Made
Evenimente MADE | Cum a fost la The Woman
Evenimente
AD AND THE CITY
TEDxCluj - ‘What’s the BIG idea’
Filmul ca religie la TIFF
Festivalul Studentesc de Publicitate
Creative Combo la Cluj
Inspiratia va avea loc de cinste la Cluj
Cum a fost la The Woman
Balul Operei 2012
The Woman
Startup Week-end, un eveniment de business care sprijina antreprenoriatul si ideile bune
Proudly Made: New Year's Madness
M ist für Mozart
JoyBox si agentiile clujene 2011
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2011
Open minded la 11even Cluj
New Year's Madness
Cum a fost la RIUF Cluj
S-a tras cortina peste Comedy Cluj 2011
O NOUA EDITIE RIUF LA CLUJ
IQads vine la Cluj
VentureConnect la Cluj
Transylvania eCommerce Conference&Expo (TECOMM) - prima editie
Cocktail de online si offline la o serata verde
How to Web
Momente surprinse la TEDxCluj
TEDxCluj – Generating Change
Workshop Mentor Alumni UBB
Choices - TEDxEroilor
TEDx Social Change, despre crize si empatii
Eveniment marca ASB
Brand Your Future 2011
Romanian Effie Awards 2011
Despre Conferinta Freelanceri 2011
Primul eveniment TVdece
Cronica de conferinta – Social Media Summit Cluj
JoyBox si agentiile clujene
Cum a fost la Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
Intalnire PR Patrat
Empower Live - Comunicare non-violenta in 4 pasi
Social Media Summit vine la Cluj
Cum a fost la Maratonul Publicitatii editia a 5-a
Maratonul Publicitatii editia a 5-a
AD some Popcorn
S-au produs schimbari pozitive in cariera unora
Cluj Fashion Week 2 – fiasco organizatoric
Publicitatea Clujului de altadata
Clujul de altadata - intr-o expozitie de reclame si o parada de automobile retro
Leadership-ul Autentic revine in Cluj
Arhetipuri – un concurs de arhitectura, unic in Romania
Seara IAA Young Professionals
Romania International University Fair Cluj
Pecha Kucha Night - interactiune prin culoare
Conferinta internationala PR Trend editia 5
Conferinta de Business Networking editia a II-a
Cum a fost la Future Hosting editia a doua
Atractivitatea si succesul personal
PechaKucha Night Cluj-Napoca editia 2
Conferinta Nationala JCI Romania
Schimbare pozitiva in cariera ta
FutureHosting 2010
Evenimente AIESEC 2010
NetCamp 2010
Castigatorii ADOR 2010
Entrepreneurship School
Internetics 2010
Visualart Challenge 2010
Empower Live - ce pret are dorinta ta?
Catigatori Clujeni la Webstock 2010
Finalisti Clujeni la Webstock
Conferinta pe Marketing Direct LIVE 8 sept
Romanian PR Award 2010
Au inceput inscrierile la Scoala IAA
Webstock 2010
Empower Live - Bogatia se poate invata
Empower Live la Cluj
Workshop de marketing afiliat
Masteratul de Publicitate FSPAC Cluj
Inscrieri ADOR 2010
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010, în lumina reflectoarelor!
Clujul citeste alaturi de Lecturi Urbane
Cum a fost la Brandingul de oras al Clujului
Pecha Kucha Nights prima editie la Cluj-Napoca
Daca e vineri - e tweetmeet!
Zilele Marketingului 2010
Oline Business Forum 2010
Proiecte AIESEC Cluj
Primele evenimente IAA YP Cluj
Cum a fost la The Woman
de Gloria Csiszer | 08.03.2012
Gloria

Gloria Csiszer, colega noastra de la MADE si PR Manager The Woman, ne povesteste cum a fost evenimentul:

