Made
Interviuri MADE | Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
de Adriana Dunca | 07.12.2010
Horea Marc

Horea Marc, BTL&PR Director MSA, ne povesteste despre organizarea Noptii Devoratorilor de Publicitate.

MADE: Ce inseamna pentru tine Noaptea Devoratorilor de Publicitate?

Horea Marc: In plan foarte personal, NDP (titulatura pour les connaisseurs a Noptii Devoratorilor de Publicitate) inseamna primul eveniment facut de mine in MSA, sau si mai bine spus evenimentul care m-a adus pe mine aici, prin urmare este evident ca sunt dominat de un sentiment aparte cand il pregatesc.

Ramanand la acelasi capitol, ma bucur foarte mult cand organizez NDP pentru ca am ocazia sa interactionez si sa ma reintalnesc cu o persoana alaturi de care am facut foarte multe lucruri mari in trecut (in domeniul showbiz/artistic) si de la care am invatat extrem de multe, respectiv cu Dan Chisu - producatorul evenimentului in Romania.

Pe de alta parte, ceva mai tehnica, evenimentul este unul care nu conteneste sa ma surprinda atat prin continutul lui cat si prin reactiile pe care le provoaca. Ceea ce am realizat dupa multe editii vizionate este faptul ca asemenea unui film sau a unui documentar, reclamele tv te influenteaza, iti modifica starea de spirit. Evident, JM Boursicot (creatorul NDP) inainte de toate este om, iar ca fiecare om are sentimente. E, cel mai tare lucru este ca aceste sentimente se vad foarte clar in compozitia lui din fiecare an. Nu il cunosc personal si nici nu m-a interesat sa citesc cancan-uri despre el, dar sunt aproape convins ca in momentul in care a realizat editia din acest an trecea printr-o perioada foarte fericita din viata lui si chiar as putea spune ca era indragostit (cine va veni la eveniment sunt sigur de ce afirm acest lucru).

Noaptea Devoratorilor de Publicitate este unul dintre cele mai longevive si mai de succes evenimente din Romania asta mai moderna si sincer ma simt foarte confortabil in postura de organizator al turneului.

MADE: Ce presupune ca si organizare?

Horea Marc: Munca + ceva nopti nedormite. In rest nu mare lucru :P Mai serios tratata intrebarea am putea spune ca pentru un turneu NDP lucreaza cam 9 luni pe an oameni din 4 departamente (nu chiar toti deodata)

MADE: Cum se aleg spoturile?

Horea Marc: ... sincer habar nu am in functie de ce este aleasa tema in fiecare an... si de asemenea nu stiu pe ce criterii alege dl Boursicot tara care are cele mai multe spoturi in show. Ceea ce stiu insa este ca are o colectie de peste 700.000 de spoturi din intreaga lume. Din copilarie (cel putin asa spune marketingul personal) dl Boursicot a inceput sa colectioneze pe diferite suporturi spoturi video la care avea acces, iar dupa prima editie a “La Nuit des Publivores” munca lui a devenit mult mai simpla datorita faptului ca agentiile si companiile au inceput sa ii trimita spoturile pentru a se promova in evenimentul lui. Asa cum spuneam si ceva mai inainte cred ca alegerea spoturilor tine de starea de spirit... sau poate ma insel eu totusi.

MADE: In cate orase se desfasoara aceasta editie a Noptii Devoratorilor de Publicitate?

Horea Marc: Aici gasiti lista completa cu orasele si tarile in care a fost sau va fi prezenta aceasta editie.

In Romania in acest an NDP a fost organizat in 6 orase. Bucuresti, Iasi, Brasov, Timisoara, Sibiu si Cluj-Napoca. AMR Cluj... restul sunt deja istorie. Ca in fiecare an in care am organizat evenimentul am avut parte de lume multa, sali pline, dar mult mai importanta a fost calitatea celor care le-a umplut. E un sentiment foarte placut sa vezi ca exista inca public care consuma si altceva decat chestii nonvalorice, puerile, marimaruri sau care sunt impresionati de capodoperele melodice in care predomina dusmanii sau alte gutzisme. E minunat sa vezi lume care rezista pana dimineata la 5-6, se distreaza, aproba sau condamna spoturile (semn de gandire/ratiune) si care aplauda la finaI. Ii apreciez sincer.

MADE: In ce orase s-a desfasurat pana acum?

