Made
Interviuri MADE | Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
de Adina Popescu | 14.06.2010
Vlad Georgescu
Vlad Georgescu este un genial webdesigner de curand venit in Cluj Napoca. Desi este tanar cu siguranta nu este lipsit de experienta. In prezent este designer pentru LiveRail iar in trecut a fost designer la MindMagnet Software, Lead Designer la Republika Interactive si Web UI Designer la Brainient . A studiat la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative din Bucuresti precum si la "The Alternative School for Creative Thinking" (Gradinita for Cannes)

MADE: Inainte de a face ultimele modificari la website-ul personal, scriai ca esti "a fussy webdesigner". Ce ai vrut mai exact sa transmiti prin aceasta sintagma?

Vlad Georgescu: Sunt meticulos, imi place ca totul sa iasa asa cum trebuie si am pretentii mari de la mine si de la cei din jurul meu. Acord mare atentie detaliilor, iar asta cere timp si, implicit, bani.

MADE: Am inteles ca ai verificat si oportunitatile din Bucuresti, insa ai decis sa te stabilesti pentru o perioada in Cluj Napoca. Ce te-a determinat sa faci acest pas?

Vlad Georgescu: Am stat aproape doi ani in Bucuresti. Am crescut mult pe plan profesional in timpul asta. Am cunoscut o gramada de oameni de la care am avut ceva de invatat. A fost o experienta interesanta insa de la inceput am stiut ca nu voi ramane acolo definitiv. Oportunitatea de a lucra pentru un start-up din San Francisco m-a convins sa ma mut in Cluj, aici fiind biroul de dezvoltare software al celor de la LiveRail. Nu cred ca o sa raman nici aici foarte mult timp, insa urmatoarea destinatie va fi probabil in alta tara.

MADE: De cand esti aici si cum vezi acest oras? Ma refer la oameni, oportunitati de job, metode de petrecere a timpului liber..

Vlad Georgescu: Am ajuns in Cluj in iulie 2008. M-am acomodat repede si acum, dupa aproape un an, pot spune ca a fost o decizie foarte buna. Oamenii sunt faini, insa din cand in cand trebuie sa existe cineva sau ceva care sa-mi aduca aminte ca sunt inca in Romania :) Exista oportunitati de joburi, insa mai putine ca in Bucuresti si, de regula, mai prost platite. As pozitiona Clujul intre Brasov (orasul meu natal) si Bucuresti, aproape din toate punctele de vedere.

De ceva vreme, lucrez aproape exclusiv cu clienti din afara. Majoritatea din Statele Unite, dar lucrez si cu oameni din UK, Olanda, Germania, Cehia, Emiratele Arabe, Australia s.a. De regula, romanii care apeleaza la freelanceri se asteapta in primul rand la preturi foarte mici, iar din punctul asta de vedere eu nu sunt compatibil cu piata locala.

MADE: Care parte din munca ta iti place cel mai mult si de ce?

Vlad Georgescu: Fiecare particica are farmecul ei. Te simti foarte bine cand vin cereri de la potentiali clienti. Te simti si mai bine cand acestia vin in urma unei recomandari. Sau cand lucrarile tale sunt apreciate la nivel international. Sau cand te uiti in spate si iti dai seama cat de mult ai evoluat intre timp. Sau cand in care iti dai seama ca ai ajuns la cea mai buna solutie pentru proiectul la care lucrezi.

MADE: Ai proiecte pe care ti-a facut placere in mod deosebit sa le realizezi?

Vlad Georgescu: Nu prea accept sa lucrez la proiecte care nu-mi plac. Dar o sa zic cateva cuvinte despre doua la care am lucrat cu foarte multa placere.

Cel mai greu a fost sa-mi refac site-ul. Sunt probabil cel mai dificil client. Am incercat o multime de abordari pana am ajuns la un rezultat de care sunt aproape multumit. Pana acum si-a facut treaba destul de bine. De vreo 2 luni am inceput sa il testez prin diverse metode (live cursor-tracking, heatmaps, A/B testing, google analytics) ca sa vad unde si cum il pot imbunatati. Partea cu testatul e una din etapele cele mai importante si ignorate in acelasi timp (cel putin la noi). Un site are rost doar daca e folosit si folosibil. Pana atunci, e arta.