"Daca ne raportam la conventia de la Paris din 1858 cand s-a introdus votul universal, "specia femeii independente” este una foarte tanara, de abia 154 ani. Totusi evolutia ei este una fulminanta si astazi independenta ia forma tot mai des a femeilor de afaceri. Conform Tamzin Booth, autoare a multor articole de business din The Economist, femeile de afaceri vor fi la mare cautare in 2012. Viviane Reding, comisar UE ameninta din 2010 ca va introduce cote obligatorii de gen pentru a promova femeile in boardurile companiilor europene, iar in data de 1 martie a.c. Comisia s-a intalnit pentru a face primii pasi in directia echilibrului intre femei si barbati in comisiile administrative. De asemenea, trend forecasterul Lidewij Edelkoort prevede conform cercetarilor facute, ca pana in 2020 va fi o fuziune intre femei si barbati, schimbandu-se rolurile bine stiute de pana acum, femeile asumandu-si mai mult partea de cariera, iar barbatul emancipandu-se, ajunge sa aiba o legatura mai stransa cu emotiile, fiind mai implicat in cresterea si educarea copiilor.

Asadar, contextul este propice pentru o conferinta care sa aduca in prim plan femei puternice, independente, in roluri de conducere sau de antreprenoriat. Intrebarile care ni s-au ridicat in legatura cu aceasta realitate au ajuns sa fie temele de discutie in cadrul evenimentul: ce inseamna leadership si antreprenoriat feminin? Poate fi o femeie de afaceri dedicata atat carierei cat si familiei? si care este reteta succesului unui business local de a deveni national?

The Woman

The Woman, urma sa fie prima conferinta de business feminin din Transilvania, organizata de catre Libero Events. Restul sunt detalii care au facut din aceasta prima editie un adevarat succes, conform feedbackului primit atat din partea speakerilor, cat si din partea participantilor. Insa, exact aceste detalii sunt ingredientele care au adus in sala peste 250 de persoane, care au hotarat prezenta feminina intr-o proportie deloc egala cu cea masculina, fiind doar 8 barbati prezenti la eveniment. Fiind oarecum saturati de formatele standard in care un om sta in fata publicului cu o prezentare in spate, am ales sa purtam discutii cu doamnele invitate, sa le confruntam atat intre ele cat si de catre public.

Au fost invitate femei din Romania, cu backgrounduri cat mai diverse, care au ca numitor comun succesul: Monica Tatoiu, presedinta Fundatiei Noi Citim, Maria Grapini, CEO Pasmatex şi reprezentanta Coalitiei Femeilor de Afaceri (CAFA), Alice Botnarenco, Owner Rent a Car Kapitolium si fondatoarea Asociatiei Femei in Afaceri, Mihaela Rus, CEO Vitrina Advertising si fondatoarea Asociatiei femeilor de afaceri din Cluj, Gabriela Lungu, CEO The Practice, Ioanei Molnar, CEO Florariile Magnolia, Silvia Sirb, former CEO Aegon, Oana Gheorghiu, Asociatia Salveaza Vieti si Manuela Plapcianu, CEO Artmark. Moderator al evenimentului a fost Geta Ungurean.

Scopul evenimentului a fost si unul caritabil, care sprijina Asociatia Salveaza Vieti, banii stransi din taxa de participare fiind donati acestui proiect ce isi propune constructia unor sali sterile in cadrul unor spitale din Bucuresti, Cluj Napoca si Timisoara pentru copiii bolnavi de cancer.

Conceptele cheie in jurul carora s-au insufletit discutiile, au fost elementele de care se loveste orice om in aceasta calatorie numita viata: varsta, pasiune, valori, timp, empatie, sanatate, familie.

Alice Botnarenco ne-a demonstrat ca afacerile pot fi facute la orice varsta, incepand la 23 de ani un business care functioneaza si acum. Mentorii avuti pe parcursul drumului sunt si ei extrem de importanti, deoarece businessul este un domeniu pe care il poti invata, daca ai si doza necesara de fler. si doamna Tatoiu se leaga de varsta, asigurandu-ne ca “dupa 50 de ani incepi sa devii tanara”.

