Made
Evenimente MADE | Zilele Marketingului 2010
Evenimente
AD AND THE CITY
TEDxCluj - ‘What’s the BIG idea’
Filmul ca religie la TIFF
Festivalul Studentesc de Publicitate
Creative Combo la Cluj
Inspiratia va avea loc de cinste la Cluj
Cum a fost la The Woman
Balul Operei 2012
The Woman
Startup Week-end, un eveniment de business care sprijina antreprenoriatul si ideile bune
Proudly Made: New Year's Madness
M ist für Mozart
JoyBox si agentiile clujene 2011
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2011
Open minded la 11even Cluj
New Year's Madness
Cum a fost la RIUF Cluj
S-a tras cortina peste Comedy Cluj 2011
O NOUA EDITIE RIUF LA CLUJ
IQads vine la Cluj
VentureConnect la Cluj
Transylvania eCommerce Conference&Expo (TECOMM) - prima editie
Cocktail de online si offline la o serata verde
How to Web
Momente surprinse la TEDxCluj
TEDxCluj – Generating Change
Workshop Mentor Alumni UBB
Choices - TEDxEroilor
TEDx Social Change, despre crize si empatii
Eveniment marca ASB
Brand Your Future 2011
Romanian Effie Awards 2011
Despre Conferinta Freelanceri 2011
Primul eveniment TVdece
Cronica de conferinta – Social Media Summit Cluj
JoyBox si agentiile clujene
Cum a fost la Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
Intalnire PR Patrat
Empower Live - Comunicare non-violenta in 4 pasi
Social Media Summit vine la Cluj
Cum a fost la Maratonul Publicitatii editia a 5-a
Maratonul Publicitatii editia a 5-a
AD some Popcorn
S-au produs schimbari pozitive in cariera unora
Cluj Fashion Week 2 – fiasco organizatoric
Publicitatea Clujului de altadata
Clujul de altadata - intr-o expozitie de reclame si o parada de automobile retro
Leadership-ul Autentic revine in Cluj
Arhetipuri – un concurs de arhitectura, unic in Romania
Seara IAA Young Professionals
Romania International University Fair Cluj
Pecha Kucha Night - interactiune prin culoare
Conferinta internationala PR Trend editia 5
Conferinta de Business Networking editia a II-a
Cum a fost la Future Hosting editia a doua
Atractivitatea si succesul personal
PechaKucha Night Cluj-Napoca editia 2
Conferinta Nationala JCI Romania
Schimbare pozitiva in cariera ta
FutureHosting 2010
Evenimente AIESEC 2010
NetCamp 2010
Castigatorii ADOR 2010
Entrepreneurship School
Internetics 2010
Visualart Challenge 2010
Empower Live - ce pret are dorinta ta?
Catigatori Clujeni la Webstock 2010
Finalisti Clujeni la Webstock
Conferinta pe Marketing Direct LIVE 8 sept
Romanian PR Award 2010
Au inceput inscrierile la Scoala IAA
Webstock 2010
Empower Live - Bogatia se poate invata
Empower Live la Cluj
Workshop de marketing afiliat
Masteratul de Publicitate FSPAC Cluj
Inscrieri ADOR 2010
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010, în lumina reflectoarelor!
Clujul citeste alaturi de Lecturi Urbane
Cum a fost la Brandingul de oras al Clujului
Pecha Kucha Nights prima editie la Cluj-Napoca
Daca e vineri - e tweetmeet!
Zilele Marketingului 2010
Oline Business Forum 2010
Proiecte AIESEC Cluj
Primele evenimente IAA YP Cluj
Zilele Marketingului 2010
de Gloria Csiszer | 14.06.2010
A mai trecut o editie de Zilele Marketingului, cea de-a 5-a, mai exact. Discutiile din acest an s-au axat atat pe marketing in general, iar, alaturi de niste invitati speciali din Bucuresti, ziua a 2-a a fost cu focus pe online.

Ziua 1 pe scurt: Cum e sa lucrezi intr-o agentie de publicitate, preturile de pe piata, marketing specific diferitelor nise.

Cu ce-am ramas?

In prima dimineata a Zilelor Marketingului a venit Sebastian Olar si ne-a povestit cum decurge o zi de lucru intr-o agentie de publicitate, si cum e pe la ei la McCann. A mai vorbit despre cum au realizat reclamele pentru Vodafone cu protagonistii Ghita Muresan, Puya, Ana Lesko, Smiley si altii. Din pacate prezentarea lui Sebi a fost la o ora prea matinala pentru majoritatea, sau au fost silitori si au preferat seminariile, sala fiind destul de goala.

Dana Gogu, in calitate de consultant de marketing, a explicat felul in care se stabilesc preturile pe piata pentru diferitele produse sau servicii, scotand in evidenta importanta valorii emotionale a produsului.

Prezentarea lui Turcu David, a fost despre brandul personal vs brandul firma. Ne-a expus pasii care duc la crearea unui brand, importanta celor 5 "W" (who, where, when, what, why) inainte de conceperea lui propriu-zisa si a venit cu exemple pentru a sustine foarte bine cele expuse.

