Made
Opinii MADE | Studiu: Top 50 cele mai puternice branduri romanesti
Opinii
6 reguli de Content Marketing care trebuie respectate pe Facebook
cu Camelia Bulea, Contributing Writer
Go out there and do something!
cu Casandra Mihut
De la vizitator la cumparator, cum valorificam traficul de pe site
cu Maria Gruita
Text cu multe infografice inamorate
cu Gloria Csiszer
Farmecul Romanesc
cu Alina Crancau
Cind creioanele nu sint ascutite sau Lectia de viata a PR-ului
cu Raluca Crisan
MindMagnet face lucruri misto in online
cu Andrei Temneanu
Mai mult decat HR: JobNetworking
cu Stefana Giurgiu
Atentie! La Cluj se devoreaza publicitatea!
cu Stefana Giurgiu
Top 7 greseli de email marketing
cu Camelia Bulea
Cum sa organizezi un eveniment in 4 pasi
cu Georgiana Corsau
Campanie de PR pentru PR
cu Georgiana Corsau
Despre PPC si Google Adwords
cu Maria Gruita
Review: Lansare de carte - Marius Ghenea
cu Stefana Giurgiu
Mystery Shopping
cu Rada Sonea
Lectii si tendinte in marcomm-ul clujean
cu Renate Roca-Rozenberg, Ioana Borza, Ioana Caprar, Dana Zaharia
SoftVision: Ajutam. Ne implicam. Schimbam. Facem bine.
cu Nicoleta Iudean
Top Blog-uri din Transilvania
cu MADE
2010 pentru antreprenorul in PR
cu Andreea Soleriu
Drept la replica: adevarata poveste I LOVE CLUJ
cu Ciprian Borsan
Rezultate partiale Top Blog-uri din Transilvania
cu MADE
O zi la The Practice
cu Casandra Mihut si Larisa Perde
The road with good intentions goes to…Bucharest!
cu Larisa Perde
Cum promovezi un ONG
cu Oltean Dorin
De ce pleaca Ursus din Cluj
cu Mirela Vasila
Cum putem evada din calup?
cu Casandra Mihut si Larisa Perde
Indraznesc sa spun ca gandesc
cu Carmen Hiticas
Update pentru natura
cu Alina Vicol
Daca ar fi sa fiu o vitamina, as fi vitamina C, de la “creativ”!
cu Carmen Hiticas
Fata ta te reprezinta?
cu Catalin Hladi
Fa campanie parului sanatos si castiga o vizita la Farmec
cu Cristina Berdea
Studiu: Top 50 cele mai puternice branduri romanesti
cu Biz&Unlock Market Research
Analiza brandului turistic al Romaniei
cu Bogdan Branzas
Castigatorul concursului de pe facebook al scolii ADC*Ro
cu Adrian Olar
Studiu: Voice of the Internet User: 37% din internauti sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click
cu IAB Romania&eResearch Corp
Articol de Darius Groza
cu Darius Groza
Andi vrea la ADC*RO
cu Andi Vanca
Absolvent ADC*RO
cu Sebastian Olar
Cine stie sa asculte sa ridice mana, mana stanga
cu Cristina Berdea
19% ... intoarce-te!
cu Oana Pele & Ioana Maier
Studiu: Top 50 cele mai puternice branduri romanesti
de Adriana Dunca | 08.09.2010
50Branduri romanesti

Rezultatele studiului "Top 50 cele mai puternice branduri romanesti" realizat de Unlock Market Research a fost prezentat azi, 8 sept la evenimentul BrandRo din Bucuresti.

BrandRO reuneste specialisti in branding, manageri si antreprenori, profesionisti din domeniul marketingului si al publicitatii intr-un eveniment ce aniverseaza in premiera cele mai puternice 50 de branduri romanesti.

Studiul este dedicat exclusiv brandurilor romanesti, si masoara impactul, notorietatea si, mai ales, forta acestora.

Borsec, Dacia, Pro TV, Dorna, Poiana, Timisoreana, Izvorul Minunilor, Cotnari, Ursus si BCR sunt marcile care conduc in clasamentul celor mai puternice 50 branduri romanesti.

Branduri romanesti

Studiul a avut doua etape:

Etapa 1: studiu calitativ, desfasurat prin intermediul a 20 interviuri in profunzime cu persoane cu vasta intre 18-45 ani, femei si barbati, studii si venituri cel putin de nivel mediu.

Scopul acestei faze a fost acela de a descoperi cum anume definesc romanii o marca locala puternica. Studiul a relevat o serie de caracteristici generice ale unei marci romanesti puternice: mandrie, popularitate/ deschidere, success, ambitie/ determinare, incredere, afiliere.

Etapa 2: studiu cantitativ desfasurat prin intermediul unui numar de 1314 interviuri telefonice. Studiul este reprezentativ urban la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartirea pe sex si varsta a populatiei de 18+.

In urma acestei faze s-a masurat performanta marcilor romanesti considerand o serie de indicatori in urma scorurilor obtinute de principalele marci pe urmatoarele dimensiuni:

Performanta marcii, determinata de intensitatea preferintei conumatorilor pentru marca respectiva (alegeri multiple intre marci din aceeasi categorie)

Implicarea emotionala determinata prin masurarea gradului de asociere cu o serie de atribute derivate din faza calitativa. Aceste scoruri au fost mediate in functie de notorietatea marcii

In baza acestor indicatori s-au obtinut 5 tipologii (marci puternice, marci iubite, marci performante, marci cu potential si marci latente).

Varianta completa a studiului "Top 50 branduri romanesti" aici.