Made
Opinii MADE | Drept la replica: adevarata poveste I LOVE CLUJ
Opinii
6 reguli de Content Marketing care trebuie respectate pe Facebook
cu Camelia Bulea, Contributing Writer
Go out there and do something!
cu Casandra Mihut
De la vizitator la cumparator, cum valorificam traficul de pe site
cu Maria Gruita
Text cu multe infografice inamorate
cu Gloria Csiszer
Farmecul Romanesc
cu Alina Crancau
Cind creioanele nu sint ascutite sau Lectia de viata a PR-ului
cu Raluca Crisan
MindMagnet face lucruri misto in online
cu Andrei Temneanu
Mai mult decat HR: JobNetworking
cu Stefana Giurgiu
Atentie! La Cluj se devoreaza publicitatea!
cu Stefana Giurgiu
Top 7 greseli de email marketing
cu Camelia Bulea
Cum sa organizezi un eveniment in 4 pasi
cu Georgiana Corsau
Campanie de PR pentru PR
cu Georgiana Corsau
Despre PPC si Google Adwords
cu Maria Gruita
Review: Lansare de carte - Marius Ghenea
cu Stefana Giurgiu
Mystery Shopping
cu Rada Sonea
Lectii si tendinte in marcomm-ul clujean
cu Renate Roca-Rozenberg, Ioana Borza, Ioana Caprar, Dana Zaharia
SoftVision: Ajutam. Ne implicam. Schimbam. Facem bine.
cu Nicoleta Iudean
Top Blog-uri din Transilvania
cu MADE
2010 pentru antreprenorul in PR
cu Andreea Soleriu
Drept la replica: adevarata poveste I LOVE CLUJ
cu Ciprian Borsan
Rezultate partiale Top Blog-uri din Transilvania
cu MADE
O zi la The Practice
cu Casandra Mihut si Larisa Perde
The road with good intentions goes to…Bucharest!
cu Larisa Perde
Cum promovezi un ONG
cu Oltean Dorin
De ce pleaca Ursus din Cluj
cu Mirela Vasila
Cum putem evada din calup?
cu Casandra Mihut si Larisa Perde
Indraznesc sa spun ca gandesc
cu Carmen Hiticas
Update pentru natura
cu Alina Vicol
Daca ar fi sa fiu o vitamina, as fi vitamina C, de la “creativ”!
cu Carmen Hiticas
Fata ta te reprezinta?
cu Catalin Hladi
Fa campanie parului sanatos si castiga o vizita la Farmec
cu Cristina Berdea
Studiu: Top 50 cele mai puternice branduri romanesti
cu Biz&Unlock Market Research
Analiza brandului turistic al Romaniei
cu Bogdan Branzas
Castigatorul concursului de pe facebook al scolii ADC*Ro
cu Adrian Olar
Studiu: Voice of the Internet User: 37% din internauti sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click
cu IAB Romania&eResearch Corp
Articol de Darius Groza
cu Darius Groza
Andi vrea la ADC*RO
cu Andi Vanca
Absolvent ADC*RO
cu Sebastian Olar
Cine stie sa asculte sa ridice mana, mana stanga
cu Cristina Berdea
19% ... intoarce-te!
cu Oana Pele & Ioana Maier
Drept la replica: adevarata poveste I LOVE CLUJ
de Adriana Dunca | 08.12.2010
Ciprian Borsan este licentiat in Marketing al Facultatii de Stiinte Economice din cadrul Universitatii Babes-Bolyai, fondatorul blogului EvenimenteinCluj.ro si Co-Fondator al "I Love Cluj". Profil profesional aici.

Ciprian ne povesteste care este "adevarata poveste I LOVE CLUJ": Cand am citit interviul dat de Andrei Mutu despre povestea "I Love Cluj", am experimentat un soc imens. Am fost total indignat de afirmatiile lui si jignit in acelasi timp, fiindca am fost parte din adevarata poveste ce sta la baza ideii "I Love Cluj".

Dreptul meu la replica nu este o actiune de revendicare a unor drepturi sau lauri ci este o contra-actiune impotriva minciunii, lipsei crase de bun-simt si se constituie intr-o imagine a dezamagirii si dezgustului pe care le nutresc fata de acele persoane lipsite de scrupule, care obisnuiesc sa poarte masti prin care deformeaza realitatea si reusesc sa-i pacaleasca pe cei din jur.

