Made
Evenimente MADE | Masteratul de Publicitate FSPAC Cluj
Evenimente
AD AND THE CITY
TEDxCluj - ‘What’s the BIG idea’
Filmul ca religie la TIFF
Festivalul Studentesc de Publicitate
Creative Combo la Cluj
Inspiratia va avea loc de cinste la Cluj
Cum a fost la The Woman
Balul Operei 2012
The Woman
Startup Week-end, un eveniment de business care sprijina antreprenoriatul si ideile bune
Proudly Made: New Year's Madness
M ist für Mozart
JoyBox si agentiile clujene 2011
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2011
Open minded la 11even Cluj
New Year's Madness
Cum a fost la RIUF Cluj
S-a tras cortina peste Comedy Cluj 2011
O NOUA EDITIE RIUF LA CLUJ
IQads vine la Cluj
VentureConnect la Cluj
Transylvania eCommerce Conference&Expo (TECOMM) - prima editie
Cocktail de online si offline la o serata verde
How to Web
Momente surprinse la TEDxCluj
TEDxCluj – Generating Change
Workshop Mentor Alumni UBB
Choices - TEDxEroilor
TEDx Social Change, despre crize si empatii
Eveniment marca ASB
Brand Your Future 2011
Romanian Effie Awards 2011
Despre Conferinta Freelanceri 2011
Primul eveniment TVdece
Cronica de conferinta – Social Media Summit Cluj
JoyBox si agentiile clujene
Cum a fost la Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
Intalnire PR Patrat
Empower Live - Comunicare non-violenta in 4 pasi
Social Media Summit vine la Cluj
Cum a fost la Maratonul Publicitatii editia a 5-a
Maratonul Publicitatii editia a 5-a
AD some Popcorn
S-au produs schimbari pozitive in cariera unora
Cluj Fashion Week 2 – fiasco organizatoric
Publicitatea Clujului de altadata
Clujul de altadata - intr-o expozitie de reclame si o parada de automobile retro
Leadership-ul Autentic revine in Cluj
Arhetipuri – un concurs de arhitectura, unic in Romania
Seara IAA Young Professionals
Romania International University Fair Cluj
Pecha Kucha Night - interactiune prin culoare
Conferinta internationala PR Trend editia 5
Conferinta de Business Networking editia a II-a
Cum a fost la Future Hosting editia a doua
Atractivitatea si succesul personal
PechaKucha Night Cluj-Napoca editia 2
Conferinta Nationala JCI Romania
Schimbare pozitiva in cariera ta
FutureHosting 2010
Evenimente AIESEC 2010
NetCamp 2010
Castigatorii ADOR 2010
Entrepreneurship School
Internetics 2010
Visualart Challenge 2010
Empower Live - ce pret are dorinta ta?
Catigatori Clujeni la Webstock 2010
Finalisti Clujeni la Webstock
Conferinta pe Marketing Direct LIVE 8 sept
Romanian PR Award 2010
Au inceput inscrierile la Scoala IAA
Webstock 2010
Empower Live - Bogatia se poate invata
Empower Live la Cluj
Workshop de marketing afiliat
Masteratul de Publicitate FSPAC Cluj
Inscrieri ADOR 2010
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010, în lumina reflectoarelor!
Clujul citeste alaturi de Lecturi Urbane
Cum a fost la Brandingul de oras al Clujului
Pecha Kucha Nights prima editie la Cluj-Napoca
Daca e vineri - e tweetmeet!
Zilele Marketingului 2010
Oline Business Forum 2010
Proiecte AIESEC Cluj
Primele evenimente IAA YP Cluj
Masteratul de Publicitate FSPAC Cluj
de Gloria Csiszer | 14.07.2010
Majoritatea facem masteratul pentru ca trebuie si vine in mod cursiv dupa studiile noastre si trebuie sa alegem ceva. Asta se imparte deja in doua:

- Vrei sa inveti ceva la master, sa-ti ocupe timpul, sa fie ceva fain, nou, sa-ti ofere sanse.

- Vrei diploma si cat mai mult timp liber sa-ti poti vedea de ale tale

Daca ai terminat ceva specializare la FSPAC, cam stii cu ce se mananca treaba cu PRul, cu publicitatea, cum e cu profii, ce materii se fac la Cluj. Ei bine, in primul an se cam fac aceleasi lucruri, pentru ca trebuie sa se alinieze cunostiintele celor care n-au terminat la FSPAC cu vastele cunostiinte dobandite de noi in domeniul comunicarii. Traducere, te vei cam plictisi.

