Despre marketingul inovativ cu Nick Sohnemann

Scris de Lilly • 8 mai, 2013

nick

Made by Andreea Bompa-Opreea

Nick Sohnemann – Fondator & Managing Partner la Innospark Consulting

Originar din Hamburg, Germania, Nick este un expert in tendinte si previziuni inovatoare. Dupa ce si-a terminat studiile de specialitate, si-a construit o cariera in industria de marketing si internet in cadrul unor agentii de media, unde a lucrat pentru companii de renume precum Vodafone, McDonalds, Daimler, Beiersdorf. Experienta lui l-a adus in pozitia de fondator si director general la INNOSPARK, dar si conducatorul InnoLab la Hamburg Media School.
L-am intalnit pe Nick in cadrul Markday, unde am discutat mai multe despre marketingul inovativ si viitorul lumii virtuale.

MADE: Spune-ne, Nick, cum ai devenit expert in prognozarea trendurilor si a inovatiei? Ai simtit la un moment dat ca asta e chemarea ta?
Nick Sohnemann: Curiozitatea si reticenta de a accepta s
tatus quo-ul – acestea sunt doua trasaturi pe care le-am avut intotdeauna, cred. Asa ca nu mi-am panuit cu adevarat sa devin un expert in inovatie, dar in adancul meu m-am intrebat mereu cum pot schimba lumea, cum pot imbunatati lucrurile. Poate am fost un pic cam rebel, dar nu mi-a placut niciodata sa accept ceea ce imi spuneau oamenii. Astfel, incercarea de a gasi raspunsuri la aceste intrebari si un lung sir de coincidente norocoase m-au facut – si de fapt chiar si acum ma fac sa fiu – un entuziast pasionat de inovare.

MADE: Cum iti ghidezi clientii in interpretarea trendurilor si mai ales cum ii ajuti sa-si descopere propriile lor idei inovative?
Nick Sohnemann: Ideea principala a ceea ce eu le spun este simpla: nimeni nu poate privi in viitor. Astfel, intr-o lume tot mai complexa va fi tot mai greu si mai greu sa anticipezi si sa prevezi ceva cu certitudine. De aceea, eu le sugerez clientilor mei sa implementeze aceste trei lucruri pentru succesul dezvoltarii ideilor lor:
1: Ganditi-va la o problema – dezvolta o solutie (IDEEA ta)
2: Defineste ideea – care sunt cunoscutele si necunoscutele
3: Dezvolta o harta necostisitoare de implementare a ideii – testeaza-i agilitatea: greseste cu scopul de a afla necunoscutele.

MADE: Ai vorbit despre viitorul „sticlei” in cadrul conferintei Markday din Cluj-Napoca si ai spus ca vom avea acces la internet si la TV pe orice suprafata din sticla. Ce parere ai despre aceasta permanenta conexiune la lumea virtuala si cum crezi ca ne va afecta pe termen lung?

Nick Sohnemann: Nu e atat de usor de zis. Dar, in general, conexiunea permanenta si accesul la internet ne vor ajuta (pe partea pozitiva), pentru a depasi limitarea creierului nostru. De exemplu: putem vorbi limbi diferite, pentru ca suntem mereu conectati la o aplicatie de traducere; ne putem aminti mereu de toate numele persoanelor care le intalnim – pentru ca o aplicatia noastra ne va spune numele si compania acestuia; putem obtine informatii in timp real despre unde si cum a fost realizat un produs doar uitandu-ne la acesta – posibilitatile sunt nelimitate.
Desigur, nu exista studii de lunga durata despre cum acest lucru ar putea sa ne afecteze creierul si mintea – in ceea ce priveste acest aspect: devenim tot mai mult un fel de depozit prin asta, sau nu? Doar un singur lucru este important sa ne amintim: creierul a fost intotdeauna foarte bun in a selecta ceea ce este relevant si ceea ce nu este. Cu sprijinul noilor tehnologii, creierul nostru va deveni chiar mai bun in asta. Si sunt foarte increzator este ca, daca in viitor va aparea o alta problema cauzata de conectivitatea constanta (nu-mi pot imagina ce ar putea sa fie), cineva o sa dezvolte o solutie pentru asta. Acesta va fi o inovatie!

MADE: La INNOSPARK ai prezentat impreuna cu echipa ta cateva idei despre cum va arata viitorul nostru in urmatorii 10 ani. Ce iti place cel mai mult la acest viitor si ce te sperie cel mai tare de asemenea?

Nick Sohnemann: Imi place faptul ca viata va fi mai convenabila si mai usor de manevrat in viitor. Masinile si calculatoarele vor imbunatati viata si, prin urmare, noi ca oameni o sa ne putem preocupa mai mult cu privire la imbunatatirea lumii.
Mi-e frica de faptul ca vechile concepte precum: gandirea statului natiune, gandirea religioasa, sindicatele si conservatori si partidele de stanga persista in mintea multor oameni si ar putea fi o forta ce impiedica inovatia.

MADE: Care crezi ca sunt mijloacele marketingului inovativ? Care crezi ca va fi punctul in care marketingul si publicitatea vor intrece masura in viata consumatorilor?

Nick Sohnemann: Viitorul in marketing va fi mai mult si mai mult axat pe conversatie. Conversatie transparenta si onesta. Brandurile si produsele sunt adesea percepute ca „prieteni” care ajuta consumatorii sa-si rezolve diferite sarcini si obiceiuri din viata de zi cu zi.
Deci, brandurile si produsele ar trebui sa actioneze in calitate de prieteni si sa se comporte in acest fel.

MADE: Care sunt instrumentele inovative preferate ale tale, pe care le folosesti zi de zi si fara de care nu ai putea trai sau munci?
Nick Sohnemann: Smartphone-ul, cartea de credit, aplicatia de car sharing (car2go), aplicatiile companiilor aeriene de check-in si programele de chat.

Comentează cu Facebook