Made
Editoriale MADE | Mi-aduc aminte cum tototot ma scuipam
Editoriale
Romania egal produs. Apoi brand.
de Bogdan Branzas
Clientii, petrolul si Creatia Publicitara
de Dragos Alexa
Vin studentii
de Calin Crainic
Business networking o solutie inteligenta pentru cresterea vanzarilor
de Calin Biris
Cunoasteti expresia “a sta de sase”
de Calin Crainic
Frunza si vorba dulce romaneasca
de Renate Roca-Rozenberg
Educatia vizuala se face mergand pe strada
de Vlad Sulea
Mi-aduc aminte cum tototot ma scuipam
de Calin Crainic
Unde se duc ziaristii cand se duc
de Renate Roca-Rozenberg
Creativitate prin actorie
de Diana Bota
Odata mi-am bagat pumnul in gura singur si nu mi l-am mai putut scoate
de Calin Crainic
De la Branding de Cluj la Bhangra Party
de Diana Bota
Despre pasiune si marketing
de Diana Bota
Despre cum si de ce este MADE
de Vlad Sulea
Mi-aduc aminte cum tototot ma scuipam
19.07.2010
Calin Crainic
creative director Vitrina Advertising
Alte articole de Calin Crainic
…tototot ma invineteam, tototot ma bulbucam de persuasiune atunci cand ma straduiam sa explic unor priviri incetosate de prea multa pasiune pentru advertising si comunicare care e treaba cu brandul. Ma opinteam pana mi se innodau venele de la gat (zici ca purtam brusc lantisor) in incapatanarea de a vedea relatia dintre brand si consumator drept una eminamente umana. Adicaca brandurile se nasc interesat. Adicaca fauritorii de branduri nu sunt altceva decat esteticieni, frizeri, manichiuristi, designeri vestimentari care sa straduie sa faca brandul mai appealing (ca sa vorbim publicitar) in incercarea acestuia de a se cupla cu cat mai multi consumatori. Adicaca brandul e cu atat mai brand cu cat are un comportament mai orientat spre relatii cu oameni, cu consumatorul. Adicaca brandul e cu atat mai brand cu cat e mai om. Nu dezvoltam acum, credeti-ma ca rationamentul pusca iar de rezultat ne rezulta fara virgula.

Cu ocazia polologhiei de mai sus, mi-am amintit brusc ca detest calupul publicitar. Si tot cu aceasta ocazie m-am infiorat de emotie dandu-mi seama si de ce. De aia ca fiecare spot e facut dupa chipul si asemanarea consumatorului cu care vorbeste. Romanii toti, ce nu e clar? Sunt sociopat si baidemultimeofob (nu de asta nu merg la Iron Maiden, da?) motiv pentru m-am prins ca nu pot indura calupul publicitar, aceasta galerie de chipuri de consumatori romani. Ii vedeti si voi. Incercati, e simplu. Faceti pentru propria terapie un exercitiu: priviti spotul, unul din calup, oricare, brandul manifest bre’, buuuuun, si acuuuuum, acum straduiti-va sa-i ghiciti “partenerul” de dincolo de ecran. Consumatorul, frate. Nu va lasati influentati de filmarea pe pelicula de 35, de locatie, de casting-ul impecabil si de coloana sonora. Ramaneti atenti la mesaj, la strategia de brand si de comunicare. A? Se vede ceva? Focusati-va pe pozitionare si pe declinarea creativa, nu uitati nici de “call to action”. A? Acum parca? A? Se simte mirosul de mici de langa manastiri in zilele de pelerinaje ( ca tot se apropie Sfanta Maria “mare”)? Dar ala de cauciuc de Porsche Cayenne derapand in nisipul din Vama (nu da Dumnezeu un cui de cort ancorat sa il sparga?)?

Hai sa nu o mai dau cotit, e limpede ce vreau sa spun. Ca fiecare consumator are brandul pe care il merita, ca fiecare natiune are advertising-ul (a se citi calupul) pe care il merita; ca brandurile si toate manifestarile lor sunt simptome ale societatii in sanul careia s-au zamislit; ca nu e nici o exagerare a privi calupul publicitar drept barometru al calitatii si curateniei din socialul carpato-danubiano-pontic. Cu alte cuvinte, “spune-mi la ce branduri balesti ca sa iti spun cine esti”.

Reluam. Daca privind calupul publicitar simtiti o senzatie neretinuta de greata, nu dati vina pe agentii, poate nici pe companii, pe branduri. Dati vina pe dumneavoastra insiva. Pe bune.

Aprpos, cum vi se pare calupul “local” de publicitate?