Made
Interviuri MADE | Despre antreprenoriat
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Despre antreprenoriat
de Stefana Giurgiu | 13.04.2011
Marius Ghenea

Marius Ghenea, cunoscut antreprenor si investitor, profesor la scoli prestigioase de business (CEU Business School si Maastricht School of Management), invitat-investitor la Arena Leilor, si-a lansat la Cluj cartea Antreprenoriat. Drumul de la idei catre oportunitati si succes in afaceri.

Aflat pentru prima data in postura de autor, Marius Ghenea ne povesteste mai multe despre antreprenoriat.

MADE: Spuneti-ne mai multe despre cartea Antreprenoriat. Lansarea ei a fost un target personal sau o necesitate a pietei?

Marius Ghenea: Cartea Antreprenoriat este un proiect de suflet, care a pornit din ideea de a putea intoarce ceva comunitatii antreprenoriale romanesti, careia ii apartin, dar este in acelasi timp o necesitate pentru piata din Romania, deoarece este prima carte de antreprenoriat scrisa de un antreprenor roman in serie, in limba romana, localizata in functie de specificul pietei antreprenoriale romanesti.

MADE: Am vazut ca exista posibilitatea rezervarii online a cartii. Cum a fost primita cartea si ce aduce ea nou?

Marius Ghenea: Cartea este acum disponibila atat online la majoritatea magazinelor online de carte mari din Romania, dar si in foarte multe librarii din intreaga tara, atat retele majore de librarii (Carturesti, Humanitas, etc.) cat si in librarii independente. Primirea a fost excelenta, atat in ceea ce priveste participarea foarte numeroasa la toate evenimentele de lansare din Bucuresti si din tara, cat si in ceea ce priveste vanzarile initiale ale cartii.

MADE: Exista limite in antreprenoriat? Pana unde poate merge un antreprenor in dorinta lui de ‘a construi’ identitati de business?

Marius Ghenea: Analizand diverse modele de antreprenori de succes din Romania si din lume, constatam ca, in realitate, nu exista limite pentru antreprenoriat. Cu toate acestea, tocmai pentru ca poti realiza foarte mult printr-o abordare antreprenoriala excelenta, trebuie sa intelegem totusi ca exista niste elemente foarte importante care determina succesul sau insuccesul antreprenorial, elemente fara de care nu poti sa pornesti la drum. Iar din acest punct de vedere, daca exista totusi limitari, ele sunt date si de posibilitatea de finantare a unor proiecte, dar de cele mai multe ori limitarile sunt impuse chiar de oameni, de echipele de start, de dimensiunea pietei si de alti factori de acest gen, care trebuie atent studiati inainte de a porni la drum pe aceasta cale.

MADE: In contextul actual, de ce are nevoie un antreprenor pentru a reusi?

Marius Ghenea: In primul rand, are nevoie de o oportunitate reala de afaceri (nu de o simpla idee), de o echipa cat mai buna de start, de un plan cat mai solid si de putina sansa.

MADE: Exista viziune antreprenoriala in Transilvania? Cum evaluati potentialul de business al Clujului comparativ cu cel al Bucurestiului?

Marius Ghenea: Cred ca din perspectiva viziunii antreprenoriale, Clujul nu se deosebeste prea mult de Bucuresti sau de alte orase mari din tara. Poate doar dimensiunile pietelor locale sa faca o anumita diferenta, mai ales daca vorbim despre proiecte locale, de proximitate, pentru acele orase. Daca insa vorbim despre dezvoltari mai ample, mai ales cele de tip new-business/e-business, putem constata ca si in Cluj ca si in Bucuresti exista proiecte valoroase, cu potential.

MADE: Ce planuri de viitor aveti? Este inclus si Clujul in viitoarele proiecte si investitii ale lui Mariu Ghenea?

Marius Ghenea: Am avut si am si in continuare diverse parteneriate de business la Cluj, este o piata importanta in Romania si imi place faptul ca aici oamenii de afaceri au o anumita atitudine etica, atitudine ce s-a cam pierdut in alte locuri. Mai ales in situatia actuala, in care vin frecvent la Cluj pentru a sustine programul de scoala antreprenoriala Schoolforstartups Romania, este posibil sa realizez si unele noi investitii in aceasta zona, in viitorul apropiat.

MADE: Ce cursuri/programe sfatuiti antreprenorii sa urmeze?

Marius Ghenea: Cu siguranta, orice antreprenor bun continua sa invete toata viata, in tot cursul activitatii sale de afaceri. O mare parte din acest proces de invatare este informala, respectiv „invatare din experienta”, dar exista si componente de abilitati si know-how care pot fi mai bine invatate intr-un cadru formal. Fiecare antreprenor ar trebui sa isi analizeze in primul rand propriile puncte tari sau puncte slabe in ceea ce priveste pregatirea sa, iar apoi in functie de aceasta analiza sa urmeze acele programe care ii ofera informatii in zona unde exista puncte slabe. Din experienta mea, foarte multi antreprenori nu sunt suficient pregatiti in zona de management financiar sau de marketing, probabil ca acestea ar fi zonele recomandate, in primul rand. Exista insa si optiunea unui curs cuprinzator, cum este un curs MBA, sau a unui curs de tip scoala antreprenoriala, cum este Schoolforstartups Romania, care are un grup de cursanti si la Cluj (atat in sesiunea din acest an, cat si in sesiunile viitoare).

MADE: Stim ca recomandati o serie de carti pentru antreprenori atat pe blogul personal cat si pe Okian.ro. Ce carte trebuie neaparat citita?

Marius Ghenea: Fiecare ar putea rezona cu o alta carte, nu stiu daca as putea recomanda o singura carte care trebuie neaparat citita. Cu siguranta, daca ar fi sa aleg insa doar una, as alege Antreprenoriat, cred ca este cea care aduna cele mai utile informatii pentru antreprenorii din Romania, in acest moment.

MADE: Care e fraza cheie cu care cursantii trebuie sa ramana in urma cursurilor pe care le predati in cadrul programelor de Executive MBA?

Marius Ghenea: Cursul pe care il predau este unul de Entrepreneurship, Innovation and New Business Ventures. Cred ca cel mai important lucru legat de acest curs este capatarea convingerii ca antreprenorii nu se nasc ci se fac, se dezvolta, iar antreprenoriatul se poate invata!

MADE: Multumim si asteptam noi proiecte si intalniri de business locale!