stiu al naibii de bine sa se bucure de lucruri mici si frumoase.

2. Clujul nostru e facut din fire invizibile ce aduc impreuna oameni care cred in aceleasi lucruri, ii fac sa se caute (surpriza!) chiar si cand nu au un interes, sa se ajute fara sa astepte ceva in schimb si sa-si faca unul altuia mici bucurii neplanificate, nebugetate dar (iarasi, surpriza! ) mi-nu-na-te.

3. Multimile de studenti si TIFF-ul, care pastreaza orasul mereu tanar.

Elena Centea este Administratorul shop-ului deScris.

Comentează cu Facebook