Panelul cu numarul doi, in care au fost puse pe scena cele doua doamne, Maria Grapini si Monica Tatoiu, cu experiente de viata atat de diferite, s-a dovedit a fi deliciul publicului, sarea si piperul evenimentului, ca sa citam participantele.

“Toata viata este o negociere” dupa cum spune Monica Tatoiu, iar “daca traiesti altfel pe dinafara decat pe dinauntru te imbolnavesti”. Echilibrul pare a fi ceva spre care tindem, insa ne dam seama de importanta lui abia atunci cand acesta nu exista, fiind sfatuite sa incercam sa punem astfel in balans viata personala cu cea profesionala, incat sa nu avem regrete mai tarziu. Trebuie sa fim foarte atenti in ce ne investim timpul, pentru ca este cea mai mare comoara.

Ca si o antiteza la acest scop in a gasi echilibrul a venit ceea ce a spus Manuela Plapcianu, CEO Artmark, “nu cred in echilibru sau in viata traita pe bucati”, valorile fiind cele mai importante, “trebuie sa fim cu totii onesti si sa nu renuntam la valori.”

Totusi, cum trebuie sa fie aceasta femeie puternica in roluri de conducere? Pentru ca pe langa acest echilibru propriu de care trebuie sa tinem cont, exista extrema de a deveni prea dure, ori prea masculine. Grapini: “femeia de afaceri trebuie sa fie feminina, nu sa se imbrace ca barbatii, dar nici sa depaseasca limitele feminitatii”. Silvia Sirb e de parere ca un lider feminin are un avantaj caracteristic feminin, “femeile se pot juca usor daca poseda informatiile, knowledge-ul necesar”. Gabriela Lungu a subliniat nevoia de un mix: “de la un lider femeie se asteapta sa fie si foarte demanding, dar si plina de compasiune si empatie” si ca ”vulnerabilitatea unei femei de afaceri nu e un lucru rau”.

Panelul afacerilor locale a fost intretinut de Ioana Molnar, CEO Florariile Magnolia si Mihaela Rus, CEO Vitrina Advertising, ele fiind exemplele potrivite pentru branduri de succes clujene care au devenit ulterior branduri cu impact la nivel national. Mihaela Rus a reusit sa construiasca un “imperiu” la Cluj si considera ca are o datorie “parentala” fata de Vitrina. Ioana marturiseste ca se simte norocoasa ca orasul Cluj Napoca i-a dat totul, oamenii, familia, cariera, sprijinul de care avea nevoie.

“Banul trebuie sa fie o consecinta a lucrului bine facut”, zicea doamna Grapini, iar Oana Gheorghiu, de la Asociatia Salveaza Vieti, ne-a demonstrat inca o data, ca banul care ajunge unde trebuie este consecinta binelui. Atunci cand salveaza vieti, merita sa te lupti pentru ei si sa-i directionezi acolo unde este cea mai mare nevoie.

In incercarea de a concluziona savuroasele discutii, putem relua ceea ce a spus Maria Grapini si anume ca nu exista retete ale succesului pe nici o dimensiune, insa in tot ceea ce intreprindem ne trebuie un plan bine stabilit, a carui obiective trebuie sa le urmarim constant si ulterior sa le indeplinim rand pe rand.

Un alt punct foarte important a fost expozitia de tablouri organizata de catre Artmark in incinta hotelui Best Western Fusion, in care au fost expuse o serie dintre cele mai valoroase lucrari ai unor pictori romani printre care Nicolae Tonitza,  Nicolae Grigorescu, Camil Ressu, Theodor Pallady, Nicolae Vermont, Gheorghe Petraşcu, Stefan Luchian, Samuel Mutzner s.a

Ca si la orice eveniment, indiferent de piedici, cel mai important e mereu rezultatul, ceea ce a reusit sa aduca acest eveniment tuturora: la The Woman, am petrecut timp de calitate alaturi de persoane valoroase."