Anca Rusu, reprezentant Ancada, a vorbit despre marketingul sportiv si cum e acesta la noi in tara. Ideea prezentarii a fost legata de usurinta cu care se poate realiza marketingul sportiv si asta pentru ca, exista deja atasarea emotionala intre consumatorul de produse sportive si sportivii de performanta care le reprezinta. Asta, spre deosebire de alte domenii ale marketingului, in care marketerul trebuie sa realizeze corelatia emotionala intre produse si consumator.

Ziua 2 pe scurt:

ZMK03

Ce sa faci sa ii pese cuiva de tine- cum te folosesti te Social Media, cum te afiliezi, cum ajungi sa devii antreprenor si faci ca visele sa devina realizabile?

Cu ce am ramas?

NIMANUI NU-I PASA DE TINE. Cu acest statement trist, dar adevarat si-a inceput Adrian Soare prezentarea de la Zilele Marketingului. Astfel ne-a atras atentia asupra acestei realitati crude. A fost ajutat si de mica prezentare a vietii lui. Toate povestiile s-au impletit atat de frumos, incat nici nu am observant cum au trecut aproape 2 ore. Ne-a captivat cu esecurile lui, ne-a introdus in discutie, ne-a pus intrebarile alea, pe care nu ni le punem, deoarece raspunsurile ne-ar demonstra cat de mici suntem.

ZMK02

Nu ajunge sa pui degetul pe rana, daca nu explici cauzele si mai ales, daca nu aduci solutii cu tine. Adrian Soare ni le-a adus pe toate la Zilele Marketingului.

Social media te ajuta. Cu ajutorul Social Media iti poti construi personalitatea - sa scoti in fata ceea ce te diferentiaza de ceilalti: sa vezi ce ticuri verbale ai, ce defecte ai, ce modele urmaresti. Ai la dispozitie comportamente, pe care daca le studiezi iti poti da seama de previzibilitatea lor sit e poti folosi de asta in favoarea ta.

Expert? Da, in social media si tu poti fi expert. Urmand pasii astia, intelegand de ce ii faci pe fiecare si fiind atent la ce se intampla in retelele vecine poti creste. Si prin inductie, putem sterge taria acelor cuvinte de la inceput. Celor care te apreciaza le va pasa de tine!

Prezentarea lui Cristian Ignat de la 2parale.ro a expus marketingul afiliat si i-a dezvaluit cele mai subtile secrete. Cred ca a convins ceva lume ca se pot castiga ceva banuti din acest marketing afiliat si ca este o solutie buna pentru incurajarea vanzarilor online. A venit cu exemple din afara, cu solutii si cred ca vom avea parte de ceva exemplu de marketing afiliat inca neintalnit in .ro, care s-a nascut in acele doua ore de discutii.

Marketing Online vs offline

ZMK01

Aceasta mi s-a parut cea mai simpatica prezentare, probabil pentru ca Bogdan Colceriu a stiut cum sa vorbeasca, cum sa faca glumite si sa descreteasca conversatiile. Am disecat impreuna campanii, filmulete, exemple de toate felurile de marketing: fie doar online sau offline, sau online cu rasunet in offline sau invers. A fost mai ca la scoala cu axe (B2B, b2c, fmcg, produse de nisa), mai ca la o bere in care zici cat de tare o fost Campania de la Heineken. Au fost si prognoze, care nici nu sunt atat de indepartate ci in curs de desfasurare in ceea ce priveste structura in devenire a departamentelor de marketing.

Andrei Rosca

Marketingul este despre vanzari. Doar ca vorbim despre un alt tip de marketing: in care te vinzi pe tine. In care faci networking si personal branding. A ambala niste lucruri pt a le putea vinde - vindem produse, imagini sau vise. A ambalat cu intelesuri acesti termeni despre care ni s-a vorbit pe parcursul zilei.

Marketerii scriu povesti. Antreprenorii traiesc povesti. Povestiile de success sunt o serie de esecuri. Ca antreprenor, de asemenea, trebuie sa stii cand sa mergi pe varfuri si cand sa calci apasat.

Singurul mod de a ajunge exceptional este, sa incepi de undeva, de unde esti suficient de sus.

Ziua 3 pe scurt:

Ovidiu Moisescu a explicat metoda S.M.A.R.T. si D.U.M.B, modalitati de pozitionare a unui produs pe piata sustinute de exemple.

Daniela Livitchi, event manager la Hotel City Plazza a povestit despre marketingul hotelier, metode de promovare in acest domeniu, care sunt pasii care trebuie urmati si importanta tratarii cu respect a clientilor pentru a-i transforma in clienti fideli.

Adrian Demian Groza a tratat marketingul politic, a explicat cum se desfasoara campaniile electorale si modul de creere a unei imagini publice in randul alegatorilor si cat de importanta mai e presa in desfasurarea acestor campanii.

Prezentarile, mai multe informatii si poze gasiti pe www.zilelemarketingului.ro si pe www.socialbutterfly.ro.

Au fost 3 zile din care studentii au avut intr-adevar ce sa invete. Au avut ocazia sa se intalneasca cu practica, sa auda povesti adevarate ale practicienilor si astfel sa depaseasca stadiul de cursuri si multa teorie a carei aplicatie o pun sub semnul intrebarii. Au fost intrebari multe, la care s-au primit raspunsuri pe masura.

Ii felicitam si le uram succes si cu urmatoarele editii pe organizatorii Zilelor Marketingului.