Made
Interviuri MADE | ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
de Stefana Giurgiu | 16.02.2012
Vorbim despre ACTA cu Adrian Demian Groza (Trend Communication) si Radu Neag (Vitrina Advertising)

MADE: Ce parere aveti despre ACTA?

Adrian Groza

Adrian Demian Groza: Fara informatii foarte aplicate in amanunt, simplu fapt ca e un act asumat dupa negocieri facute in culise intre marii decidenti politici si reprezentanti ai marilor corporatii, este un abuz. In plus, de la aceste negocieri au fost exclusi programatic reprezentanti ai societatii civile. Fara sa fiu un adept al teoriei conspiratiei, acesta este un act rezultat in urma unei conspiratii. Orice decizie care se ia in felul acesta nu e de natura sa inspire incredere si nu face parte din mersul democratic al unei societati.

Radu Neag

Radu Neag: O conventie vaga, realizata in secret, semnata in secret, prin care, daca se va aproba, ne vor fi “incalcate legal” drepturi precum libertatea de exprimare, cel la viata privata etc. Nu se poate negocia, nu se poate dezbate, se poate doar aproba sau respinge. Am invatat ca democratia inseamna transparenta, or in cazul acestui acord nu am avut parte de asa ceva nici ca societate civila, nici ca specialisti in drept. Mai mult, se stie cine e in spatele acestui tratat: marile companii multi-nationale care reprezinta titularii de drepturi de autor si guvernele semnatare.

Argumentul de baza al ACTA e acela ca apara drepturile intelectuale. Dar, cu sau fara ACTA, avem deja trei legi la nivel national care pot arunca dupa gratii acele persoane care incalca drepturile de autor. Acordul, intens criticat si analizat zilele acestea, nu poate fi ratificat in aceasta forma deoarece incalca grav viata privata. Mai mult, incalca pana si Constitutia Romaniei in mai multe randuri.

MADE: Care credeti ca va fi impactul ACTA asupra activitatii agentiei dvs.?

Adrian Demian Groza: Pe de o parte, folosirea unor materiale asupra carora exista copyright e restrictionata de legislatia in vigoare, oricum. Din punctul acesta de vedere, Legea drepturilor de autor si a drepturilor conexe nr 8/ 1996, precum si legislatia referitoare la utilizarea internetului si a tehnologiei informatice ar fi fost de ajuns. Ca ele nu se aplica in totalitate, iar dreptul de autor e luat drept moft asta e cu totul altceva.

In alta ordine de idei, continutul open source, disponibil pana acum, aparent fara restrictii, va inceta sa mai fie la dispozita tuturor si, mai mult, utilizarea lui va putea atrage raspundere contraventionala sau penala. Asta e masura in care va putea fi afectata activitatea agentiei.

ACTA

Radu Neag: Am platit pana acum si vom plati in continuare drepturile de autor, e un lucru normal. Insa, in cazul in care va fi ratificat acest acord, e posibil sa fim nevoiti sa ne reducem activitatea in unele domenii, precum cel online. Suna sumbru, insa internetul asa cum il stim nu va mai exista. Vor mai exista doar site-uri si retele de socializare pustii (deoarece putini vor fi cei care isi vor asuma sa faca sharing), fiindca internetul va fi controlat, iar orice activitate va fi monitorizata si inregistrata. Internetul a deschis noi porti in ceea ce priveste creativitatea si comunicarea, iar ACTA le va inchide.

MADE: Ce se poate face? Are sanse activismul social sa influenteze decizia de ratificare a acestui acord comercial de combatere a contrafacerii?

Adrian Demian Groza: Bineinteles ca da. Dar, activismul social nu se face doar in strada. Activistii organizati in asociatii, fundatii, etc. cu un program coerent au mult mai multa forta de negociere decat protestatarii adunati intr-o piata. Iesitul in strada, oriunde in lume e solutia corecta cand caile de dialog s-au epuizat. In lipsa unui program scris al protestelor, al oricarui activism civic, asumat, baiatul cu portavocea, din fruntea oricarei manifestatii isi poate striga propriile nemultumiri, fara legatura cu scopul initial al adunarii. Or, niciodata actiunile astea nu isi vor atinge scopul. Din fericire, actiuni similare din Germania, Slovacia, Cehia, s-au soldat cu succese si tarile cu pricina au renuntat la ratificarea Acta. Cred ca Romania va renunta, dar nu din convingerea decidentilor, ci din inertia imitatiei- aceeasi care l-a si convins pe domnul ministru Vreme sa semneze acordul in prima instanta.

Radu Neag: Asa cum am vazut, dezacordul cetatenilor si al internautilor fata de acest tratat a avut deja un impact urias: Polonia, Germania, Suedia s-au retras ori au ezitat sa semneze, iar unii politicieni chiar si-au cerut scuze fata de popoarele lor pentru ca au acceptat ACTA.

Se pot face multe, pe langa a iesi in strada (care nu e un lucru rau, se recurge la proteste de secole, e un drept al fiecaruia dintre noi atunci cand nu suntem de acord intr-o anume privinta): putem sa semnam petitii care vor ajunge pe mesele guvernantilor, sau chiar sa-i contactam – telefonic sau prin e-mail – pe reprezentantii conducerii din teritoriu (europarlamentari, senatori, deputati, prefecti), expriamandu-ne nemultumirea.

Sursa foto: raduneag.com