Made
Interviuri MADE | Despre Internship
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Despre Internship
de Denisa Ionita | 15.02.2011
Linda Tataru

Linda Tantau, coordonator proiecte in cadrul Fundatiei Danis pentru Dezvoltare Manageriala ne vorbeste despre programul Cluj Internship.

MADE: Stim ca s-a incheiat recent un nou stagiu din cadrul programului Cluj Internship, cand a aparut ideea programului si in ce consta?

Linda Tantau: Programul a demarat in 2006 si a pornit de la nevoia studentilor de a obtine o experienta relevanta de munca, demna de trecut la CV. Faptul ca numarul de someri absolventi de facultate a crescut simtitor in ultimii ani, iar unul dintre motivele principale este ca angajatorii sunt tot mai interesati in a angaja oameni cu experienta de munca si in acelasi timp, experienta de munca a devenit mai dificil de obtinut, a constituit o premisa importanta pentru proiect. De aceea programul a fost conceput astfel incat sa ofere studentilor un tip de experienta care ii pregateste pentru piata muncii, le deschide oportunitati pentru explorarea diferitelor optiuni in cariera si le permite insusirea de abilitati importante pentru viitorul rol de angajati. Cluj Internship este un program de internship pentru studentii clujeni, desfasurat in cadrul companiilor/organizatiilor locale. Pana acum am organizat 2 stagii pe an, mai exact martie - mai si octombrie – decembrie. S-au desfasurat pe perioada a 7 saptamani efective de internship in care studentii lucreaza minim 10 ore pe saptamana.

MADE: Care sunt principalele domenii in care studentii pot face practica?

Linda Tantau: Domeniile pe care am reusit sa trimitem constant studenti in stagiu sunt: contabilitate, advertising, pr, marketing, vanzari, hr, IT, psihologie, turism sau business research.

Cluj Internship

MADE: Care sunt criteriile de selectare a companiilor si a studentilor participanti in cadrul programului?

Linda Tantau: Selectia studentilor participanti se face pe baza unei aplicatii scrise si apoi a unui interviu de grup. Luam in considerare motivatia studentilor si in special potrivirea dintre cunostintele acestora cu profilul firmei si al departamentului in care urmeaza sa se desfasoare stagiul de practica. In ceea ce priveste companiile nu avem criterii stricte de selectie ci incercam sa avem parteneri din domenii cat mai variate si sa pastram colaborarea cu acestia de-a lungul anilor. Un aspect pe care insistam este importanta faptului ca reprezentantii firmelor sa inteleaga rolul lor in acest proiect: de indrumatori, de mentori.

MADE: Care sunt facultatile din cadrul carora se inscriu cei mai multi studenti in program?

Linda Tantau: Studentii provin din cadrul Universitatii Babes-Bolyai, din cadrul Universitatii Tehnice Cluj Napoca sau din Universitatea de Arta si Design.

MADE: Cluj Internship este un program al Fundatiei Danis, ce alte programe mai exista in cadrul fundatiei?

Linda Tantau: Fundatia Danis pentru Dezvoltare Manageriala isi propune sa creeze oportunitati de dezvoltare si perfectionare pentru tineri manageri si antreprenori. Coalitia Business to Business e un proiect anual al fundatiei prin care incurajam tinerii manageri sa se implice in solutionarea unor probleme sociale ale comunitatii. Organizarea unor programe de antreprenoriat pentru copii din medii defavorizate, pentru studenti sau adulti constituie o directie importanta a activitatii noastre: "Antreprenor poti fi chiar tu", in parteneriat cu OSUT Cluj, prin care dorim sa sustinem initiativele antreprenoriale ale tinerilor din universitatile clujene.

Programe de educatie in afaceri s-au derulat in 4 comunitati rurale din judetul Cluj, Salaj si Bihor incepand cu 2007. Din decembrie 2009 acest gen de proiect este implementat in alte 4 comune din Cluj si Salaj, proiect finantat prin POSDRU.

MADE: Cat de implicate sunt agentiile de publicitate clujene, in cadrul acestui program de Internship?

Linda Tantau: In fiecare stagiu (din cele 9 de pana acum) au fost una sau mai multe agentii de publicitate implicate in program. Internii au lucrat in special in departamente precum creatie, pr, client service sau design. Ne-am bucurat de sprijinul constant al Vitrina Advertising si Qual Media.

MADE: Cati dintre studentii practicanti ajung sa fie angajati de catre companiile in care si-au desfasurat stagiul?

Linda Tantau: Nu va pot spune un numar exact de studenti, nu este un scop al programului ca acesti studenti sa isi gaseasca un loc de munca, dar aproape in fiecare stagiu am avut cazuri de propuneri de colaborari ulterioare. De exemplu, in acest stagiu internul de la firma Netlogiq a primit o oferta de colaborare.

MADE: Care sunt principalii parteneri?

Linda Tantau: Proiectul a fost demarat in parteneriat cu ASB (Asociatia Studentilor de la Business) si a beneficiat de sprijinul Facultatii de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii, al Universitatii Tehnice Cluj Napoca si al firmei Danis Consulting. Partenerul principal al programului in anul 2010 a fost compania EVALUESERVE. Programul este pus in aplicare prin contributia financiara a tuturor firmelor implicate.

MADE: Cand va fi urmatorul stagiu si ce va aduce in plus fata de editiile anterioare?

Linda Tantau: Suntem mandri de cum au decurs stagiile pana in prezent si de aceea multumim tuturor companiilor care s-au implicat de-a lungul timpului in program, partenerilor nostri si nu in ultimul rand studentilor (580 la numar) care au dat dovada de motivatie si seriozitate. Intentionam ca numarul studentilor sprijiniti prin proiect sa creasca pentru a da posibilitatea cat mai multor studenti sa beneficieze de avantajele acestui program. Suntem bucurosi ca pentru stagiile 2011-2012 am reusit sa obtinem o finantare POSDRU (Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane) in parteneriat cu Facultatea de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii si Universitatea Tehnica Cluj Napoca. Vor exista desigur si unele schimbari in desfasurarea stagiului, acesta nu va mai fi de 7 saptamani ca pana acum ci de aproximativ 2-4 saptamani, iar studentii vor fi platiti.

Ne dorim ca parteneriatele realizate in urma acestui program sa duca la construirea si consolidarea unor relatii pe termen lung intre universitati si institutii publice, mediul de afaceri, si organizatii nonguvernamentale locale.

MADE: Iti multumim si asteptam noutati despre urmatoarele stagii de Internship.