Made
Interviuri MADE | EuroGsm - 15 ani de tehnologie
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
de Gloria Csiszer | 21.06.2012
EuroGsm

MADE: In primul rand la multi ani pentru cei 15 ani de tehnologie impliniti de EuroGsm.

Cristina Szabo: Multumim frumos de urari! Si, ca sa fac o precizare, nu sarbatorim doar 15 ani petrecuti in sfera tehnologiei, ci mai ales 15 ani de reusite. Spun asta deoarece EuroGsm a luat fiinta chiar in momentul in care piata telefoniei mobile facea primii pasi in Romania. Acum, dupa 15 ani de activitate intr-un mediu foarte dinamic si concurential, precum cel al comunicarii mobile, am ajuns la nivelul in care detinem o retea de magazine extinsa la nivel national, suntem cel mai mare retailer Orange si un veritabil challenger pe piata telecom autohtona.

MADE: Ati ales sa sarbatoriti aceasta aniversare prin cateva actiuni destul de interesante in mediul online si facand asta intr-un mod destul de integrat.

Cristina Szabo: Am deschis seria de actiuni din online in social media, prin organizarea unui concurs pe pagina oficiala de Facebook a companiei.

Tot in mediul online am demarat luni in 18 iunie o campanie de preturi pe site-ul propriu. Cele doua tipuri de actiuni sunt diferite: daca prima invita fanii la joaca, cea de-a doua se adreseaza in special buzunarelor clientilor care merita de asemenea sa profite de aceasta ocazie festiva. Campania de reduceri se desfasoara pe parcursul a 15 zile, timp in care vom oferi clientilor nostri 15 produse, la un pret promotional. Astfel fiecare zi va aduce un nou produs si o noua oferta de exceptie.

Aceste actiuni se subscriu unei campanii aniversare mai ample care se desfasoara la ora actuala, in mai toate mediile de comunicare.

Dorim sa ne sarbatorim calatoria si alaturi de angajati, prin organizarea unor concursuri la nivel intern, dar si prin participarea ca si echipa la o serie de activitati de voluntariat corporatist.

MADE: Ce ati urmarit prin campania „EuroGsm – 15 ani de comunicare”, si ce metode ati folosit?

Gabriela Hustiuc: Prin campania „EuroGsm – 15 ani de comunicare” am urmarit atragerea fanilor din mediul offline in online si, deopotriva, conexarea celor doua medii. Pentru a realiza acest lucru am conceput un treasure hunting a carei provocare a fost descoperirea telefoanelor mobile care au scris istoria telefoniei mobile in ultimii 15 ani.

MADE: Aplicatia de pe facebook - „EuroGsm – 15 ani de comunicare”- spune-ne putin despre mecanismul din spatele ei, ce impact a avut aceasta, cateva cifre despre rezultatele acesteia.

Gabriela Hustiuc: Mecanismul acestui treasure-hunting a fost urmatorul: aplicatia-concurs le dezvaluia fanilor o serie de locatii amplasate in 6 orase, unde erau postate afise reprezentand telefoane de colectie. Concurentii au fost indemnati sa descopere, fotografieze si sa incarce imagini cu afisele respective in aplicatia de pe profilul de Facebook. Unele din locatiile in care erau postate afise erau blocate de dezlegarea unei ghicitori.

Acest concurs s-a desfasurat pe perioada a doua saptamani si a generat 4000 de fani noi, respectiv o crestere cu aprox. 35% a numarului acestora. Dintre acestia, aproximativ 2800 s-au implicat efectiv in competitie.

Aplicatia de Facebook s-a dovedit un succes daca e sa ne raportam la reach-ul (gradul de penetrare a informatiei) care a atins un maxim de 280.702 utilizatori pe perioada rularii aplicatiei sau la numarul total de vizualizari al aplicatiei care a fost de 21.538.

Totodata gradul de interactivitate cu pagina noastra de Facebook a crescut, metricul talking about this care contorizeaza utilizatorii activi a fost de 2684, respectiv 19% din numarul total de fani.

MADE: Credeti ca utilizatorii romani de smartphoneuri si automat de aplicatii de facebook sunt pregatiti sa iasa din online in offline si inapoi? A fost acest mecanism de "treasure hunting" primit la fel de bine cum va asteptati?

Gabriela Hustiuc: Desi numarul utilizatorilor de smartphoneuri, si respectiv aplicatii de Facebook este intr-o continua crestere, observ ca modul de interactiune al utilizatorilor cu functiile acestora este destul de redus. Tocmai de aceea am fost nevoiti sa creem o alternativa la acest treasure hunting, determinata deopotriva si de necesitatea oferirii unei sanse egale fanilor ce nu sunt localizati in orasele participante la concurs.

