Made
Interviuri MADE | Business Coach
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Business Coach
de Stefana Giurgiu | 25.05.2011
Lorand Soarez-Szasz

Lorand Soarez-Szasz, Director General Coaching4You, aduce conceptul de Business Coach in Romania oferind sectorului business programe de coacing si mentoring, training in vanzari, marketing, comunicare, fidelizare clienti si echipa. Echipa Coaching4You deruleaza periodic pentru cei interesati de sectorul business, Seminarii aproape gratuite, concept ce imbina responsabilitatea sociala cu dezvolarea personala si profesionala a participantilor.

MADE:De unde a pornit ideea seminariilor aproape gratuite si ce implica acest concept?

Lorand Soarez-Szasz: Ideea a pornit de la faptul ca este mult mai placut sa dai decat sa primesti. A pornit de la premiza ca orice om bogat (si aici nu ma refer neapart la bogat financiar) stie sa primeasca dar mai presus de orice, stie sa dea.

Ma gandeam la o metoda prin care as putea sa dau inapoi societatii din ce mi-a dat si imi va mai da, iar cea mai buna metoda am simtit ca este sa dau ce stiu cel mai bine sa fac... sa ii invat pe ceialalti. Asa ca am hotarat sa organizam evenimente aproape gratuite la care accesul se sa faca pe baza de alimente, rechizite scolare, produse de igiena si alte materiale de uz zilnic. Aceste materiale fiind ulterior donate catre o cauza sociala.

Anul trecut (2010) in Decembrie a avut loc primul seminar aproape gratuit, unde tema centrala a fost comunicare, iar anul acesta (2011) am avut doua seminarii de vanzari aproape gratuite in Brasov respectiv Cluj.

In luna decembrie beneficiarii proiectului au fost 8 fete simpatice de la Casa de Tip Familial “Maria & Gabriel”, la seminarul din Brasov, au fost 10 familii cu conditii sociale extrem de grave si la seminarul de vanzari aproape gratuit din Cluj, au fost 80 de varstinici care sunt in grija Serviciului de Ajutor Maltez.

MADE: Cu ce insight-uri au ramas participantii in urma acestui seminar?

Lorand Soarez-Szasz: In seminarul de vanzari aproape gratuit am trecut in revista motivele principale pentru care nu se realizeaza o vanzare, adica obiectiile si cum trecem de ele. Am invatat ce stiluri de comportament au oamenii si cum putem sa comunicam mai eficient cu ei in asa fel incat sa reusim vanzarea. Am vazut cat de importanta este vocea noastra in procesul de vanzari si cum putem sa pierdem sau sa castigam o tranzactie prin felul in care ne folosim tonul vocii. Am invatat cum sa vindem la telefon si multe alte subiecte extrem de vitale si interesante.

MADE: Cum alegeti organizatiile care beneficiaza de acest ajutor?

Lorand Soarez-Szasz: Motivul principal pentru care am ales sa directionam produsele catre Serviciul de Ajutor Maltez este ca am fost impresionati de proiectele pe care le au. Am fost emotionati pana la lacrimi cand am vazut cum traiesc unii varstnici uitati de familie si ignorati de guvern (aici ma refer la institutiile statului care ar trebui sa dea suport in aceste cazuri).

Al doilea motiv a fost transparenta cu care lucreaza SAM in Romania. Am fost si suntem ferm convinsi care fiecare litru de ulei si fiecare cozonac, a ajuns exact unde trebuia, adica la varstnici.

Al treilea motiv a fost ca dupa ce am ajutat 8 fete (categoria de copii) si 10 familii (categoria de familii), am spus ca este momentul sa ajutam si pe cei varstnici.

In acest moment mai avem doua proiecte in minte pentru luna Decembrie, dar suntem deschisi si la alte propuneri.

MADE:In ceea ce priveste programele de coaching si mentoring, ce reprezinta aceste programe pentru companii si ce presupun la nivel de angajat?

Lorand Soarez-Szasz: Programele de mentoring sau coaching sunt gandite pentru proprietarul de afaceri. Eu sunt un business coach nu un life coach. Asta inseamna ca lucrez cu proprietarul afacerii si-l ajut sa-si duca businessul la nivelul dorit. Fiecare program de coaching este “croit” pe masura clientului si in functie de necesitatiile acestuia. In cadrul programelor abordam domenii cum ar fi: vanzari, marketing, echipa, motivare, financiar-contabil, sisteme si proceduri.

