Made
Editoriale MADE | Clientii, petrolul si Creatia Publicitara
Editoriale
Romania egal produs. Apoi brand.
de Bogdan Branzas
Clientii, petrolul si Creatia Publicitara
de Dragos Alexa
Vin studentii
de Calin Crainic
Business networking o solutie inteligenta pentru cresterea vanzarilor
de Calin Biris
Cunoasteti expresia “a sta de sase”
de Calin Crainic
Frunza si vorba dulce romaneasca
de Renate Roca-Rozenberg
Educatia vizuala se face mergand pe strada
de Vlad Sulea
Mi-aduc aminte cum tototot ma scuipam
de Calin Crainic
Unde se duc ziaristii cand se duc
de Renate Roca-Rozenberg
Creativitate prin actorie
de Diana Bota
Odata mi-am bagat pumnul in gura singur si nu mi l-am mai putut scoate
de Calin Crainic
De la Branding de Cluj la Bhangra Party
de Diana Bota
Despre pasiune si marketing
de Diana Bota
Despre cum si de ce este MADE
de Vlad Sulea
Clientii, petrolul si Creatia Publicitara
09.05.2011
Dragos Alexa
managing partner Creatica
Alte articole de Dragos Alexa
In zilele in care aproape ca reusisem prin facultatile de profil sa definim Comunicarea, Publicitatea, Relatiile Publice… hop top inca o necunoscuta (aparent cunoscuta) ne pune piedica.

Inspre ce?

Inspre Nirvana agentiilor de publicitate din intreaga Romanie. Acel fenomen pe care ni-l dorim cu ardoare toti cei din industria "cu 1000 de nume". Acea stare aproape "marijuanistica" la care speram si care se rezuma la doua (doar doua) cuvinte:

CLIENTUL INTELEGE!

sau

CLIENTUL CREDE!

Putini sunt clientii care inteleg.

Ce vor? Ce li se ofera? De ce e bine sa faca cum zicem? De ce e in favoarea lor? Ce au nevoie? Ce trebuie sa aiba nevoie?

Asta ni se trage, frati si surori, de la atatea "FULL SERVICE"-uri de nu mai putem duce. Nu cred ca e la moda sa spui ca esti specializat asadar ca "pink is the new black". Spun doar ca a venit timpul sa recunoastem ce nu stim si nu vrem sa facem. Sa nu mai fim vanzatori de "de toate" si sa facem lucrurile destept.

Exista agentii de publicitate care inteleg de vreo cativa ani incoace ca sansele de reusita in a castiga clienti stau in puterea ideii creative cu care te duci in fata clientului si nu in pilele si spaga pe care o dai.

Daca in cazul ultimelor doua nu exista niciun control sau instrumente fiabile la indemana (altele decat Ochiul Dracului), ei bine, in cazul ideii creative exista… tot.

Si cand spun tot ma refer la directie si oportunitate. Sa nu ma intelegeti gresit! A avea o idee creativa e mult mai greu decat sa faci rost de o pila buna. Atata doar ca generatorii de idei creative pot fi crescuti, cultivati si gasiti indiferent de marimea buzunarului.

APROAPE ORICE AGENTIE POATE AVEA ACEA IDEE CREATIVA, UN MOURINHO "THE SPECIAL ONE".

Reciproca "inversa" fiind: nu orice agentie poate avea pile. Un cont adevarat il castigi in momentul in care ai castigat contul de creatie. Daca il ai si pe cel de branding deja e LUX (vorba colegului Rolli).

Ca sa putem merge mai departe trebuie sa constientizam toti ca nu cea mai buna idee creativa castiga contul – tocmai pentru ca pilele sunt mai tari decat argumentele creative sau capul clientului e mai tare in a interpreta ideea.

Singurul argument pe care il am in favoarea unui indemn din inima: "AGENTII, INVESTITI IN CREATIE!" este ca o astfel de atitudine ar fi "crestineasca", morala si in avantajul clientului.

Mai este un argument foarte important:

PRIN CREATIE si DOAR PRIN CREATIE DE CALITATE se obtine adevarata faima pentru o agentie. Nimeni nu isi aduce aminte ce valoare a avut contul de media buying al lui Leo, nimeni nu isi mai aduce aminte ce cantitate de brosuri a facut McCann sau cate bannere a listat Lowe.

Toti isi aduc aminte doar campaniile – cat de creative sau cat de proaste au fost.

Fiti creativi in fiecare zi!

PS: Si cu petrolul?

Re PS: Petrolul e bun ca e inflamabil si deci face lumina.