Made
Evenimente MADE | Cronica de conferinta – Social Media Summit Cluj
Evenimente
AD AND THE CITY
TEDxCluj - ‘What’s the BIG idea’
Filmul ca religie la TIFF
Festivalul Studentesc de Publicitate
Creative Combo la Cluj
Inspiratia va avea loc de cinste la Cluj
Cum a fost la The Woman
Balul Operei 2012
The Woman
Startup Week-end, un eveniment de business care sprijina antreprenoriatul si ideile bune
Proudly Made: New Year's Madness
M ist für Mozart
JoyBox si agentiile clujene 2011
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2011
Open minded la 11even Cluj
New Year's Madness
Cum a fost la RIUF Cluj
S-a tras cortina peste Comedy Cluj 2011
O NOUA EDITIE RIUF LA CLUJ
IQads vine la Cluj
VentureConnect la Cluj
Transylvania eCommerce Conference&Expo (TECOMM) - prima editie
Cocktail de online si offline la o serata verde
How to Web
Momente surprinse la TEDxCluj
TEDxCluj – Generating Change
Workshop Mentor Alumni UBB
Choices - TEDxEroilor
TEDx Social Change, despre crize si empatii
Eveniment marca ASB
Brand Your Future 2011
Romanian Effie Awards 2011
Despre Conferinta Freelanceri 2011
Primul eveniment TVdece
Cronica de conferinta – Social Media Summit Cluj
JoyBox si agentiile clujene
Cum a fost la Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
Intalnire PR Patrat
Empower Live - Comunicare non-violenta in 4 pasi
Social Media Summit vine la Cluj
Cum a fost la Maratonul Publicitatii editia a 5-a
Maratonul Publicitatii editia a 5-a
AD some Popcorn
S-au produs schimbari pozitive in cariera unora
Cluj Fashion Week 2 – fiasco organizatoric
Publicitatea Clujului de altadata
Clujul de altadata - intr-o expozitie de reclame si o parada de automobile retro
Leadership-ul Autentic revine in Cluj
Arhetipuri – un concurs de arhitectura, unic in Romania
Seara IAA Young Professionals
Romania International University Fair Cluj
Pecha Kucha Night - interactiune prin culoare
Conferinta internationala PR Trend editia 5
Conferinta de Business Networking editia a II-a
Cum a fost la Future Hosting editia a doua
Atractivitatea si succesul personal
PechaKucha Night Cluj-Napoca editia 2
Conferinta Nationala JCI Romania
Schimbare pozitiva in cariera ta
FutureHosting 2010
Evenimente AIESEC 2010
NetCamp 2010
Castigatorii ADOR 2010
Entrepreneurship School
Internetics 2010
Visualart Challenge 2010
Empower Live - ce pret are dorinta ta?
Catigatori Clujeni la Webstock 2010
Finalisti Clujeni la Webstock
Conferinta pe Marketing Direct LIVE 8 sept
Romanian PR Award 2010
Au inceput inscrierile la Scoala IAA
Webstock 2010
Empower Live - Bogatia se poate invata
Empower Live la Cluj
Workshop de marketing afiliat
Masteratul de Publicitate FSPAC Cluj
Inscrieri ADOR 2010
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010, în lumina reflectoarelor!
Clujul citeste alaturi de Lecturi Urbane
Cum a fost la Brandingul de oras al Clujului
Pecha Kucha Nights prima editie la Cluj-Napoca
Daca e vineri - e tweetmeet!
Zilele Marketingului 2010
Oline Business Forum 2010
Proiecte AIESEC Cluj
Primele evenimente IAA YP Cluj
Cronica de conferinta – Social Media Summit Cluj
de Gloria Csiszer | 17.12.2010
Ce a insemnat SMS Cluj pentru cei prezenti?

SMS Cluj – pentru multi a fost un prilej de revedere offline cu cei din online, fie ca sunt clujeni adoptati, fie ca sunt bucuresteni veniti in vizita.

SMS Cluj - prilej de a invata ceva pe zona de online, cu precadere despre social media.

SMS Cluj – prilej de a-ti da seama ca suntem niste experti si ca le stim pe toate in ale Social media, dar doar unii (cei de pe scena) au reusit sa si aplice si ne mai spun o data cum ar trebui sa facem si noi asta.

Nimic nu e mai adevarat decat ca social media is like teen sex – toti vor sa o faca, dar nu prea stiu cum si atunci cand o fac, nici macar nu e atat de grozav. Companiile care au fost prezente: BCR, BT, Ursus, Nokia, Trilulilu au demonstrat ca stiu cum se face si nu sunt doar niste teenagers.