Avantajul principal in a avea un coach (antrenor) este ca ai un “prieten” care nu are nici o problema in a-ti spune unde gresesti si ce faci bine in afacerea ta. Este cel care in fiecare saptamana trage de tine ca sa aplici strategiile de marketing si vanzari care te vor duce la crestere. Este cel care vede imaginea de ansamblu fara sa fie implicat emotional in afacerea ta, deci iti da o parere obiectiva. Este cel care te ajuta sa vezi padurea de copaci.

Din punctul de vedere al angajatului, sunt unele programe de coaching care includ si traininguri pentru ei. Acest lucru inseamna ca o sa beneficieze de o crestere personala si profesionala semnificativa intr-un timp relativ scurt.

MADE: Cat de receptiv e sectorul de business din Romania si in particular Cluj, la sesiunile de coaching/mentoring si care sunt caracteristicile companiilor care apeleaza la Coacing4You?

Lorand Soarez-Szasz: Obisnuiesc sa spun ca intr-o afacere ai nevoie de avocat, contabil si business coach (abc-darul). Managerii romani isi dau seama din ce in ce mai mult ca au nevoie de un coach. In 2008 cand m-am intors in Romania si am spus ca sunt un business coach, reactia a fost: “ce-i aia?”. Acum lucrurile nu mai stau asa. Oamenii s-au mai documentat si nevoia de a-si creste afacerea si pe timp de criza i-a dus sa cauta ajutor extern. Sunt insa ferm convins ca sunt doar la inceput de drum in ceea ce priveste coachingul de business in Romania.

Nu as putea sa spun ca exista un domeniu anume sau o dimensiune anume de firme care recurg la astfel de servicii. Avem clienti pe care ii ajuta sa isi creasca afacerea din servicii, din comert, din industrie, din constructii si din horeca. As putea sa spun ca orice om de afaceri care doreste sa-si dezvolte masiv si rapid afacerea si este dispus sa fie ajutat in acest sens, este deja un candidat la a avea un coach.

MADE: Cum vedeti pe viitor coachingul in Romania? Amenintat de pregatirea obtinuta de angajati in urma scolilor de profil, sau absolut necesar pentru companii?

Lorand Soarez-Szasz: Obisnuiesc sa spun colegilor din breasla (care nu sunt multi), ca avem o autostrada in fata, sau chiar o pista de decolare. Imaginati-va ca piata de business din Romania are 21 de ani, piata de business coaching are doar cativa ani. Pana sa ajungem la adolescenta si mai apoi la maturitate este mult.

Cat despre a doua intrebare. In primul rand nu cred ca exista (inca) o scoala in care angajatii sa fie pregatiti pentru a lucra in firme. Sunt pregatiti la nivel teoretic si poate o mica lucrare de practica sau internship la sfarsit de curs. Drept dovada si faptul ca o diplom nu iti mai garanteaza un loc de munca, exceptie domenii specifice, cum ar fi: medicina, drept, inginerie, etc.. unde nu poti sa fi angajat daca nu ai aceasta diploma. Ca sa exemplific si mai bine acest lucru, pot sa va spun ca in urma cu cateva luni un elev in anul II la facultatea de management a intrebat ce-i taxa pe valoare adaugata (TVA)? Asta demonstreaza faptul ca elevii nostrii sunt pregatiti de profesori care nu au o afacere deci nu au cum sa le predea practic ci doar teorie din carti. O sa mai treaca cativa ani ca acest lucru sa se schimbe.

Dar revenind la intrebare, nici o astfel de pregatire nu ar ameninta business coachingul. Uitati-va la un atlet de performanta. Credeti ca el are nevoie de un antrenor care sa-l invete cum sa alerge? Cum sa puna un picior in fata la celalalt? In nici un caz nu si totusi nu este nici un atlet de performanta care sa nu aiba cel putin un antrenor.

Daca nivelul de pregatire al angajatilor creste este un semn bun. Inseamna ca din ce in ce mai multi “alteti” o sa aiba nevoie de un antrenor.

MADE: Multumim!