Horea Marc: Am anticipat putin aceasta intrebare. Iasi, Brasov, Timisoara si Iasi au fost orasele in care am fost deja (in Bucuresti evenimentul a fost organizat de Dan Chisu) si a mai ramas doar de bifat Clujul.

MADE: Care este feedbackul publicului?

Horea Marc: Ca sa divulg putin din continutul editiei din acest an, o pondere foarte mare o au spoturile cu o usoara (sau deloc usoara) tenta sexuala. Acest subiect a fost si va ramane unul cu care garantat faci audienta si feedbackul va fi unul pozitiv. Trebuie sa recunosc ca singurul public care m-a pus pe ganduri printr-o reactie destul de slaba si care a iesit din toate standardele pe care le stim a fost cel de la Sibiu... poate putina prea multa sobrietate si decenta in sala pentru un asemenea eveniment. Dar in celalalte orase totul a fost conform asteptarilor, adica foarte foarte bine. Un plus maaaare pentru publicul timisorean! Au rezistat in numar foarte mare pana la terminarea ultmului calup publicitar, iar la final au aplaudat ca la sfarsitul unei premiere bune. Iti trece orice oboseala intr-un asemenea moment. Mi-as dori ca noi clujenii sa ii depasim, dar ne va fi foarte greu, sincer.

MADE: Care este targetul?

Horea Marc: Toti cei pregatiti sa petreaca o noapte in compania exclusiva a spoturilor publicitare. O medie generala data asa din pix cred ca ar fi 25 de ani, dar la Timisoara sunt convins ca mai mult de jumatate de sala era undeva intre 30-35.

MADE: Care sunt beneficiile MSA in urma acestui eveniment?

Horea Marc: In primul rand de imagine a agentiei si mai apoi satisfactia de a fi facut ceva realmente notabil intr-o perioada in care altii se plang si ne spun ca nu se poate face nimic.

MADE: Am inteles ca aceasta editie este una aniversara, ce faceti diferit?

Horea Marc: Aici trebuie sa ne laudam putin... Creatorul evenimentului ne-a felicitat pentru conceptul de eveniment, pentru identitatea lui vizuala si ne-a comunicat ca suntem singura agentie care a remarcat si a punctat acest aspect (site-ul oficial este pe formatul actual doar de trei luni). Fiind editie aniversara am incarcat a sugeram cat mai mult fastul, sa creem o mica iluzie de gala hollywoodiana... pastrand evident proportiile :)

MADE: Poveseste-ne despre premiile DevorOscar

Horea Marc: Nimic in plus de spus decat ceea ce puteti gasi pe noaptea-devoratorilor-de-publicitate.ro la sectiunea concurs DevoratOscar. Am incercat sa cautam mici regizori care sa creeze spoturi publicitare (rudimentare ca realizare, dar cu un usor iz creativ) despre partenerul oficial al evenimentului, AXN. Premiul cel mare a fost in fiecare oras (mai este in joc inca pentru Cluj) cate o camera video Sony bloggie.

MADE: Aveti invitati speciali la fiecare editie?

Horea Marc: Anul acesta in show a fost integrata formatia Sensor.

Grupul Sensor (Saka Team) a fost invitat sa se alature turneului national Noaptea Devoratorilor de Publicitate cu o forma de spectacol unica in care ritmul, dansul si spectacolul de lumini  se impletesc intr-o armonie aproape de perfectiune. De ce Saka Eko? Saka este forma de exprimare acustica, unplugged a trupei Sensor care a imbinat ritmurile si pantomima, dansul si atitudinea teatrala creand un spectacol original cu mare priza la public (jucat la Bucuresti, Cluj). Eko face referire la ecologic, minimal, pe tot parcursul show-ului trupa folosind resurse de energie minime, lumina de scena fiind inchisa total, singurele surse venind din lumini de brichete, lanterne, black light. Un spectacol de ritm si lumina, miscare si dans ce nu trebuie ratat. Sensor Saka Eko Team este formata din muzicieni, coregrafi si dansatori de exceptie: Paul ILEA (stage director, percussion), Ioana Marchidan (coreographer, percussion), Ioana Macarie (coreographer, percussion), Alexandru Negara (percussion). Saka Eko este o productie KULT STUDIO

MADE: Mai vrei sa adaugi ceva?

Horea Marc: Am exagerat cred oricum cu dimensiunea raspunsurilor. Sper sa ne vedem cu totii sambata si dupa aceea va trimit eu lista cu intrebarile...

MADE: Multumim si ne vedem la Cluj in 11 decembrie!