O alta lucrare foarte interesanta este redesignul aplicatiei LiveRail, care este un instrument de management al reclamelor in playerele video de pe web. Marea provocare a fost sa regandesc interfata in asa fel incat totul sa fie foarte simplu si intuitiv, in ciuda complexitatii ridicate a aplicatiei. (din pacate, nu am voie sa arat screenshot-uri)

MADE: Ce preferi si de ce intre "freelancer" si "angajat"?

Vlad Georgescu: Freelancer, clar. Anul asta volumul de munca pentru LiveRail s-a micsorat, astfel ca acum rolul meu in cadrul companiei e mai mult de user experience consultant. Cu alte cuvinte, s-a schimbat statutul lor, din angajator in client. De obicei lucrez de acasa sau din Starbucks, insa practic pot lucra de oriunde daca am o priza, o conexiune la internet si, eventual, o pereche de casti. Asta e unul din avantajele freelancing-ului. Partea mai putin frumoasa este ca, pe langa rolul de designer, mai trebuie sa ai grija de o multime de alte aspecte: relatii cu clientii, marketing, contabilitate, PR etc. Programul de lucru e flexibil si asta este un lucru bun doar daca esti foarte bine organizat. Altfel risti sa-ti amesteci viata personala cu cea profesionala, iar cand uiti sa trasezi limitele, lucrurile pot deveni haotice. Been there, done that. Banii vin in functie de cat de mult lucrezi si de cat de bine te vinzi. La sfarsitul lunii incasezi doar suma pe care o meriti. Exista avantaje si dezavantaje, cred cel mai important e sa incerci sa vezi daca ti se potriveste acest stil de viata.

MADE: Cat de greu este sa lucrezi ca freelancer in Romania, in mod special in Cluj, pe domeniul tau?

Vlad Georgescu: Singura firma din Cluj cu care am colaborat este un startup din California ce si-a deschis birou de dezvoltare aici, deci nu prea sunt in masura sa zic cat de frumoasa e viata unui freelancer care lucreaza pentru .ro. Din ce am observat, sunt bani mai putini si deadline-uri mai scurte.

MADE: Pe www.vladgeorgescu.com ai o sectiune denumita How I Work - ce te-a determinat sa o construiesti?

Vlad Georgescu: Scopul acelei pagini este sa ii explice potentialului client ca exista o serie de etape care trebuie respectate. Sunt prea multi cei care cred ca designul inseamna sa impingi pixeli colorati pe ecran. In plus, economisesc timp. In loc sa explic fiecarui client felul in care lucrez, ii invit pe toti sa citeasca aceasta sectiune din siteul meu. Iar atunci cand clientul isi da seama cat de mult este de munca ca sa obtii ceva simplu si functional, inceteaza sa mai puna la indoiala preturile pe care le practici.

MADE: Esti printre putinii designeri care si-au facut tarifele publice pe site-ul personal. Care a fost motivul din spatele acestei decizii?

Vlad Georgescu: Atunci cand vin prea multe emailuri prin care ti se solicita serviciile in schimbul unor sume prea mici, ai in primul rand o problema de pozitionare. Apoi, trebuie sa iti dedici o buna parte din timp raspunzand acelor email-uri, incercand pe cat posibil sa explici cat mai frumos de ce nu poti lucra cu bugete mai mici de X euro. Faptul ca sunt transparent in legatura cu preturile imi ofera anumite avantaje: -filtrarea potentialilor clienti

-ajustarea asteptarilor clientilor din punctul de vedere al costurilor

-un punct in plus de incredere din partea clientilor

-mai putine emailuri, mai mult timp pentru lucruri mai importante

Si cum ar spune Vlad: "Good design is a lot like clear thinking made visual."