Made
Interviuri MADE | Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
de Gloria Csiszer | 14.06.2010
Delia Balaban
Delia Cristina Balaban este conferențiar univ. dr. la Catedra de Comunicare si Relatii Publice, la Facultatea de Stiinte Politice și Administrative in cadrul Universitatii Babes-Bolyai. Este director al Centrului Media din cadrul universitatii si director executiv al Revistei de Studii Media (Journal of Media Research).

Oricine a avut treaba cu Babes-Bolyai, fie in Romania, fie in strainatate a avut ocazia sa-i auda macar numele. Cu un simplu search pe Google gasiti nenumarate articole despre dansa sau despre proiectele in care a fost si este implicata.

MADE a vrut sa cunoasca mai bine ceea ce a facut Delia Balaban pentru Cluj in acest domeniu vast al publicitatii si am ales sa discutam despre Festivalul Studentesc de Publicitate 2010.

MADE: Cand a inceput Festivalul Studentesc de Publicitate si care este obiectivul lui?

Delia C. Balaban: A inceput in 2003 si a aparut pentru a stimula creativitatea studentilor. Timp de 2 ani a fost la nivel de facultate si era un exercitiu de seminar. Apoi a inceput sa ia amploare, au participat studenti si din cadrul facultatii UAD si de la Sibiu. Promovarea o faceau profesorii de profil.

MADE: Cum a evoluat de-a lungul anilor?

Delia C. Balaban: Din 2005 au devenit si agentiile de publicitate parteneri activi: Amprenta Advertising, Reset Media, Trend Communication, si Vitrina Advertising. Aceste colaborari au adus cu sine intariri ale relatiilor studentilor cu businessul de advertising.

A crescut semnificativ numarul participantiilor. De la 30-40, cati erau la prima editie, anul acesta s-au inscris in competitie 200 de participanti.

Categoria Spoof (pamflet) a fost ideea studentiilor: "Nu putem sa...?" In 2008 am introdus aceasta noua categorie, pt care cei care se inscriu trebuie sa faca un spot parodiat.

MADE: Cum primesc invitatia agentiile si care este contributia lor in cadrul festivalului?

Delia C. Balaban: Relatiile pe care le are catedra de comunicare a FSPAC cu agentiile de publicitate sunt directe, ne bucuram de sprijinul agentilor economici in vederea pregatirii practice a studentilor nostri . Pe baza acestui principiu agentiile includ Festivalul in calendarul lor.

MADE: Hai sa ne intoarcem in timp si sa ne amintim cum au fost briefurile si campaniile propuse in cei 7 ani.

Delia C. Balaban: Briefurile trebuie sa recunosc ca au fost foarte diverse de-a lungul anilor. Acestea au avut un caracter didactic sau au fost reale. Ce am observat de-a lungul anilor a fost ca produsele din briefuri si evolutia cerintelor agentiilor a fost in stransa legatura cu evolutia pietei. De exemplu au fost briefuri pe proiecte imobiliare si in perioada accea era un boom in acest sector, in 2008. In acest an vorbim de campanii de CSR, campania Branding Cluj.

Anul acesta s-a solicitat online-ul. Amprenta a cerut in brief promovarea unui produs si in mediul online, pe retele sociale. De asemenea IAA YP , a cerut o strategie de promovare a ONGului, cu un buget zero, axat cu precadere pe mediul online.

MADE: Care a fost cea mai ingenioasa campanie sau spot de care va puteti aminti?

Delia C. Balaban: Agentiile si juriul se uita si s-au uitat de-a lungul anilor la acuratetea campaniilor propuse, la profesionalismul de care dau dovada propunerile studentiilor. Acestea au fost si echipele castigatoare, care si-au facut treaba profi, de la idee pana la prezentare, care au dat dovada ca stiu sa-si aplice cunostiintele in mod creativ. Au fost campanii care au impresionat agentiile tocmai prin acest profesionalism .

Si imi aduc aminte de spoturi dragute in care jucau colegi de-ai mei mai tineri, care pe vremea aia erau studenti.

MADE: Cum se aleg castigatorii?

Delia C. Balaban: Agentiile aleg o echipa castigatoare din 3 nominalizari. Fiecare agentie da un premiu din partea sa, iau noi facultatea, respective Catedra de Comunicare si PR da un premiu.

Categoria noua, Spoof-ul, va avea anul acesta o modalitate ingenioasa. Ii avem ca si parteneri pe cei de la Trilulilu, care vor urca pe siteul lor toate Spooof-urile filmate de studentii care s-au inscris in concurs si astfel vor putea fi vizionate si votate online de catre oricine.

MADE: Aveti studenti care au participat si acum stiti ca lucreaza in agentii de publcitate? Este Festivalul o buna rampa de lansare?

Delia C. Balaban: Da, sigur ca da. Agentiile au ales sa ofere practici dupa ce au lucrat cu echipele. Si sunt multi absolventi care acum lucreaza in diverse agentii din Cluj.

MADE: Cum este privit Festivalul de catre studenti? Se munceste cu seriozitate, cum e cu rata de abandon?

Delia C. Balaban: Dupa cum am zis se remarca munca studentilor, profesionalismul de care dau dovada in prelucrarea briefurilor. Rata de abandon in anii trecuti a fost foarte mica, sa zic un 10-15% din total.

MADE: Aveti de gand sa-i cresteti amploarea? Sa-l faceti mai vizibil si in cadrul altor facultati?

Delia C. Balaban: Trimitem in fiecare an invitatii si la celelalte facultati. Singura conditie de participare in cadrul festivalul e ca cel putin un membru din cei 5 posibili sa fie student sau masterand de la Stiintele Comunicarii.

MADE: Pe viitor ati vrea sa faceti si un eveniment educative din el? Sa se comenteze lucrarile, sa fie pe baza de workshop, traininguri?

Delia C. Balaban: Lucrarile oricum se comenteaza de catre cei din agentii. Studentii au parte de sfaturi din partea lor, se analizeaza indeaproape, se critica. In cadrul Galei Festivalului din 21 aprilie nu putem prezenta indeaproape toate campanile inscrise in concurs, ci doar elemente relevante.

Delia Balaban continua sa sprijene tinerii studenti care isi doresc sa intre in marcomm.