Made
Evenimente MADE | Oline Business Forum 2010
Evenimente
AD AND THE CITY
TEDxCluj - ‘What’s the BIG idea’
Filmul ca religie la TIFF
Festivalul Studentesc de Publicitate
Creative Combo la Cluj
Inspiratia va avea loc de cinste la Cluj
Cum a fost la The Woman
Balul Operei 2012
The Woman
Startup Week-end, un eveniment de business care sprijina antreprenoriatul si ideile bune
Proudly Made: New Year's Madness
M ist für Mozart
JoyBox si agentiile clujene 2011
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2011
Open minded la 11even Cluj
New Year's Madness
Cum a fost la RIUF Cluj
S-a tras cortina peste Comedy Cluj 2011
O NOUA EDITIE RIUF LA CLUJ
IQads vine la Cluj
VentureConnect la Cluj
Transylvania eCommerce Conference&Expo (TECOMM) - prima editie
Cocktail de online si offline la o serata verde
How to Web
Momente surprinse la TEDxCluj
TEDxCluj – Generating Change
Workshop Mentor Alumni UBB
Choices - TEDxEroilor
TEDx Social Change, despre crize si empatii
Eveniment marca ASB
Brand Your Future 2011
Romanian Effie Awards 2011
Despre Conferinta Freelanceri 2011
Primul eveniment TVdece
Cronica de conferinta – Social Media Summit Cluj
JoyBox si agentiile clujene
Cum a fost la Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
Intalnire PR Patrat
Empower Live - Comunicare non-violenta in 4 pasi
Social Media Summit vine la Cluj
Cum a fost la Maratonul Publicitatii editia a 5-a
Maratonul Publicitatii editia a 5-a
AD some Popcorn
S-au produs schimbari pozitive in cariera unora
Cluj Fashion Week 2 – fiasco organizatoric
Publicitatea Clujului de altadata
Clujul de altadata - intr-o expozitie de reclame si o parada de automobile retro
Leadership-ul Autentic revine in Cluj
Arhetipuri – un concurs de arhitectura, unic in Romania
Seara IAA Young Professionals
Romania International University Fair Cluj
Pecha Kucha Night - interactiune prin culoare
Conferinta internationala PR Trend editia 5
Conferinta de Business Networking editia a II-a
Cum a fost la Future Hosting editia a doua
Atractivitatea si succesul personal
PechaKucha Night Cluj-Napoca editia 2
Conferinta Nationala JCI Romania
Schimbare pozitiva in cariera ta
FutureHosting 2010
Evenimente AIESEC 2010
NetCamp 2010
Castigatorii ADOR 2010
Entrepreneurship School
Internetics 2010
Visualart Challenge 2010
Empower Live - ce pret are dorinta ta?
Catigatori Clujeni la Webstock 2010
Finalisti Clujeni la Webstock
Conferinta pe Marketing Direct LIVE 8 sept
Romanian PR Award 2010
Au inceput inscrierile la Scoala IAA
Webstock 2010
Empower Live - Bogatia se poate invata
Empower Live la Cluj
Workshop de marketing afiliat
Masteratul de Publicitate FSPAC Cluj
Inscrieri ADOR 2010
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010, în lumina reflectoarelor!
Clujul citeste alaturi de Lecturi Urbane
Cum a fost la Brandingul de oras al Clujului
Pecha Kucha Nights prima editie la Cluj-Napoca
Daca e vineri - e tweetmeet!
Zilele Marketingului 2010
Oline Business Forum 2010
Proiecte AIESEC Cluj
Primele evenimente IAA YP Cluj
Oline Business Forum 2010
de Adina Popescu | 14.06.2010
OBF a prins forma, dupa cum aflam de pe site-ul oficial www.obf.ro, in anul 2009 si continua si in acest an cu o serie de conferinte in diverse orase ale tarii. Acestea sunt dedicate utilizarii instrumentelor online in afaceri, targetul fiind format din manageri de IMM-uri, anteprenori, comunicatori, responsabili de brand, Pr, directori de media – in general persoane interesate de promovarea afecerilor prin intermediul mediei online. Speakerii sunt alesi pe criterii de experienta si sunt orientati pe studii de caz, cu probleme de care s-au lovit chiar ei si solutii salvatoare.

In 2010 o astfel de conferinta a avut loc si la Cluj Napoca, in data de 27 aprilie la Opera City plaza. Iar tema aleasa a fost "Internationalizarea afacerilor cu ajutorul Internetului'. Pe scurt, iata ce subiecte au abordat speakerii invitati.

