Made
Opinii MADE | Campanie de PR pentru PR
Opinii
6 reguli de Content Marketing care trebuie respectate pe Facebook
cu Camelia Bulea, Contributing Writer
Go out there and do something!
cu Casandra Mihut
De la vizitator la cumparator, cum valorificam traficul de pe site
cu Maria Gruita
Text cu multe infografice inamorate
cu Gloria Csiszer
Farmecul Romanesc
cu Alina Crancau
Cind creioanele nu sint ascutite sau Lectia de viata a PR-ului
cu Raluca Crisan
MindMagnet face lucruri misto in online
cu Andrei Temneanu
Mai mult decat HR: JobNetworking
cu Stefana Giurgiu
Atentie! La Cluj se devoreaza publicitatea!
cu Stefana Giurgiu
Top 7 greseli de email marketing
cu Camelia Bulea
Cum sa organizezi un eveniment in 4 pasi
cu Georgiana Corsau
Campanie de PR pentru PR
cu Georgiana Corsau
Despre PPC si Google Adwords
cu Maria Gruita
Review: Lansare de carte - Marius Ghenea
cu Stefana Giurgiu
Mystery Shopping
cu Rada Sonea
Lectii si tendinte in marcomm-ul clujean
cu Renate Roca-Rozenberg, Ioana Borza, Ioana Caprar, Dana Zaharia
SoftVision: Ajutam. Ne implicam. Schimbam. Facem bine.
cu Nicoleta Iudean
Top Blog-uri din Transilvania
cu MADE
2010 pentru antreprenorul in PR
cu Andreea Soleriu
Drept la replica: adevarata poveste I LOVE CLUJ
cu Ciprian Borsan
Rezultate partiale Top Blog-uri din Transilvania
cu MADE
O zi la The Practice
cu Casandra Mihut si Larisa Perde
The road with good intentions goes to…Bucharest!
cu Larisa Perde
Cum promovezi un ONG
cu Oltean Dorin
De ce pleaca Ursus din Cluj
cu Mirela Vasila
Cum putem evada din calup?
cu Casandra Mihut si Larisa Perde
Indraznesc sa spun ca gandesc
cu Carmen Hiticas
Update pentru natura
cu Alina Vicol
Daca ar fi sa fiu o vitamina, as fi vitamina C, de la “creativ”!
cu Carmen Hiticas
Fata ta te reprezinta?
cu Catalin Hladi
Fa campanie parului sanatos si castiga o vizita la Farmec
cu Cristina Berdea
Studiu: Top 50 cele mai puternice branduri romanesti
cu Biz&Unlock Market Research
Analiza brandului turistic al Romaniei
cu Bogdan Branzas
Castigatorul concursului de pe facebook al scolii ADC*Ro
cu Adrian Olar
Studiu: Voice of the Internet User: 37% din internauti sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click
cu IAB Romania&eResearch Corp
Articol de Darius Groza
cu Darius Groza
Andi vrea la ADC*RO
cu Andi Vanca
Absolvent ADC*RO
cu Sebastian Olar
Cine stie sa asculte sa ridice mana, mana stanga
cu Cristina Berdea
19% ... intoarce-te!
cu Oana Pele & Ioana Maier
Campanie de PR pentru PR
de Lilly Bindeanu | 06.06.2011
Georgiana Corsau, PR Manager la D’Avantage Consult ne vorbeste despre PR.

"In mod paradoxal, de ceva vreme incoace, PR-ul romanesc se confrunta cu o grava problema de imagine: in PR se vorbeste mult despre managementul reputatiei si despre primordialitatea acestui aspect iar PR-ul romanesc are o reputatie proasta. E ca si cum le-am povesti altora despre beneficiile inotului dar noua ne e frica de apa. Celebra sintagma "Bad publicity is good publicity" nu se aplica. Nu aici. Nu asa. Nu acum.

In fond si la urma urmei, ce poate fi atat de complicat? Ca doar nu vorbim despre fizica cuantica!

Sa clarificam, zic:

• Da, recunosc, dezvolt un fel de reactie alergica cand aud clasica "relatiile publice = relatii cu publicul" sau ca fetele de la PR sunt niste pitzi blonde, in fuste scurte, care stau la cafele toata ziua si zambesc amabil. Stimabililor, nu ne subestimati!

• Da, recunosc ca este o adevarata provocare sa convingi o persoana ca "a vorbi" nu inseamna neaparat "a comunica"

• Da, recunosc ca cel mai mult imi displace momentul in care clientul are pretentia ca acel comunicat de presa sa apara in toate ziarele, desi tu nu mai ai control asupra lui din clipa in care incepe distributia. Daca e contra-cost, se numeste advertorial.

• Da, recunosc ca ma simt ofensata cand cineva reduce aceasta meserie la relatiile cu presa sau cand cineva este convins ca PR-ul inseamna propaganda, sau chiar mai rau, manipulare. Apelativul Spin Doctors, folosit pentru a sublinia faptul ca pr-istii sunt manipulatori, nu poate fi decat amuzant. Deci nu se numeste manipulare ci persuasiune.

• Da, recunosc, ma intriga persoanele care catalogheaza actiunile de CSR ca fiind ipocrite si "doar niste actiuni de marketing" fara a avea o baza solida de argumentare. Fiecare padure are uscaturile ei pana la urma, dar sa nu ne pripim totusi sa generalizam.

• Da, recunosc, ma amuz cand unii spun ca PR-ul este reclama mascata. Si care ar fi instrumentele cu care facem reclama mascata in PR? Comunicatul de presa? Nici daca am vrea nu am putea. Jurnalistul e cel care decide daca informatia este destul de interesanta pentru o stire sau nu. Punct. S.a.m.d.

Bineinteles ca lista ar putea continua. Consider insa ca PR-ul merita un rebranding! Haideti sa ne gandim la elementele principale care stau la baza relatiilor publice si care sunt vechi de cand lumea: informarea oamenilor, persuadarea oamenilor si interactionarea oamenilor cu alti oameni. Sa pornim de aici si sa creem o noua imagine relatiilor publice demoland miturile. Un discurs unitar si putina solidaritate in breasla n-ar strica! Prin urmare, dragi piaristi, sa ne coalizam!

Sa educam publicul!

Sa schimbam perceptia!

Sa trecem la treaba!"