Au fost multi speakeri din tara si din strainatate un scotian veritabil, reprezentand Ursus. Despre acest scotian adoptat de britanici, Grant McKenzie s-a vorbit cel mai mult, pe twitter si pe bloguri. Prin a lui prezentare a emanat multa pasiune pentru brandul pe care il reprezinta si a demonstrat ca se pot face multe cu entuziasm, ca social media este despre engagement pe termen lung. Ne-a mai dezvaluit unele dintre planurile companiei si anume ceva unic pentru Cluj, feluri de bere speciale, facute doar la noi in oras si consumate tot numai la noi.

Social Media Summit

Totusi, berea e mai usor de marketat in social media, decat serviciile unei banci, a tinut sa mentioneze Daniel Pana de la BCR. Prin prezentarea pe care a tinut-o acesta, a demonstrat publicului numeros, ca si BCR este pe drumul cel bun si chiar intelege ce inseamna prezenta in social media. Scopul lor primordial este unul cat se poate de etic: educatia financiar bancara, exemplele care sustin aceasta fiind campaniile Scoala de bani. Au inteles deci, ca daca sunt prezenti, ofera informatii si se implica creaza acel engagement, acea comunitate, care pana la urma va duce si la scopul suprem si anume la profit.

Toate acestea sunt adevarate, testate si sustin faptul ca, e mult mai frumos sa spunem povesti, decat sa marketam asta. Social media este platforma ideala unde povestiile, creativitatea ar trebui sa fie pe primul loc – tot de la McKenzie citare.

Branding personal, bloggeri versus PRisti, social media pentru firme, pentru servicii, pentru produse

Din restul prezentarilor ca si idee principala a reiesit brandingul personal, care este sustinut 24/7: 365 tot prin social media. Cele mai bune exemple, bloggerii nostrii dragi si cititi. Manafu a adus un filmulet si a explicat metaforic cu o prestatie dansanta a celor 4 grei (piticu, chinezu, ecostin, manafu) cum s-a dezvoltat la noi comunitatea bloggerilor, a celor activi in social media. La inceput a fost unul, timid, s-au alaturat si ceilalti, pentru ca pana in acest moment sa fie multi, care danseaza in acelasi ritm, folosesc aceleasi tooluri. Prezentarea lui Chinezu a facut paralela intre PRizde si intre bloggerii fitzosi, de unde s-a putut trage concluzia cea mai fireasca si anume, ca si bloggeri sunt oameni, plus niste tipsuri de a-i aborda cel mai firesc si in cel mai prietenesc mod posibil. Si Costin Cocioaba a explicat cum anume se promoveaza campaniile pe bloguri si cat de important este sa-i cunosti pe acei bloggeri, activitatea lor, inainte de a le propune ceva.

Despre organizare

S-au spus multe atat online cat si offline. Consider ca trebuie sa le multumim celor de la revista Biz, in special pentru initiativa. Daca n-ar fi fost ei, n-am fi reusit sa ne adunam si e important sa fim o comunitate. Tot ceea ce au facut ei si vor sa faca in continuare e important pentru zona business, sunt deschizatori de drumuri, pun spotlightul pe oamenii care fac ceva in aceasta tara. Au reusit sa adune un numar impresionant de interesati de social media, ceea ce a dus la cele cateva minusuri – e greu cu atatia oameni intr-un spatiu atat de mic. Fumatorii au apreciat ca s-a putut fuma, nefumatori se innecau. Canile de cafea au fost cam mici si coada cam mare.

Cat despre continut, din nou, parerile sunt impartite. Au fost multi interesati de aceasta zona, care se preocupa sa afle totul din domeniu pe cont propriu, care ii urmaresc pe cei prezenti si sunt bine conectati cu industria. Acestia n-au prea aflat multe, pentru ca ce-i drept, nu se poate reinventa roata atat de des. Totusi, pentru acestia a fost un prilej bun de networking, care e si unul dintre cele mai bune sfaturi subliniate prin prezentari, tine tot de branding personal. Nu ajunge sa tastezi, sa faci parte din acei 90% de lurkers, care stau si citesc si nu interactioneaza. Pentru cei ce au vrut sa afle cu ce se mananca social media, cred ca au avut mai mult decat suficiente de notat, digerat si suficiente caractere interesante de cunoscut.

Felicitari Biz si asteptam cu nerabdare un nou eveniment, prilej de reintalnire la Cluj-Napoca.