Made
Interviuri MADE | Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
de Lilly Bindeanu | 01.03.2012
Ioana Cosmina Trifan

Ioana Cosmina Trifan, International Relations Representative Pentalog, a raspuns intrebarilor noastre privind comunicarea interna din cadrul grupului Pentalog - consultanta si servicii IT.

La Pentalog nu exista o echipa de comunicare

Pentalog nu are o echipa de comunicare, suntem multi cei care luam cuvantul pentru companie. Comunicarea se face totusi intr-un cadru organizat, sub forma unei strategii precise cu obiective bine puse la punct.

Pentalog a externalizat celula de comunicare catre Virtual Fanatic, start - up de consultanta in strategie digitala. Frederic Lasnier, CEO-ul Pentalog, integreaza aceasta celula alaturi de mine.

Frecventa si transparenta, principalele ingrediente in comunicarea interna a companiei internationale Pentalog

Modul de comunicare in cadrul Pentalog se bazeaza pe frecventa: comunicam zilnic pe orice subiect de la proiecte in curs pana la proiecte noi de business, echipe, rezultate, viata in delivery center, etc.

Transparenta este cuvantul cheie in comunicarea atat interna cat si externa.

Comunicarea face parte din strategia companiei Pentalog.

Pentalog

MADE: Traim intr-o perioada in care conversatia este Regina. Cum incurajati angajatii in conversatie?

Cosmina Trifan: In primul rand in Pentalog avem o regula: indiferent de functie sau varsta, comunicarea se face la pertu. Incercam sa incurajam toti angajatii sa comunice liber, parerea fiecaruia este importanta.

De curand am inaugurat o retea de socializare interna pentru a permite tuturor celor care se simt viza˛i de un anume subiect sa intervina, pentru eliminarea comunicarii de tip "tunel" si incercand pe cat posibil sa inlocuim mail-ul clasic formal. Avem si o mesagerie interna pentru comunicarea in timp realt.

Schimbul de idei si partajul rapid de informatii sunt incurajate cat de mult cu putinta. Comunicam in toate limbile prin articole de blog, tweet-uri, statusuri si comentarii pe Facebook si Linkedin.

Incercam sa eliminam orice piedica in comunicare: fie ca este vorba de ierarhie, limba vorbita sau intelegerea strategiei.

Nu exista limba de comunicare, judecata slaba sau limba oficiala, managerii francezi vorbesc in limba romana sau vietnameza iar angajatii nostri fac cursuri intensive de engleza, franceza si germana.

Credem ca pentru a fi un bun international, "english globish" nu este suficient.

Comunicam liber, intre membrii echipelor se creaza legaturi, se ajunge intr-o situatie in care toata lumea se cunoaste cu toata lumea fara sa se fi intalnit.

MADE: Cum apreciati valoarea networking-ului in strategia de comunicare interna a companiei Pentalog?

Cosmina Trifan: Networking-ul are un rol major, oamenii sunt incurajati sa comunice atat in intern cat si in comunitatea pe care si-au creat-o. Fiecare este idol in comunitatea sa.

Incurajand angajatii sa comunice despre Pentalog, informatia se propaga rapid si atinge un numar cat mai mare de persoane cheie.

Secretul Pentalog-ului consta in generozitatea de a imparti informatia cu subiecte de discutie unde nu exista tabu.

Canale media folosite de compania internationala Pentalog:

online: online messenger, retea de socializare interna, mail, Facebook, Linkedin, Video si multe alte retele.

video/blogging: video - conferinte, live blogging (Twitter), videoclipuri cu membrii echipelor sau cu diferite studii de caz client. Un potential client care vede un videoclip Pentalog stie exact cine ii va fi sef de proiect, experienta pe care o are acesta precum si echipa pe care o coordoneaza. Un potential candidat isi va cunoaste mediul de lucru precum si viitoarea echipa in care se va putea integra.

media traditionala: Pe siteul nostru avem o sectiune dedicata comunicatelor de presa, nu refuzam niciodata un interviu pe subiecte precise. Orice aparitie a Pentalog-ului in presa este preluata si comentata in cadrul blog-ului.

imagini: imaginile noastre sunt reale, pana si bannerele de pe site sunt facute cu angajatii nostrii.

comunicarea CEO: Frederic Lasnier este un "serial entrepreneur", comunica foarte des, este o persoana foarte activa si foarte Web 2.0.

Frederic Lasnier

"In contextul afirmarii noilor tehnologii ca mediu esential pentru afaceri, transparenta a devenit focul sacru al comunicarii"

Frederic Lasnier, CEO Pentalog

Cred cu tarie in puterea pe care o are transparenta. Acest lucru este posibil doar daca:

- esti capabil intotdeauna sa comunici vesti rele. Pe blog avem posturi care anunta astfel de vesti;

- esti deschis sa comunici in vremuri de criza. Am acceptat sa fac asta in 2009 cand am anuntat care ar fi pericolul in industria de IT si ce riscuri ar putea intampina compania noastra;

- recunosti ca esti nemultumit de performante. In comunicarile noastre financiare nu ezitam sa mentionam ca ne indepartam de obiectivele noastre;

- nu mintim niciodata in comunicatele de presa: cifre, fotografii, totul este adevarat. Cand nu sunt sigur de ceva spun sincer ca Nu sunt sigur.

- transparenta preturilor este absolut unica in consultanta IT. Avem un singur catalog de preturi care se aplica pentru toti clientii.

Respectand aceste reguli oamenii vor urmari cu incredere vocea Pentalog. Va functiona atunci cand compania, partenerii, stakeholderii, prietenii si intreg ecosistemul vor crede in tine si vor conlucra la realizarea obiectivelor sociale.