Pentru ca adevarul trebuie sa prevaleze in lumea asta tot mai murdara, o sa va spun povestea veritabila a acestui proiect si o sa demontez neadevarurile pe care Andrei Mutu le-a exprimat intr-un mod impardonabil in legatura cu inceputurile acestuia, inducand fanii "I Love Cluj" in eroare.

Inceputul unei "prietenii"

L-am cunoscut pe Andrei in toamna lui 2008 iar dupa cateva discutii mi-a lasat impresia unui tanar ambitios, avid de cunoastere, dornic de dezvoltare si de implicare in proiectele pe care le aveam in plan. La scurt timp, Andrei s-a oferit sa se implice intr-un proiect de antreprenoriat in care eram implicat ca partener. Am lucrat impreuna si am fost extrem de multumit de rezultatele muncii lui.

in Ianuarie 2009, am lansat un blog dedicat prezentarii evenimentelor din Cluj-Napoca pe care l-am reactivat in acelasi an, in Aprilie, cand l-am cooptat pe Andrei in dezvoltarea continutului blogului. La cateva luni dupa, in cadrul discutiilor noastre privind dezvoltarea blogului, i-am impartasit ideea de a lansa un portal al orasului. Atunci am aflat de la el ca era detinatorul domeniului ilovecluj.ro iar eu am fost de acord cu propunerea lui ca viitorul proiect sa poarte acelasi nume. In cadrul discutiilor noastre am decis impreuna sa urmam exemplul pe care l-am aplicat la blogul de evenimente, si-anume dezvoltarea unei comunitati online prin crearea unei pagini pe Facebook, inainte de a lansa website-ul ilovecluj.ro. Totodata, am stabilit ca vom avea nevoie de ajutorul echipei de editori al blogului de evenimente. in acest sens, in data de 11 Ianuarie le-am trimis atat lui Andrei cat si redactorului sef al blogului o invitatie pe platforma Team Project Management, unde era creata o pagina speciala dedicata I Love Cluj iar in 5 Martie am avut prima intalnire cu intreaga echipa editoriala in care le-am impartasit ideile noastre privind proiectul I Love Cluj.

Povestea adevarata a lansarii paginii "I Love Cluj"

in 16 Ianuarie 2010 un cunoscut a lansat pe Facebook o pagina intitulata "I LOVE CLUJ!". In seara urmatoare, din 17 Ianuarie 2010, Andrei mi-a semnalat aparitia paginii. Era o amenintare pentru viitorul ideii noastre.

Desi pe Facebook exista un grup "I LOVE CLUJ" creat de mine in August 2009, Andrei a creat pagina actuala "I Love Cluj". Asadar in acel moment existau 3 variante "I Love Cluj" pe Facebook. O situatie derutanta pentru toti. Dat fiind faptul ca reteaua sociala limita grupurile la 5.000 de membrii, eu am mizat pe increderea pe care o aveam in Andrei, am renuntat la grup, si impreuna am hotarat sa ne focusam exclusiv pe dezvoltarea paginii "I Love Cluj" unde puteai sa ai un numar nelimitat de fani. Exista insa o mica problema. Fiindca Andrei era creatorul paginii, eu nu puteam sa fiu decat Administrator si asta numai dupa ce Andrei imi facea o invitatie in acest sens. Alta varianta nu exista. A fost un gir de incredere iar in acea perioada daca cineva mi-ar fi spus ca imi asum un risc major lasandu-i lui Andrei avantajele oferite de pozitia de creator al paginii, l-as fi facut nebun. Aveam o incredere indestructibila in el ca om, in caracterul sau, in prietenia noastra.

