Made
Interviuri MADE | Maratonul International Cluj
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Maratonul International Cluj
de Stefana Giurgiu | 28.03.2011
Horatiu Morar

Se apropie prima editie a Maratonului International Cluj, 10 aprilie 2011. Horatiu Morar, fondatorul asociatiei Runners Club ne povesteste despre organizarea si promovarea competitiei la nivel national si international.

MADE: stim ca acesta nu e primul eveniment organizat sub egida Runners Club pentru pasionatii de cross. In ciuda experientei acumulate, care au fost provocarile organizatorice pe care le-a adus acest eveniment?

Horatiu Morar: Experienta e mult spus. Am inceput organizarea de crosuri in 2010, an in care s-au desfasurat 5 competitii sub egida Runners Club si la care s-au reunit aproximativ 700 alergatori. Evenimentele au avut un caracter de masa, incercand sa atragem cat mai multi oameni spre practicarea sportului in general si a alergarii in special. Diferenta dintre organizarea de crosuri si cea de maraton e exponentiala. Incepand de la autorizatii, buget, logistica, promovare, oameni implicati. Daca pentru un cros facem pregatiri cu 2-3 saptamani inainte, pentru maraton pregatirile demareaza cu 5-6 luni mai devreme.

Maratonului International Cluj

MADE: Ce inseamna un maraton international pentru Cluj?

Horatiu Morar: Un maraton inseamna pe langa competitia in sine si promovarea valorilor locale. Acest aspect incercam sa-l imbinam si la Cluj. Conceptul pe care l-am realizat se adreseaza atat alergatorilor profesionisti cat si amatori, din tara si strainatate. Se vor alerga in cadrul a 4 probe: maraton (42,195km), semimaraton (21,0975km), cros (6km) si cursa copii (2km). Prin promovarea maratonului in tara si strainatate atragem atentia asupra locurilor de interes care merita sa fie vizitate. Alergatorii care vin din afara Clujului, ajung in oras vineri dupa-masa sau sambata. Dupa ridicarea kit-ului de concurs au suficient timp la dispozitie sa viziteze orasul.

MADE: Cum a fost ȋntampinata aceasta initiativa de catre intitutiile partenere, institutiile media si care a fost gradul de receptivitate al sponsorilor?

Horatiu Morar: Proiectul maratonului a fost foarte bine primit. Autoritatile locale au fost foarte receptive la initiativa noastra si am gasit disponibilitatea unui dialog constructiv in vederea bunei desfasurari a maratonului. Maratonul este al orasului si al clujenilor. Referitor la sponsori, pana la urma ne putem declara multumiti de parteneriatele pe care le-am incheiat si de faptul ca vom putea duce la bun sfarsit proiectul. Nu a fost usor sa ne convingem partenerii tinand cont ca suntem la prima editie si in afara de pasiunea pentru alergare si entuziasmul de a realiza un eveniment de asemenea anvergura la Cluj nu ne recomandau multe lucruri.

MADE: Observam ca sponsorii au vizibilitate mare fapt evidentiat prin denumirea probelor. De ce s-a apelat la aceasta stategie?

Horatiu Morar: Initial proiectul l-am demarat cu ideea de a atrage un sponsor al evenimentului care sa capteze intreaga atentie. Binenteles ca si pachetul pt un astfel de sponsor era destul de ridicat. Observand reticienta sponsorilor de a se implica am schimbat strategia. Pentru pachete de sponsorizare mai mici am decis sa acordam fiecarei probe un sponsor principal, sustinuti de 2-3 sponsori mai mici. Se pare ca am avut o strategie castigatoare.

MADE: Ce ne poti spune despre colaborarea cu Respect Media?

Horatiu Morar: Colaborarea cu Respect Media a inceput destul de tarziu. Am ales acest parteneriat pentru ca e vorba de o agentie care organizeaza evenimente sportive si in plus ne ajuta foarte mult pe partea de comunicare a evenimentului.

MADE: Stim ca a fost demarata si campania sociala Alergi la maraton? Alege o cauza pe care sa o sustii! de catre . Cum a luat nastere si ce presupune pentru cei implicati?

Horatiu Morar: Cu
Simona Serban am avut o discutie legata de organizarea unui maraton, inca de anul trecut de prin iunie. Intre timp ei au avut de finalizat alte proiecte, iar noi ne-am concentrat pe ceea ce aveam de facut la momentul respectiv. Acum o luna am contactat-o pe Simona pentru a incerca sa atragem prin Fundatie, voluntarii mult necesari pt organizarea in bune conditii a maratonului. Din discutii am convenit sa implementam conceptul Swimatonului si in cadrul maratonului. Asa s-a nascut aceasta campanie, care are cel putin reactie placuta in randul alergatorilor.

MADE: Ce ne poti spune despre promovarea evenimentului si prin ce mijloace a fost promovat acesta la nivel international?

Horatiu Morar:Maratoanele sunt un foarte bun motiv de a vizita un oras. Fiecare oras european are un astfel de eveniment la care participa de la cateva sute pana la cativa zeci de mii de alergatori din toate colturile lumii. Pentru prima editie e greu sa atragi foarte multi alergatori straini. Campaniile pe care le-am facut au fost prin fly-ere la semimaratonul de la Roma si cele de la Pecs si Debreceen, dar si prin intermediul forumurilor. In prezent avem alergatori din 11 tari (Moldova, Ucraina, Ungaria, Polonia, Belgia, Olanda, Italia, Franta, Suedia, Finlanda, Liban). Iar din tara domina alergatorii din Bucuresti, Constanta, Sibiu, Baia-Mare.

MADE: Cat de important e mediul online pentru comunitatile formate de pasiuni comune desfasurate in afara spatiului virtual?

Horatiu Morar: E foarte important, deoarece reuseste sa adune la un loc pasionati din toata tara care schimba impresii, cer sfaturi... Prin Runners Club am incercat de anul trecut sa organizam alergari de grup la sfarsit de saptamana. Proiectul nu a prins, dar asta nu inseamna ca ne dam batuti. Organizarea maratonului la Cluj a scos la iveala foarte multi alergatori de distanta lunga pe care nu ii cunosteam. Acum vom avea ocazia sa realizam o comunitate mai mare de alergatori la nivel local. Cea mai buna cale de a comunica intre noi va fii mediul online.

MADE: Care sunt perspectivele de viitor ale acestui proiect?

Horatiu Morar: Cand am demarat acest proiect nu ne-am gandit nici o secunda la organizarea unui maraton si pe urma vedem ce va fii. Prima editie va fii in schimb foarte importanta pt continuarea acestui proiect. Daca iasa bine (ne straduim foarte mult sa fie asa) editiile viitoare se vor construi pe o fundatie solida. Cluj-Napoca este un oras care are toate ingredientele pentru a realiza un eveniment de mare anvergura.

MADE: Multumim!