Made
Interviuri MADE | Ce stiu romanii despre produsele bio
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Ce stiu romanii despre produsele bio
de Adriana Dunca | 15.10.2010
Irina

A consuma produse ecologice si bio a devenit pentru unii o necessitate iar pentru altii o moda. Oricum ar fi, trendul eco-bio a patruns de ceva timp si pe piata din Romania si are deja o oarece penetrare. Dar oare cati dintre voi chiar stiu ce sunt produsele ecologice si unde se gasesc. Studiul realizat de compania de cercetare Cult Market Research demonstreaza ca romanii nu stiu ce inseamna, de fapt, produsele bio, ba mai mult este chiar ingrijorator faptul ca acestea sunt confundate cu fructele si legumele din supermarketuri – nici macar cu cele din piata. Irina Goldstein Colaborator Research la Cult Market Research si Paul Acatrini, Research Manager la Cult Market Research ne povestesc mai multe despre acest subiect.

MADE: Cum v-a venit ideea acestui studiu?

Paul Acatrini: Ideea a venit in mod firesc. Nu exista studii dedicate acestei piete. Suntem siguri ca lanturile de retaileri sau multinationalele care aduc in portofoliul lor produse eco-bio au comandat astfel de studii dar ele nu pot fi accesate si de alti doritori, nu sunt facute publice.

Irina Goldstein: Personal sunt intersata de acest domeniu, ma preocupa domenii precum santatae, nutritie si lifestlye , asa ca am vrut sa vad cum stam la capitolul informare si sa putem da o mana de ajutor si sa incurajam dezvolatea acestui segment cu ajutorul unor date si informatii venite de la consumatori – atata avizati cat si neavizati.

MADE: Cat de mute stiu romani despre produsele bio?

Cult Market Research: Unii stiu foarte multe, dar aici ne referim la o foarte mica parte. Majoritatea insa confunda produsele eco-bio cu alimentele proaspete/curde, cum ar fi fructele si legumele din supermarketuri. Romanii stiu cat de cat despre produsele bio. E loc de imbuntatiri, nu doar ca si calitate a produselor cumparate dar si ca mod de combinare si stil de viata.

MADE: Ce esantion ati folosit?

Cult Market Research: Pentru realizarea acestei cercetari am folosit o metodologie complexa, specifica studiilor explorative pe piete putin cunoscute. Am inceput cu un desk research pentru a ne documenta cu privire la piata bio asa cum apare ea in presa sau pe siteuri de internet specializate. Apoi a urmat un studiu calitativ care a cuprins 9 interviuri in profunzime cu proprietari sau manageri de magazine bio din Bucuresti. A urmat apoi un focus grup cu utilizatori de produse bio. In ultima faza am aplicat un chestionar pe 250 de persoane la nivel urban. Astfel ca informatia obtinuta este relevanta mai degraba prin intersectarea metodelor de cercetare si a tipurilor de persoane care au participat la studiu, decat prin marimea esantionului studiului cantitativ.

MADE: Ce inteleg romani prin produse bio?

Cult Market Research: Dintre cei care au auzit de produsele bio, 62% spun ca au consumat acest gen de produse. Desi majoritatea recunosc multe dintre caracteristicile produselor bio, atunci cand spun ca au consumat astfel de produse, cei mai multi se refera la legume si fructe cumparate din supermarketuri sau din piata.

MADE: Este consumul de produse bio o moda datorita promovarii din ultimi ani in mass media ?

Cult Market Research: Inca nu este o moda. E un stil de viata pentru cei preocupati de sanatate si alte valori asociate. Stilul de viata bio este practicat in mod diferit de consumatorii si oamenii care au o afacere in acest domeniu. Acesta variaza de la preocuparile pentru propria sanatate (renuntarea la alimente sau practici nesanatoase, cum ar fi mancarea fast food sau fumatul) pana la incercarea de a consuma cat mai multe alimente bio sau de a folosi doar produse cosmetice bio. Acest stil de viata bio este legat si de preocuparile ecologice. Trecerea la acest stil de viata presupune, in multe cazuri si schimbarea cercului de prieteni sau noi prieteni cu preocupari bio.

MADE: Care au fost rezultatele studiului?

Cult Market Research: Peste 90% dintre respondenti spun ca au auzit de produsele bio. Cei mai multi dintre respondenti (94%) recunosc cateva din caracteristicile produseleor bio/ecologice (faptul ca sunt sanatoase si netratate cu pesticide). Doar 5% dintre cei chestionati spun ca nu stiu nimic despre produsele bio. Piata consumatorilor este mult mai mica raportat la numarul mare de importatori si distribuitori. Daca in Germania piata consumatorilor de produse Bio ajunge la 5% din consumul total, in Romania piata este sub 1%. Oamenii inca sunt confuzi si nu fac diferenta intre produsele naturale, traditionale (cele de la tara) si produsele bio.

Competitia: Nu se simte inca o concurenta pe aceasta piata. Comerciantii se sprijuna reciproc si se considera parteneri in sustinerea si promovarea conceptului de produse bio. Piata din Romania nu este educata si nu constientizeaza importanta unor astfel de produse. Pe piata romaneasca legumele si fructele proaspete bio sunt foarte rare. Astfel, din analiza detaliata a datelor reiese ca cei mai multi “consumatori” de bio sunt, de fapt, consumatori de fructe si legume mai mult sau mai putin naturale si nu consumatori de produse bio certificate.

MADE: Va multumim. Pentru mai multe detalii despre acest studiu contactati-l pe D-nul Paul Acatrini: paul.acatrini@cult-research.ro