Made
Editoriale MADE | Despre cum si de ce este MADE
Editoriale
Romania egal produs. Apoi brand.
de Bogdan Branzas
Clientii, petrolul si Creatia Publicitara
de Dragos Alexa
Vin studentii
de Calin Crainic
Business networking o solutie inteligenta pentru cresterea vanzarilor
de Calin Biris
Cunoasteti expresia “a sta de sase”
de Calin Crainic
Frunza si vorba dulce romaneasca
de Renate Roca-Rozenberg
Educatia vizuala se face mergand pe strada
de Vlad Sulea
Mi-aduc aminte cum tototot ma scuipam
de Calin Crainic
Unde se duc ziaristii cand se duc
de Renate Roca-Rozenberg
Creativitate prin actorie
de Diana Bota
Odata mi-am bagat pumnul in gura singur si nu mi l-am mai putut scoate
de Calin Crainic
De la Branding de Cluj la Bhangra Party
de Diana Bota
Despre pasiune si marketing
de Diana Bota
Despre cum si de ce este MADE
de Vlad Sulea
Despre cum si de ce este MADE
14.06.2010
Vlad Sulea
graphic designer The Tailor
Alte articole de Vlad Sulea
Pe cand lucram cu Calin Crainic la pozitionarea Vitrina Advertising am avut un input de la Razvan Matasel despre ce inseamna provincia raportata la Bucuresti. De fapt, ce e o agentie de publicitate din Cluj pentru un bucurestean din advertising. Bineinteles ca din nou: oameni seriosi, preturi bune, lucrari la care nu se asteptau.

Calin a scos atunci Made in Transilvania pentru o Vitrina care tintea sa se prezinte in Bucuresti. Mixul dintre advertising si traditiile locale era ademenitor.

Intre timp Vitrina a renuntat la acea pozitionare pentru una mai putin colorata. Adevarul e ca slang-ul din advertising nu il prea intelege clientul de advertising. Desi, cred ca e corecta pozitionarea advertisingului de Cluj pe Made in Transilvania.

Avem iqads si ne uitam la el. E buna arhiva de spoturi si printuri. Sunt ok articolele si mai ales oamenii din interviuri. Nu strica nici resursele despre agentii si mai ales joburile din marcomm. (ce nasol e cuvantul asta - e ca un accident la care iti e groaza sa te uiti, si parca tot te-ai uita putin...) Dar toate sunt prea departe de Cluj. Sa nu mai vorbim despre evenimente. Au incercat cateva sa ajunga aici, dar au iesit in asa fel incat nu au continuat. Si atunci, pentru Cluj, fara multinationale, fara clienti majori, fara piscuri ale creatiei si cu o piata neobisnuita de advertising nu mai ramane mare lucru care sa il atinga cu adevarat de pe IqAds.

Cred ca pietei de advertising, PR si marketing din Cluj ii va face bine sa se deschida putin, pe un spatiu in care fie vizibili toti cei din piata, de la freelanceri pana la directori de marketing, de la agentii pana la clienti de marketing. Mi-ar placea sa vad continut autentic, made in Transilvania. Mi-ar placea sa vad exemple care sa ne uimeasca pe toti si situatii care sa ne ingrozeasca. Sa se vorbeasca despre ele si impreuna sa facem sa fie mai bine. :) Cred ca si de data asta "e in puterea noastra".

Acum imi dau seama ca ar fi trebuit sa vorbesc despre designul portalului si identitate, dar am batut campii. Numele vine exact din povestea sloganului lui Calin. Aplicat pe piata de advertising mi se pare mai bun decat pentru Vitrina. Logo-ul e un simplu Arial Black, asa ca tribut al miilor de panouri din comatex cu autocolant lucios din Cluj care nu se mai termina odata. Portalul e no-design. Din nou cu Arial si cu o structura cat mai simpla, ca sa nu ne incurcam cand cautam continutul.

Atat.

Respect lui Stefan, care nu a dormit in Tokyo ca sa il implementeze gratuit si bine de tot.

P.S. MAD3.RO e alternativa rapida (cam twitterista) la MADE.RO care era deja rezervat.