Totusi, acesta este un lucru foarte bun, pentru voi astia implicati in ale vietii, care poate lucrati, faceti voluntariat, stiti cum sta treaba cu viata si ca sa va mearga si mai bine va trebuie hartia aceea. Masteratul de publicitate, de PR sau PR si publicitate este perfect pentru voi. Mediul in care veti fi este propice pentru gandurile voastre, pentru voi ca oameni. Aveti in jur oameni ca voi, concurenti la o adica pe piata muncii. Oameni cu care va imprieteniti si veti fi colegi de breasla, veti avea, vorba aia, pile in industrie. Ca sa va fi si mai bine, veti avea ocazia sa-i cunoasteti pe cei deja aflati in industrie, care vin destul de des pe la FSPAC. Avem seminariile Vitrina – in care vin timp de vreo 5 sau 6 saptamani oameni din Vitrina sa va povesteasca cum e la ei in agentie, cum e intr-o agentie, cine ce face, cum se face, secrete din breasla, chestii noi, poate vechi pentru unii. Oricum este ceva ok pentru tine ca masterand, este ok, ca teoria mai intalneste si practica, mai ales la publicitate.

Mie sincer aspectul asta imi place la masteratul de publicitate, felul in care se incearca imbinarea teoreticului cu practicul. In rest, pot spune ca cele 3 specializari de la master (publicitate, PR, PR si publicitate) fac multe materii impreuna. Poate sub alte denumiri, dar sub acelasi acoperis de amfiteatru, cu acelasi profosor. Asa ca, pentru cei ce isi pun intrebarea mai adanca, care specializare sa aleaga nu-i foarte dificil, nu pierd mare lucru, facand o alegere in defavoarea celeilalte. Diferenta sta, cred, in targetarea materiilor. Puteti studia descrierea cursurilor si in functie de care suna mai bine sa faceti alegerea.

Mai este festivalul de publicitate cu care se mandreste aceasta facultate si care pe bune ca e un lucru misto si de la an la an se dezvoltat tot mai frumos, in mare parte datorita participantiilor.

Daca ai asteptari inalte si crezi ca vei invatat tot ce trebuie sa stii pentru industria de marcomm, te invit sa-ti dai doua palme si sa revii la realitate. O poti face doar tu, daca stii cum sa-ti combini studiile cu ceva util si concret in viata, cu practica, cu extrascolarele!

Nici dincolo nu sunt mai grozave masteratele, in sensul ca nu te fac mai om decat o poti face tu. Eventual gasesti masterate mai concentrate, cu mai multa teorie, care-ti ocupa mai mult timp, care te ingroapa in proiecte si nu-ti lasa timp sa iti descoperi pasiunile, sa lucrezi, sa faci ceva util. Vei fi in schimb, toba de carte cu diploma de strainatate. Dar la intrebarea, ce stii sa faci, oare ce vei raspunde?

Din masteratul de publicitate poti lua ce-i mai bun si sa incerci sa intorci ceea ce e rau sa fie tot in favoarea ta. Ce daca ai putine cursuri? Asta inseama mai mult timp sa faci ce-ti place, sa-ti gasesti de lucru si de ce nu sa citesti tu tot ce vrei sa stii, sa inveti tu lucruri noi , de pe net, din carti. Ai timp pentru asta si ai si indrumatori daca stii pe cine sa intrebi si incotro sa te indrepti.

Am observat ca s-a refacut siteul FSPAC, arata numai bine acum ca au inceput admiterile, te poti plimba prin el. Ca sa-ti fie mai usor am extras si eu cateva linkuri, le gasesti prin text si aici: criterii de admitere un pdf frmos cu detalii pentru orice specializare sau pentru publicitate: interviu motivational pe baza unui CV si a unei scrisori de intentie cu pondere 70% din media finala si media examenului de licenta + media anilor de facultate cu pondere 30% din media finala


Criterii notare intreviu:


1. Abilitati comunicationale (vor fi apreciati urmatorii parametri: conceptualizare, argumentare, limbaj de specialitate, discursivitate, coerenta etc.) 3 puncte


2. Cunoasterea unor limbi straine de circulatie internationala 1 punct


3. Experienta profesionala in domeniul comunicarii sau in domenii conexe in tara 2 puncte


4. Stagii de practica in strainatate, burse de studiu in strainatate etc. 1 punct


5. Traininguri sau cursuri de specializare in tara 1 punct


6. Publicatii sau produse PR si/sau publicitate realizate si implementate 1 punct

Calendarul admiterii

Bafta multa!