Made
Interviuri MADE | Cum a fost promovat Comedy Cluj
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Cum a fost promovat Comedy Cluj
de Denisa Ionita | 10.11.2011
Bogdan Besliu

Stam de vorba cu Bogdan Besliu, Press Officer si coordonatorul departamentului New Media din cadrul Comedy Cluj.

MADE: Comedy Cluj a fost in aceasta toamna la a treia editie. Cum a aparut ideea si care e echipa din spatele festivalului?

Bogdan Besliu: A fost la a treia editie. Acum am trecut la a patra. Comedy Cluj a aparut la ideea lui Sorin Dan, directorul festivalului. Nu stiu sincer sa va spun cum anume, dar ma bucur ca s-a intamplat si ca a devenit o traditie festivalul de comedie de la Cluj. Echipa din spatele festivalului inseamna vreo douazeci de oameni care pun propriu zis toate lucrurile cap la cap si, anul acesta, 117 voluntari care au facut posibila desfasurarea festivalului. Mi-ar placea sa-mi numesc aici toti colegii, dar cred ca cel mai bine e sa-i gasiti voi pe site-ul festivalului, la sectiunea dedicata echipei.

MADE: Care ar fi profilul spectatorului de la Comedy? Sunt studentii o componenta importanta a targetului?

Bogdan Besliu: Cred ca spectatorul Comedy Cluj are nevoie de o singura caracteristica pentru a fi potrivit festivalului. Simtul umorului este cel mai important aspect al omului din public. Fara el festivalul nu are sens si nu vrem sa avem in sala oameni care sa se chinuie la filme pentru ca nu inteleg ce se intampla si nu rad. E un festival dedicat rasului si ne bazam pe toti cei care vor sa traiasca aceasta stare. Normal ca studentii sunt o parte importanta. Cred ca ei sunt cei mai deschisi la propunerile noastre, sunt dispusi sa treaca prin experimentele pe care le initiem in cadrul festivalului si totodata sunt cel mai critic bloc din publicul nostru.

MADE: Care a fost strategia de promovare si cat de mult v-ati axat pe Social Media?

Bogdan Besliu: Am incercat sa ne promovam in primul rand in randul studentilor. In Cluj ei sunt o parte importanta a populatiei, iar luna octombrie este oarecum mai libera pentru o mare parte dintre ei. Am vrut sa-i atragem la festival si sa-i obisnuim cu ideea de „saptamana rasului la film”. Apoi am abordat toate metodele clasice, pliante, afise si flyere ca sa fim siguri ca nu raman foarte multi clujeni neinformati. In fiecare an scoatem si revista festivalului, un alt item important al promovarii noastre. Social Media e un mediu extrem de important in promovarea unui festival. De aceea am intrat in echipa. Sa ma ocup de partea de promovare online. Am abordat-o pe cinci canale, trilulilu, facebook, twitter, blog-ul si site-ul festivalului si pe blogurile invitate, prin bloggerii oficiali. Monitorizarile spun ca am fost destul de prezenti pe online, dar cred ca ultimul cuvant apartine publicului.

MADE: Cine a realizat spotul acestei editii si cine gestioneaza partea de comunicare a festivalului?

Bogdan Besliu: Spotul festivalului a fost regizat de Ioan Carmazan, un regizor si scenarist roman, profesor universitar. Ne-a placut foarte mult ideea lui si ne-am bucurat ca am mers pana la capat cu acest spot. Referitor la partea de comunicare a festivalului, ea e mare parte in mainile mele. Ce-i drept, am lucrat foarte aproape de directorii festivalului, Sorin si Horatiu Dan, dar si cu echipa de voluntari din departamentul meu.

MADE: Cat de receptiv e publicul clujean la un festival de comedie?

Bogdan Besliu: Dupa editia din acest an pot sa spun ca e foarte receptiv. Publicul clujean e unul cu doua taisuri. Pe de o parte ei au TIFF-ul si atunci trebuie convinsi sa participe la un festival relativ nou, iar pe cealalta parte e un public foarte deschis pentru astfel de evenimente. Asta am descoperit in acest an. Lumea a venit la film, am avut feedback pozitiv si ne-am convins ca festivalul Comedy Cluj trebuie sa continue. Cred ca asta spune foarte multe despre public. Ca sa raspund punctual, publicul clujean este, dupa mine, cel mai receptiv la astfel de evenimente. Nu am vazut niciun oras care sa adune atatea festivaluri de film si sa aiba sali pline la fiecare.

MADE: Cine se ocupa de selectia filmelor?

Bogdan Besliu: Nucleul acestui departament sunt Myriam Alexowitz, selectionera noastra din Germania si Horatiu Dan, directorul festivalului. Ei aleg filmele pe care le vedem in cadrul festivalului. Pe langa ei, fiecare dintre noi poate veni cu propuneri de filme cat timp avem si argumente. Suntem o echipa chiar si aici, iar asta ma bucura foarte mult.

MADE: De cat timp esti in echipa Comedy si cum ai descrie experienta ta din cadrul echipei?

Bogdan Besliu: Simt ca sunt de la inceput, dar abia anul trecut am avut tangente cu ceea ce se intampla in spatele festivalului. Am inceput ca redactor la revista festivalului, iar anul acesta am avansat pe post de coordonator media. Am avut o experienta unica, de cele mai multe ori frumoasa, dar grea. Recomand tuturor o astfel de perioada in viata. Te curata, te maturizeaza si iti demonstreaza ca nu stii chiar atat cat crezi. E o provocare pentru oricine si sunt bucuros ca am iesit in viata din asta. Ba chiar cred ca am iesit mult mai invatat. E o experienta in doza soc, un fel de pastila pentru domeniul in care lucrez.

MADE: Iti multumim si asteptam urmatoarele editii Comedy Cluj!