Ciprian Cozoplean – "Regimul utilizării domeniilor internaţionale. Aspecte legate de proprietatea şi achiziţionarea TLD. Cum pot intra firmele româneşti pe pieţe internaţionale."

Cozoplean colaboreaza cu Globe Hosting, prima societate acreditata ICANN din Romania. A pus in discutie domeniile .ro si .com, importanta acestora - .ro este cel mai relevant pe piata romaneasca, dar .com ajuta pe plan international.Ne-a explicat ca certificatele SSL (Secure Sockets Layer) ne asigura ca suntem pe o pagina web reala si ca EV Certification sau mai exact colorarea browserului fiind metoda cea mai usoara de a verifica veridicitatea site-ului, siguranta unui site si a expus metode de recunoastere a phishing-ului.

Sergiu Biriş - "Fenomenul Video la nivel internaţional în 2010 şi modalităţi prin care acesta este folosit în afaceri. Cum pot firmele romansti beneficia de aceste tenditţe."

Crocodilul Sef a spus ca stocarea greoaie pe e-mail, cresterea vitezei de internet si lipsa unei platforme de sharing explica nevoia de videouri online. Trilulilu a oferit in 2007, pentru prima oara in Romania, o solutie pentru acestea. Au existat si motive serioase pentru care a optat pentru acesta platforma: fara limite la accesare, publicitate video, usor de folosit, international, costuri reduse, monitorizarea accesarilor. A speculat foarte bine piata – consumatorii s-au mutat in online, in special tinerii. Discutia a ajuns pana la subiectul publicitatii pe internet prin intermediul Trilulilu care e un vehicul bun de PR: e targetabila, masurabila si transparenta.

Sergiu Biris a fost intrebat de ce exista limite la upload de video pe YouTube iar raspunsul a venit rapid si logic – ai voie 2 gb si 10 minute pentru a putea face share de video high-definition insa nu si pentru a uploada filme, pentru care este nevoie de copyright. Din prezentarea sa am extras doua idei: "Who watches TV anymore?" si "Descopera-ti targetul, fa research!"

Laurenţiu Pop - "Expunerea prin publicitate online în alte ţări din Estul Europei. Modul în care se internaţionalizează şi se sindicalizează pieţele."

Laurentiu este Deputy Managing Director la Httpool Romania si este specializat in campanii de comunicare pe Facebook, asa ca discutia sa s-a invartit in jurul acestui subiect. A sustinut web 2.0 deoarece prin intermediul acestuia ajungi direct in casele oamenilor, are costuri minime si se poate controla campania dintr-un singur punct. Ca efect al acestuia a aparut prosumerul, consumatorul care produce.

Din statisticile sale reiese ca Romania este in top, din regiunea Balcani, in ceea ce priveste numarul de utilizatori de internet iar mediile cele mai folosite sunt Yahoo, Hi5, Netlog, Facebook si Neogen. A ales Facebook-ul ca varianta cea mai potrivita pentru o campanie de comunicare deoarece are utilizatori si de peste 34 ani, nu ca si Hi5, astfel reach-ul fiind incredibil. A urmat o prezentare detaliata a deschiderii unui cont de companie pe aceasta platforma si de fan page.

Ciprian Stăvar - "Afaceri online. De la local la internaţional."

Trainer și consultant guerrilla marketing, Ciprian Stavar a stiut foarte bine cum sa isi faca prezentarea interactiva. S-a orientat catre intrebari de baza, pe care le-a lasat deschise si care au dat de gandit celor prezenti:

"Ce fac? La ce nevoi/dorinte raspund?", (aici raspunsul a starnit zambete in sala: "Lumea cauta gauri, e o nevoie")

"De ce international?" – care e motivatia pentru care m-as extinde?,

"Unde?" Ce inseamna international pentru afacerea mea? E de ajuns sa fac export?

"Cum?" Ce se va schimba in modul cum folosesc internetul in momentul in care voi "iesi" international? Cum as putea utiliza pe viitor internetul?

Bogdan Manolea - "În ce măsură serveşte legislaţia europeană demersurilor companiilor româneşti de a se internaţionaliza folosind mediul online."

Proprietar al paginii web Legile Internetului, a pus in discutie un subiect important dar fara mari sanse de interactivitate: legislatia europeana in ceea ce priveste campaniile de comunicare online. Regulile sunt directe, date prin regulamente, sau indirecte, date prin directive. Cateva reguli de baza au fost insiruite, din care amintim no spam, libera circulatie, protectia consumatorului.