Ne-am asumat si ne-am pregatit pentru modul reticent in care fanii au primit acest mecanism, dar ne-am canalizat eforturile in a-i impulsiona in a porni in aceasta aventura. Am fost foarte fericiti sa observam ca au fost foarte numerosi cei care au dat curs provocarii noastre si care au pornit intr-o adevarata aventura outdoor care a constat in descoperirea locatiilor, fotografierea afiselor si ulterior strans like-uri de la prieteni.

MADE: Am inteles ca a fost si o tentativa de fraudare a aplicatiei. Cum ati trecut peste asta, cine v-a ajutat sa supravegheati buna desfasurare a concursului.

Gabriela Hustiuc: Prima intrebare: Tentative mai mult sau mai putin voalate au existat la fiecare concurs organizat in acest mediu. Acest lucru impune o mai mare vigilenta din partea noastra, atat la nivel organizatoric, cat si legislativ. Dorim sa le oferim fanilor nostri sansa la o competitie echitabila si transparenta. Dorim sa-i asiguram de vigilenta noastra, chiar daca modalitatile pe care le gasesc unii utilizatori sunt destul de ingenioase.

MADE: Ce medii ati folosit pentru promovarea acestei aplicatii?

Gabriela Hustiuc: In promovarea acestei aplicatii i-am implicat si pe bloggerii inscrisi in Blogal Initiative, ne-am folosit de magazinele care au luat parte la aceasta competitie si de site-ul propriu ca si canal de promovare.

In plus, am inserat teasere prin intermediul unor posturi pe Facebook, in saptamanile premergatoare lansarii aplicatiei.

Totodata ne-am folosit si de ads-urile platite pe Facebook pentru a promova aceasta aplicatie si a directiona fanii catre aceasta, modalitate care s-a dovedit foarte eficienta.

MADE: O parte a campaniei online s-a facut si impreuna cu Blogal Initiative. In ce a constat campania cu bloggerii?

Cristina Szabo: Provocarea pe care am lansat-o acestora a fost de a ne destainui cateva din povestile care au insotit achizitionarea primului telefon. Am adunat de la acestia istorisiri diverse, unele frumoase, unele emotionante, altele hazlii. Impreuna am rememorat experientele primilor ani de telecom cand achizitionarea unui telefon insemna o piatra de hotar in existenta proprie, marca intrarea intr-un nou capitol din propria existenta, precum si aderarea la o categorie sociala mai greu accesibila – a posesorilor de telefon mobil. Astfel am observat ca suntem cu totii nostalgici atunci cand vine vorba despre primul telefon detinut, iar un procent covarsitor de persoane isi aduce aminte cu exactitate ce model de telefon au avut si de unde si l-au cumparat.

MADE: Ce impact a avut campania cu bloggerii si daca ati mai folosi aceasta metoda pentru a promova alte servicii ori concursuri?

Cristina Szabo: Ne-am bucurat foarte mult sa vedem ca am reusit sa-i determinam pe bloggeri sa dea curs provocarii lansate de noi. Campania cu bloggerii a fost foarte eficienta, feed-back-ul a fost unul pozitiv, in cele doua saptamani de campanie reusind sa strangem peste 48 de articole. Ne declaram multumiti de aceasta prima colaborare cu Blogal Initiative si vom incerca sa-i includem in planurile noastre de promovare si in actiunile viitoare.

MADE: Conform sondajelor si acum si al implicarii bloggerilor, ati aflat care sunt cele mai iubite telefoane ale timpurilor?

Cristina Szabo: Cred ca aceasta e intrebarea cea mai dificila din cadrul acestui interviu…Si spun acest lucru deoarece, de regula, oamenii asociaza primul telefon cu o serie de intamplari, cu diverse perioade din viata si cu tot soiul de experiente inedite. Si, in mod firesc, arunca un soi de nimb si asupra modelului si chiar a producatorului telefonului care i-au insotit in toate aceste experiente. Dar cred ca Nokia 5110 are parte de cel mai numeros fan-club, printre a caror membri ma numar si eu de altfel …

MADE: Ce urmeaza sa mai faceti in continuarea acestor actiuni?

Cristina Szabo: Pe langa actiunile destinate aniversarii ne dorim ca, impreuna cu echipa noastra de marketeri, sa ne focusam pe creearea de continut relevant in mediul online si sa ne promovam ca si specialisti in telefonia mobila. Experienta si cunostintele acumulate in acesti 15 ani petrecuti in domeniul telecom ne ofera know-how-ul necesar, dar si impartialitatea pentru a fi niste veritabili experti in materie de device-uri de ultima generatie.

Pentru a statua acest lucru am demarat recent si un alt proiect ingenios: PhoneGeeks. Aceasta este echipa tehnica specializata a EuroGsm, echipa special creata pentru a raspunde oricaror probleme tehnice, legate de telefoane, tablete sau device-uri mobile pe care orice utilizator le poate avea. Deci daca telefonul achizitionat se dovedeste un pic prea complicat, si nu reusiti sa-i descoaseti toate functiile si aplicatiile, puteti apela la ei cu incredere prin intermediul chatul-ului nostru online de pe site.

MADE: Multumim!