Made
Interviuri MADE | ACTA in viziunea agentiilor din online
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
ACTA in viziunea agentiilor din online
de Stefana Giurgiu | 07.03.2012
In partea a doua a materialului dedicat ACTA, am vorbit cu Andrei Temneanu (MindMagnet) si Milena Gîţ (Mediatic).

MADE: Ce parere aveti despre ACTA?


Andrei

Andrei Temneanu: Un tratat ambiguu si opac de la formularea documentului pana la comunicatele oficiale. Mie, personal, vag mi s-a parut si protestul romanilor. Oameni dezorientati au iesit in strada pentru ca altfel ”ne oprea netu’ si feisbucu’”, nu pentru ca tratatul, in esenta lui, incalca dreptul de baza la o viata privata. Putini dintre ei stiu ca ACTA are peste 50 de pagini si doar 3 se refera la activitatea in online, sau ca in Romania exista deja legi asemanatoare pe care ei le incalca.

Milena Gîţ: Avem o pozitie neutra fata de acest acord. Nu ne putem alinia isteriei provocate de manipularea informatiei si de perpetuarea unor informatii gresite (in acest sens va invitam sa lecturati acordul si sa-l filtrati prin propria gindire critica, il puteti gasi aici) dar nici nu negam ca acest acord foloseste termeni generali si vagi, aspect ce ar putea crea o problema in momentul implementarii la nivel national.

insa mai intai Curtea de Justitie a UE trebuie sa se decida asupra acordului, apoi trebuie adoptat de Parlamentul European, iar daca trece de acesta, acordul nefiind direct aplicabil, fiecare stat va crea propriile mecanismele si cadrul legislativ descrise in ACTA (o mare parte exista deja).

Deci modul in care va fi scrisa si adoptata legislatia nationala ar putea deveni o problema pentru noi, prin urmare activistii trebuie sa contribuie cu informatii relevante la o eventuala dezbatere publica a legislatiei. 

MADE: Care credeti ca va fi impactul ACTA asupra activitatii agentiei dvs?

Andrei Temneanu: ACTA nu ar avea nici un impact asupra activitatii agentiei noastre. Pentru materialele folosite cumparam deja copyright, iar produsele noastre sunt protejate prin legile in vigoare existente.

Milena

Milena Gîţ: Niciunul.

MADE: Ce se poate face? Are sanse activismul social sa influenteze decizia de ratificare a acestui acord comercial de combatere a contrafacerii?


Andrei Temneanu: Activismul social a influentat campanii electorale si a rasturnat ideologii. Vreau sa cred in continuare in puterea protestului, libertatii de exprimare si activismului social. Mai mult, se pare ca protestul impotriva ACTA a fost foarte eficient. Citeam in The Economist ca protestele din Europa au ucis tratatul ACTA. Ramane de vazut. Pana in 2013 mai obosesc protestatarii. Eu unul sper sa raman cel putin optimist pana atunci.

Milena Gîţ: Aceasta intrebare contine cateva cuvinte cheie. Este un acord ce a fost negociat si urmeaza a fi ratificat de catre semnatari pana cel tarziu 1 mai 2013.  Si da, activismul social poate influenta decizia de ratificare a acordului la nivel national, insa in alte tari si pentru alte cauze. insa suntem de parere ca inainte sa existe manifestatii in strada, ar trebui mai intai sa se contureze un dialog pe cale oficiala intre comunitatea civila si forul legislativ. Ar trebui sa existe un manifest sau un program coerent si bine documentat, reprezentativ si propus de diferite asociatii, organizatii, fundatii din care sa faca parte activistii. De exemplu, Parlamentul European a primit deja o petitie impotriva ACTA formulata de Avaaz cu peste 2,4 milioane de semnaturi. Fiind insa un an electoral in care politicienii se vor intrece in promisiuni populiste, cel mai probabil Romania va renunta la ratificarea acordului.