Made
Interviuri MADE | Cosmetic Plant si promovarea online
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Cosmetic Plant si promovarea online
de Gloria Csiszer | 23.02.2012
Cosmetic Plant

Susana Laszlo, director general Cosmetic Plant si cu Gloria Csiszer – responsabil online marketing ne povestesc despre promovarea online a brandului Cosmetic Plant.

MADE: De ce ati decis sa va promovati brandul folosind retelele sociale si blogurile? 

Susana Laszlo Parte din targetul Cosmetic Plant este alcatuit din doamne intre 40-60 de ani, cu venituri medii, interesate de tratamente naturiste. Cu toate acestea, anul trecut am lansat o linie de produse dedicate ingrijirii femeilor insarcinate, proaspetelor mame si bebelusilor, ne reimprospatam ambalajele si imbogatim gamele de produse pentru a ne pastra competitivitatea. In acest mod se schimba ponderea grupelor de varsta in targetul nostru si devenim mai atractivi pentru doamnele si domnisoarele mai tinere, in special din mediul urban, cu studii medii si superioare, obisnuite sa comunice atat in offline, cat si in online. Era deci obligatoriu sa fim cat mai prezenti in cadrul retelelor sociale. In ceea ce priveste bloggingul, in ultimii doi ani am observat o crestere exponentiala a blogurilor de beauty; in momentul de fata exista in Romania peste 100 astfel de bloguri. Dupa parcurgerea unor studii legate de eWOM am fost convinsi ca trebuie sa fim prezenti in online si ca promovarea de acest gen ne poate aduce multe beneficii pentru unele costuri minime. Bloggeritele au fost receptive si intotdeauna au oferit reviewuri pertinente produselor noastre, fara ca vreodata sa le cerem acest lucru. Cu timpul, am reusit sa cream o frumoasa legatura de prietenie cu parte dintre ele. 

Cosmetic Plant

MADE: Aveti o persoana dedicata care se ocupa de promovarea online, un social media manager

Susana Laszlo Am decis crearea conturilor de Facebook si Twitter, cat si a blogului Cosmetic Plant, in ianuarie 2010, astfel ca in februarie faceam primele postari si atrageam primii fani (ulterior s-a ajuns la like-uri). Timp de aproximativ un an, ne-am ocupat intern de administrarea conturilor si punerii bazelor unei comunitati in jurul brandului. In acest an insa, odata cu cresterea interactiunii cu consumatorii si increderii noastre in puterea acestui tip de promovare, am decis sa incepem colaborarea cu Gloria de la mad3.ro si flashme.ro. Incetul cu incetul, ea a ajuns sa se ocupe de partea de online marketing & PR a Cosmetic Plant: social media, relatia cu bloggeritele, campanii adwords, research pentru promovarea companiei in online si offline.

MADE: Cat la suta din bugetul de marketing este destinat promovarii folosind retelele sociale si blogurile? 

Susana Laszlo In 2011 am alocat aproximativ 7.5 % din bugetul de marketing pentru promovarea in social media.

Cosmetic Plant

MADE: Cat timp alocati zilnic sau saptamanal promovarii prin social media in cadrul companiei? 

Susana Laszlo Depinde foarte mult de perioada si de actiunile pe care le desfasuram. Intr-o perioada linistita cand nu organizam noi un concurs, nu avem noutati legate de  produse, undeva la 2-3 ore zilnic.

Cand avem un concurs sau derulam o campanie cu bloggerite, sunt cu ochii mai mereu pe ce se intampla in aceste medii, sunt multe mailuri la mijloc, promovarea putin mai agresiva, monitorizarea.

Cosmetic Plant

MADE: Ce aplicatii recomandati pentru promovarea si monitorizarea social media in cadrul unei companii?

Susana Laszlo Hootsuite, un client tare drag mie, mai mult pt twitter, insa si pentru facebook e ideal. Wildfire app pentru welcome pageuri si suntem in descoperire de altele, dar inca nu dezvaluim. Pentu monitorizare: Analyticsul e sfant, asta e clar. Ne mai folosim cu drag de Google Alerts, de Hyper Alerts pt Facebook, Insights tot de la Facebook.

MADE: Aveti cifre concrete care sa va motiveze in continuarea activitatii in retelele sociale?

Susana Laszlo ROIul este intr-adevar foarte important si daca n-am fi avut modificari in bine in urma actiunilor intreprinse in online, clar schimbam ceva. Asadar, ca si cifre iti putem spune ca au crescut vanzarile in online in medie, in 2011 fata de 2010 de 3,2 ori. Si sunt cifre calde, proaspat calculate, ca sa fim cat mai exacti.  In afara de cifrele astea reci, pentru noi conteaza dupa cum am spus si la raspunsul pt intrebarea 4, feedbackul pozitiv din partea clientilor. Acesta ne motiveaza si ne si inspira.

Exemple de actiuni intreprinse.

Totul a pornit de la un Question care si-a luat avant pe plaiurile facebookului. Am explicat in acest post ce am urmarit si ce am descoperit in urma dorintei noastre de a face un top al bloggeritelor citite de fanii nostri.

Restul intrebarilor si raspunsurilor le gasiti la Marius Sescu pe blog.