Made
Interviuri MADE | Noaptea Muzeelor
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Noaptea Muzeelor
de Stefana Giurgiu | 12.05.2011
Angelica Iacob

Muzeele Clujului isi deschid portile publicului larg pentru un program prelungit pe 14 mai. Evenimentul este organizat de Reteaua Nationala a Muzeelor din Romania si reuneste peste 60 de institutii la nivel national, fiecare gazduind expozitii si programe speciale.

Angelica Iacob, organizator, specialist in comunicare si in dezvoltarea proiectelor culturale, ne vorbeste mai multe despre organizare si de importul de evenimente culturale in Romania.

MADE: Cum a ajuns Noaptea Muzeelor in Romania si care a fost evolutia evenimentului in acesti ani ?

Angelica Iacob: Noaptea Muzeelor este un eveniment initiat de Ministerul Culturii si Comunicarii din Franta si aflat la a saptea editie. Putini dintre noi isi mai amintesc insa faptul ca Noaptea Muzeelor a fost precedata de Primavara Muzeelor, sarbatoare pentru care muzeele pregateau expozitii sau evenimente conexe pornind de la o tema anuala, propusa de organizatorii din Franta: intr-un an tema a fost Cele cinci simturi, in alt an Istorie si istorisiri, iar in 2005 a fost Noaptea Muzeelor. Pentru ca multe muzee au prelungit programul de vizitare si succesul evenimentului a impresionant, Primavara Muzeelor s-a transformat in Noaptea Muzeelor. Au fost institutii din Romania care au participat inca de pe vremea cand exista Primavara Muzeelor, deci putem spune ca avem deja o traditie. O schimbare radicala in evolutia evenimentului s-a intamplat in anul 2008, cand Muzeul National de Arta al Romaniei a propus un circuit pentru publicul bucurestean, coordonand promovarea coerenta a actiunilor muzeelor incluse in circuit si punand la dispozitia publicului o brosura tiparita cu srijinul unor sponsori si, prin parteneriatul cu Primaria Bucuresti si RATB, autobuze care sa uneasca locatiile intre ele. Un alt pas inainte a fost facut in 2009, cand RNMR a creat site-ul special dedicat evenimentului, www.noapteamuzeelor.ro. Reteaua Nationala a Muzeleor din Romania este partenerul oficial al evenimentului la nivel international si in 2011 a mai facut un pas inainte, deoarece a acordat o mai mare atentie comunicarii – cu muzeele, cu organizatorii din Franta, cu partenerii, partenerii media si voluntarii care sa sustina evenimentul.

Noaptea Muzeelor

MADE: Cum gusta publicul roman evenimentele culturale si in particular, acest eveniment, la origine francofon?

Angelica Iacob: Publicul din Romania este foarte deschis, mobilizarea vizitatorilor fiind impresionanta, dezarmanta cumva, daca ne gandim la unele muzee pentru care vizitatorii asteapta la cozi considerabile pana sa intre – ceea ce in general nu se intampla in muzeele noastre. Este un alt tip de abordare, pentru ca majoritatea participantilor vin de Noaptea Muzeelor impreuna cu prietenii sau cu familia, nu individual: interactioneaza cu muzeul impartasindu-si ideile, parerile, interesele. Evident, evenimentul nu se adreseaza publicului fidel al muzeelor – care prefera o vizita linistita, intr-o alta zi a anului.

MADE: Care sunt partile dificile ale organizarii evenimentului la nivel national?

Angelica Iacob: Organizarea coerenta a acestui eveniment presupune existenta unei echipe mari, ceea ce noi nu avem deocamdata, dar am incercat sa suplinim prin implicarea unor voluntari pe diverse zone, inclusiv pe partea de promovare. In plus, RNMR are parteneri care au sprijinit in acest an evenimentul in diverse forme, asumandu-si anumite componente. Pentru editia din anul viitor este insa esential sa atragem un sprijin mai consistent – atat pentru largirea echipei de coordonare a evenimentului, cat si pentru realizarea unei cantitati mai mari de materiale de promovare si de informare a publicului (in acest an avem 100 afise si 20.000 de harti care se vor distribui in Bucuresti).

MADE: Cati oameni muncesc pentru organizarea acestei seri? Exista echipe regionale - Cati oameni sunt repartizati pe Cluj?

Angelica Iacob: Muzeele participante la eveniment sunt de laudat in acest sens, pentru ca se mobilizeaza pentru a oferi publicului o vizita interesanta, in afara programului obisnuit de vizitare si, de cele mai multe ori, insotita de evenimente conexe foarte atractive. Iar in acest an numarul muzeelor participante a crescut foarte mult: in anii anteriori era vorba de aproximativ 30 de organizatii implicate, iar in 2011 sunt peste 65. RNMR a avut in acest an trei coordonatori ai evenimentului la nivel national (in afara de mine, din echipa fac parte doamna Diana Dochia si domnul Dragos Neamu), motiv pentru care rolul organizatiilor partenere si a voluntarilor a fost extrem de important. Pentru Cluj de exemplu au lucrat reprezentantii muzeelor implicate si partenerii acestora, dar si un voluntar al retelei foarte activ pe partea de promovare, domnisoara Mihaela Cretu.

MADE: Ce canale se folosesc in promovarea acestui eveniment cultural?

Angelica Iacob: Cel mai important element de informare este site-ul special dedicat evenimentului, www.noapteamuzeelor.ro, care a fost creat in 2009 si in acest an are si o varianta in limba engleza. In plus, acesta este primul an in care RNMR a atras, pentru promovarea evenimentului, un numar consistent de parteneri media, o atentie deosebita fiind acordata promovarii online. Mediul online este unul deosebit de generos si ne-am propus ca in acest an, cat si in viitor, sa acordam o atentie speciala promovarii online, deoarece publicul Noptii Muzeelor este in general unul tanar, deci utilizator al internetului.

MADE: Multumim si la cat mai multe evenimente culturale!

Angelica Iacob: Multumim si noi si va asteptam la Noaptea Muzeelor!