Care este esenta „client centric”? Din culisele unui eveniment de succes

Scris de Alina • 25 noiembrie, 2013

 
Lorand Balind (Leo Burnett)“Clien
ţii noştri nu sunt companii, sunt oameni” – este convingerea prin care Lorand Balint, Managing Director Leo Burnett (companie aleasă 10 ani la rând Agenţia Anului în România), a cucerit audienţa cu un discurs animat de exemple din experienţa personală, care fac legătura cu viaţa profesională, în cadrul Client Centric Conference, un eveniment care a promovat inovaţia şi comunicarea personalizată pentru atragerea şi fidelizarea clienţilor.

“Am spălat rufe cu femei din toată lumea”, a spus Lorand Balint, referindu-se la experienţa cu Procter & Gamble, spre amuzamentul publicului. Astfel, a subliniat faptul că “marketingul nu e jobul de după birou, ci se face pe teren, între consumatori”. De asemenea, Lorand Balint a conturat 4 profile ale angajaţilor: CEO sau preşedinte, hired gun, corporate ladder climber şi corporate coaster, susţinând ideea că fiecare trebuie abordaţi diferit în pitch-uri.

Bogdan Oros

 “Doar 4% dintre clienţi se plâng direct către companie că au avut o problemă”, susţine Bogdan Oros, founder TxtFeedback, un startup câştigător de seed funding, în cadrul LaunchHub. Bogdan Oros a prezentat soluţia dezvoltată în cadrul companiei AB Mobile Apps şi utilizată pe piaţa internaţională, prin care companiile pot să adune feedback, întrebări şi sugestii de la clienţi, prin intermediul smartphone-urilor şi să le răspundă acestora în timp real.

 

Monica Birlea - iQuest

Monica Bîrlea, Senior Consultant Microsoft, iQuest a dezvăluit secretele „Microsoft Dynamics CRM – a solution for marketing and sales” şi a explicat participanţilor cum ne ajută un CRM în vânzări, în organizare şi planificare, managementul leadurilor, al oportunităţilor, al conturilor şi al documentelor, precum şi în rapoarte.t să adune feedback, întrebări şi sugestii de la clienţi, prin intermediul smartphone-urilor şi să le răspundă acestora în timp real.

orlando szasz 5

“În fiecare zi, cu toţii, suntem deopotrivă, clienţi şi furnizori”- aceasta ar fi deviza pe care Orlando Szasz, Business Angel, (fondatorul Renania, împreună cu fratele său Roland) a mizat la Client Centric Conference. Emoţia pozitivă ar fi un alt indiciu pe care Orlando Szasz l-a oferit audienţei spre a fi testat în relaţia cu clientul, printr-un exerciţiu mental: “Gândiţi-vă ce poate bucura clientul?!” El a făcut apoi trecerea spre “harta punctelor de interacţiune cu clienţii”, unde a subliniat importanţa identificării punctelor de îmbunătăţit.

 

În final, “Client Centric Conference şi-a atins obiectivele, fiind bifat pe lista proiectelor de succes ale IAA YP Cluj. Participanţii au avut feedback-uri pozitive şi asta ne bucură cel mai mult. Au fost prezentări informative, interactive şi cu o doză de umor, astfel încât a ieşit o combinaţie interesantă”, declară Angela Lepădatu, Project Leader Client Centric Conference.

Evenimentul a avut loc, marţi, 19 noiembrie, de la ora 17.00, la International Ballroom şi a reunit peste 200 de participanţi, specialişti în marketing, manageri de vânzări, antreprenori. Pe lângă speach-urile interactive, participanţii au avut parte de o tombolă cu premii, în urma concursului „Replici haioase de agăţat clienţii”, iar cei 4 invitaţi speciali au fost surprinşi cu o caricatură, realizată live la eveniment.

Client Centric Conference 6Conceptul de “Client Centric” reprezintă o metodă de a derula afaceri orientate în primul rând către client, prin plasarea acestuia în centrul serviciului brand-ului. Companiile care abordează o strategie client centric oferă valoare adaugată clienţilor prin îmbunătăţirea experienţei acestora  cu produsele/serviciile lor.

Client Centric ConferenceInnovation in client management a fost organizat cu sprijinul iQuest (partener principal), International Ballroom, Hotel Capitolina, Impress, Bizz Club, JCI Cluj, Okian, Camera de Comerţ şi Industrie Cluj, Clubul Întreprinzătorului Român, Asociaţia Patronilor şi Meseriaşilor Cluj, Liga Intreprinzătorului Român, Zonga, Revolution Club, Ciorchin, DeScris Penshop, Revista Bulevard, Cluj.com, Evenimente în Cluj, Caricaturi La Cornet, Tomi Tothpal, Transylvania College, I Love Cluj, Moving Club.

1470203_10151808515068174_1204417401_n

IAA Young Professionals Cluj reprezintă un program internaţional al International Advertising Association care reuneşte tineri profesionişti din domeniul MarCom.În România există în prezent 2 filiale, la Bucureşti şi la Cluj-Napoca (începând din 2009). Proiecte IAA YP Cluj 2012-2013: “Cum comunică ONG-urile?”, “ARTvertising”, “Marketing Tribe”, “Marketing după perdea”.

Foto: Tomi Tothpal

Comentează cu Facebook