Made
Opinii MADE | De la vizitator la cumparator, cum valorificam traficul de pe site
Opinii
6 reguli de Content Marketing care trebuie respectate pe Facebook
cu Camelia Bulea, Contributing Writer
Go out there and do something!
cu Casandra Mihut
De la vizitator la cumparator, cum valorificam traficul de pe site
cu Maria Gruita
Text cu multe infografice inamorate
cu Gloria Csiszer
Farmecul Romanesc
cu Alina Crancau
Cind creioanele nu sint ascutite sau Lectia de viata a PR-ului
cu Raluca Crisan
MindMagnet face lucruri misto in online
cu Andrei Temneanu
Mai mult decat HR: JobNetworking
cu Stefana Giurgiu
Atentie! La Cluj se devoreaza publicitatea!
cu Stefana Giurgiu
Top 7 greseli de email marketing
cu Camelia Bulea
Cum sa organizezi un eveniment in 4 pasi
cu Georgiana Corsau
Campanie de PR pentru PR
cu Georgiana Corsau
Despre PPC si Google Adwords
cu Maria Gruita
Review: Lansare de carte - Marius Ghenea
cu Stefana Giurgiu
Mystery Shopping
cu Rada Sonea
Lectii si tendinte in marcomm-ul clujean
cu Renate Roca-Rozenberg, Ioana Borza, Ioana Caprar, Dana Zaharia
SoftVision: Ajutam. Ne implicam. Schimbam. Facem bine.
cu Nicoleta Iudean
Top Blog-uri din Transilvania
cu MADE
2010 pentru antreprenorul in PR
cu Andreea Soleriu
Drept la replica: adevarata poveste I LOVE CLUJ
cu Ciprian Borsan
Rezultate partiale Top Blog-uri din Transilvania
cu MADE
O zi la The Practice
cu Casandra Mihut si Larisa Perde
The road with good intentions goes to…Bucharest!
cu Larisa Perde
Cum promovezi un ONG
cu Oltean Dorin
De ce pleaca Ursus din Cluj
cu Mirela Vasila
Cum putem evada din calup?
cu Casandra Mihut si Larisa Perde
Indraznesc sa spun ca gandesc
cu Carmen Hiticas
Update pentru natura
cu Alina Vicol
Daca ar fi sa fiu o vitamina, as fi vitamina C, de la “creativ”!
cu Carmen Hiticas
Fata ta te reprezinta?
cu Catalin Hladi
Fa campanie parului sanatos si castiga o vizita la Farmec
cu Cristina Berdea
Studiu: Top 50 cele mai puternice branduri romanesti
cu Biz&Unlock Market Research
Analiza brandului turistic al Romaniei
cu Bogdan Branzas
Castigatorul concursului de pe facebook al scolii ADC*Ro
cu Adrian Olar
Studiu: Voice of the Internet User: 37% din internauti sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click
cu IAB Romania&eResearch Corp
Articol de Darius Groza
cu Darius Groza
Andi vrea la ADC*RO
cu Andi Vanca
Absolvent ADC*RO
cu Sebastian Olar
Cine stie sa asculte sa ridice mana, mana stanga
cu Cristina Berdea
19% ... intoarce-te!
cu Oana Pele & Ioana Maier
De la vizitator la cumparator, cum valorificam traficul de pe site
de Lilly Bindeanu | 29.02.2012
Maria Gruita

Maria Gruita, Coordonator Marketing si Vanzari Logicode ne povesteste cum valorificam traficul de pe site.

"Asa cum am mentionat si intr-un articol precedent, orice online marketer  are printre principalele obiective cresterea traficului de pe website, iar optimizarea SEO si campaniile pay-per-click sunt  doar 2 metode de pe lista lunga de posibilitati de a face acest lucru. Insa, un lucru foarte important, probabil mai important decat atragerea de trafic, reprezinta conversia acelui trafic, sau mai exact: cum fac sa imi transform vizitatorii de pe site in cumparatori?

In primul rand, o data ce vizitatorul a ajuns pe pagina ta, ai grija sa il faci sa isi petreaca cat mai mult timp navigand pe site, iar acest lucru sa fie o experienta placuta pentru el. Website-ul trebuie sa aiba un design simplu si curat, sa fie usor de navigat iar utilizatorul sa poate ajunge la informatiile de care are nevoie prin cat mai putine click-uri.

Atunci cand un posibil client iti viziteaza pagina web, trebuie sa ii lasi impresia ca esti expert in domeniu si ca esti o sursa de incredere, pentru ca in orice tip de afacere, este foarte greu sa faci business atunci cand nu exista incredere. Prin publicarea de referinte sau testimoniale din partea clientilor existenti, prin asocierea cu brand-uri cu notorietate, dar si prin oferirea de continut educativ pentru potentialii tai clienti, le vei castiga increderea de care ai nevoie.

Conform unui studiu Google privind utilizarea Internetului in 2011, 47% din vizitatorii unei pagini web parasesc site-ul imediat (bounce rate), fara a face o alta actiune, iar media de timp petrecuta de un utilizator pe un site este de 4.5 minute. De accea, daca ai captat deja atentia vizitatorilor tai, profita de acest lucru si invita-i sa faca o actiune (call-to-action) prin care ii vei transforma din simplii utilizatori in lead-uri (posibili clienti). Poti sa ii inviti sa se aboneze la newsletter,  sa downloadeze un material de pe site,  sa solicite un demo, sa ceara o oferta de pret sau orice alta actiune care te ajuta in dezvoltarea relatiei viitoare cu potentialul client.

Este important sa obtii datele de contact ale prospectilor pentru a le valorifica in actiunile de marketing viitoare, insa pentru ca toata lumea este invadata de mesaje spam, nu o sa fie usor. De aceea, pentru a obtine informatii de contact de la vizitatorii tai, trebuie sa oferi ceva util in schimb: un e-book, un voucher de cumparaturi, un demo, un ghid sau un studiu util, etc.

O data ce ai obtinut datele de contact ale prospectilor tai si permisiunea lor de a folosi aceste informatii pentru alte comunicari, poti introduce acesti prospecti intr-o campanie de „follow-up” pentru a tine aproape de ei in incercarea de a-i transforma in clienti. Oferindu-le continut de calitate, relevant pentru ei si cu o frecventa care sa nu fie sufocanta, atunci cand prospectii tai vor fi pregatiti sa cumpere, vor apela la tine pentru ca te vor recunoaste deja ca expert.

In functie de domeniul de activitate, follow-up-ul se poate face si unu-la-unu, prin contactarea directa a potentialului client de catre un reprezentant de vanzari. In Business 2 Business aceasta este una din cele mai utilizate tehnici de follow-up, in care lead-urile sunt captate de catre marketing (prin website, targuri si expozitii, campanii promotionale, newslettere, etc. ) si alocate ulterior la vanzari in scopul de a dezvolta relatia cu posibilii clienti."