Conflictele de legi din Uniunea Europeana se rezolva prin intermediul contractelor - care se stabilesc de comun acord, prin intermediul contractelor cu consumatorii – sau cu ajutorul instantei competente din tara inteprinzatorului. A subliniat faptul ca Marca Comunitara constituie un sistem independent de protectie pe intreg teritoriul Uniuniii Europene si este esentiala. La nivel U.E pretul este in jur de 900 euro si se poate realiza pe oami.europa.eu.

Péter Barta - "Elemente de suport oferite de servicii de B2B din România în ce priveşte abordarea internaţională a afacerilor. Oportunităţi şi instrumente."

Péter Barta este Director Executiv al Fundaţiei Post Privatizare (FPP) iar prezentarea sa a fost putin mai diferita deoarece a oferit participantilor posibilitatea de a-i adresa intrebari pe internet, inaintea desfasurarii conferintei, pentru a le putea fi cat mai de folos in discursul sau. Un alt element diferentiator a fost video-ul cu titlul "Improve your english" de la inceputul prezentarii al carui mesaj este ca pentru internationalizare, trebuie sa vorbim aceeasi limba. De retinut din cele spuse de acesta: pentru a face bani, trebuie sa cheltuim bani.

Claudiu Gămulescu - "Modalităţi de acţiune pentru o firmă din România care doreşte internaţionalizarea în Europa. Un model de strategie posibilă."

Manager general al companiei web Underclick.ro, el a expus 7 lucruri care motiveaza iesirea pe pietele internationale, dupa cum urmeaza:

- Internetul – prin care se poate atinge target-ul direct la el acasa

- Valoarea pietelor – in vest, exista mai multi bani si mai multi oameni dispusi sa ii cheltuie

- Valoarea unui utilizator

- Previziuni ROI – dinamica e mai ampla iar planificarea investitiilor e mai buna

- Valorile pietelor de e-commerce – motivul: concurenta. Fraza atasata acestui motiv este "Vine muntele la Mahomed"

- Ritmul de crestere – multe afaceri online, insa si piata e mare

- Mediul concurential – exista provocare, concurenta, motivatia sa fii mai bun, mai diferit

Mugur Frunzetti - "Promovarea afacerilor internaţionale folosind instrumente online."

Antreprenor, atat în mediul online cat si in cel offline, acest speaker a discutat despre canalele de promovare internationala online a unui business romanesc. Spune el, SEO nu este primul pas ce trebuie facut in aceasta directie, desi multi il precep astfel, insa recomanda folosirea unor subdomenii de tipul ro.xyz.com.

Google AdWords este un canal alcatuit din 3 retele diferite: Linkuri sponsorizate din cautarile partenerilor (atentie la Youtube), Linkuri sponsorizate din cautarile Google si Reclame banner sau text in toate site-urile care au adSense (multe sunt in .com). Sisteme similare exista la nivel global – Yahoo, Bing, Ask, sau la nivel national – Baidu in China, Yandex in Rusia. Comunitatea Facebook si-a dezvoltat propriul sistem: Facebook Ads.

A urmat apoi o sesiune de workshop-uri cu Lucian Mocasanu Shared experience Yahoo Messenger - aplicaţii, Filip Chereches-Tosa - Shared experience - aplicaţii, Adi Stan Shared experience Facebook Games - aplicaţii si Mihai Pascadi "Business Excellence Tool – Performanţă prin modelarea proceselor afacerii".

Concluziile generale au tenta pozitiva, majoritatea publicului a interactionat cu speakerii si a avut intrebari ale caror raspunsuri au fost indreptate catre afacerile personale – un ajutor gratis binevenit, pauzele au fost excelente pentru socializare la care au adus un plus si tag-urile cu nume – a fost o ocazie buna pentru cladirea unor viitoare colaborari, totodata acestea au fost benefice deoarece au sporit gradul de atentie al celor prezenti.

O parere de rau generala a fost faptul ca subiectele, desi atractive, au fost prea largi pentru a fi analizate detaliat si discutiile s-au facut in varianta fast-forward.

Permisiunea utilizarii laptopurilor si a altor gadgeturi pe durata conferintei a fost propice propagari informatiilor in special pe twitter, insa unii au profitat si s-au logat pe Yahoo!Messenger si Facebook.

Initiativa organizatorilor este de apreciat, Clujul se bucura ca a fost inclus in programul din acest an. Mediul de aici este infloritor si are nevoie de astfel de sustinere.