In urmatoarea saptamana, impreuna am dat invitatii de aderare la pagina nou-creata tuturor prietenilor nostri si celor peste 2.000 de fani de pe pagina de Facebook a blogului de evenimente. In total peste 3.000 de persoane au primit invitatii iar efectele acestei actiuni n-au intarziat sa apara. In primele 3 saptamani pagina "I Love Cluj" a acumulat peste 10.000 de fani, o crestere fabuloasa care a trezit interesul reprezentantilor mass-media din Cluj. Primul care ne-a contactat a fost un jurnalist de la Adevarul, care a solicitat o intalnire cu noi doi. La intalnire am ajuns doar eu iar in ziua urmatoare pe prima pagina a ziarului "Adevarul de Seara" a aparut o imagine preluata de pe pagina "I Love Cluj" si articolul cu titlul "RECORD: Clujul, iubit aproape cat New York-ul pe internet", despre ideea noastra si comunitatea formata. Articolul a cuprins cateva inadvertente care alterau povestea reala, motiv pentru care l-am rugat pe autorul articolului sa schimbe anumite cuvinte in materialul care era deja solicitat pentru publicare in editia nationala a Adevarului. Din pacate, pentru a doua oara noi n-am cerut spre verificare materialul iar in articolul aparut in editia nationala isi faceau aparitia aceleasi inadvertente. Totusi, faptul ca in respectivul articol viceprimarul orasului Cluj-Napoca facea o declaratie privind proiectul nostru ne magulea si ne facea sa intelegem amploarea pe care o capatase ideea noastra. Aspect care pe Andrei l-a facut sa se fereasca si mai mult de lumina reflectoarelor si pe mine m-a impins mai puternic in promovarea proiectului. Asa am ajuns sa povestesc despre "I Love Cluj" la matinalul unei televiziuni locale.

Cat despre blogul de evenimente, in 14 Aprilie, Andrei inregistra domeniul in .ro fara sa-mi comunice demersul sau. De atunci a negat cu vehementa ca el ar fi proprietarul domeniului, iar eu l-am crezut, asta pana in Noiembrie a.c. cand a recunoscut ca de fapt a mintit in tot acest rastimp.

In luna Mai a.c. am reusit sa stabilesc o legatura cu cei de la TIFF si astfel a fost lansat "I Love Cluj si TIFF te scoate la film", primul concurs important lansat pe pagina "I Love Cluj" si in acelasi timp o conexiune cu un simbol modern al acestui oras.

Transformarea

Tot in luna Mai, am fost contactati de o persoana care ne-a facut o propunere de colaborare pentru "I Love Cluj". Aceasta se referea la o idee pe care noi o aveam in plan inca din 2009. Am fost avertizati ca indiferent de decizia noastra, respectivul proiect se va lansa pentru ca avea marca noastra inregistrata la OSIM. Da, asta a fost una dintre marile noastre erori, nu aveam "I Love Cluj" inregistrat la OSIM. Acesta a fost si principalul motiv pentru care amandoi am intrat intr-o stare de alarmare. Dupa cateva sesiuni de discutii si dupa ce am aflat ca faza cu OSIM-ul a fost o cacealma, am refuzat sa semnam parteneriatul. Atunci am hotarat impreuna ca trebuie sa inregistram cat mai repede marca "I Love Cluj". Cum nu aveam statut juridic, inregistrarea trebuia sa fie facuta de unul dintre noi, urmand ca ulterior sa o transferam pe o forma juridica comuna. Spre imensa mea suprindere, Andrei mi-a transmis ca dorea cu orice pret sa inregistreze el marca. Atunci i-am propus ca, pentru a creea un echilibru echitabil in parteneriatul pe care il aveam, inregistrarea sa fie realizata provizoriu de mine. In proiectul "I Love Cluj", Andrei avea domeniul si datorita compromisului facut de mine, avea si control asupra paginii de Facebook; eu aveam doar incredere in el. Andrei a refuzat cu vehementa propunerea mea si mi-a aruncat acuze grave privind aportul meu la acest proiect. A fost primul moment in care am vazut un om schimbat in rau si alaturi de care eram constient ca nu puteam sa mai dezvolt ceva. Nu il mai recunosteam. Totul s-a incheiat in 10 Iunie cand Andrei Mutu mi-a anulat drepturile de Administrator pe "I Love Cluj".

Este recunoscuta sintagma "Constiinta creaza Realitatea". Cum realitatea afirmata de Andrei Mutu in interviul acordat pentru MADE, privind inceputurile "I Love Cluj", este incarcata de neadevaruri, ma intreb in ce stadiu ce afla constiinta sa.