Made
Interviuri MADE | PR Educational
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
PR Educational
de Denisa Ionita | 02.11.2011
Maria Tusa

Maria Tusa, PR al Targului International de Universitati – RIUF Cluj, desfasurat pentru a doua oara la Cluj, ne vorbeste despre munca din spatele acestui eveniment.

MADE:Stim ca RIUF Cluj se afla deja la a doua editie. Care au fost noutatile acestei editii?

Maria Tusa: Cea de-a doua editie a targului international de universitati RIUF a adus la Cluj, in exclusivitate, programul Spot Admissions. Acest program le ofera tinerilor romani sansa de a fi admisi pe loc la un program de studiu in straintate, pe baza unor interviuri instant care se adreseaza doar elevilor si studentilor in ani terminali. Cele trei universitati care au realizat interviurile instant la RIUF Cluj 2011 au fost: Univesity of Worcester din Marea Britanie, American College of Thessaloniki din Grecia si KEA- Copenhagen School of Design and Technology din Danemarca.

Desigur, noutatile acestei editii nu se opresc aici: trebuie precizat numarul ridicat al universitatilor expozante – 40 de universitati din 15 tari – aspect care a contribuit la evolutia targului fata de prima editie a RIUF Cluj.

MADE: Care au fost criteriile de selectie a universitatilor participante la targ?

Maria Tusa: Participarea la targ nu s-a facut pe baza unor criterii de selectie. Cele 40 de universitati expozante au ales sa participe la RIUF Cluj, fiind interesate de tinerii romani si din dorinta de a-i recruta pe acestia. Varietatea programelor de studiu oferite si interesul manifestat de toate universitatile participante ne confirma succesul targului international de universitati.

MADE: Care au fost rezultatele targului in ceea ce priveste participantii si cati dintre acestia s-au inscris la workshop-uri si Spot Admissions? Pe langa participantii din Cluj, de unde provin ceilalti vizitatori?

Maria Tusa: Ca de fiecare data, RIUF aduce la un loc un numar mare de universitati expozante, dar si de vizitatori. Editia a doua a targului RIUF la Cluj s-a finalizat cu un numar de 2000 de vizitatori, provenind din orase precum: Cluj-Napoca, Bistrita, Oradea, Zalau, Alba Iulia, Sibiu, Satu Mare, Targu Jiu.

In ceea ce priveste seminariile si workshop-urile, acestea au reunit un numar de aproximativ 1000 de participanti, in cadrul a 11 seminarii desfasurate in ziua targului. Participarea la Spot Admissions a fost mai redusa, dar luand in calcul faptul ca interviurile instant au avut loc pentru prima oara la RIUF Cluj speram cu incredere ca pe viitor numarul tinerilor aplicanti va fi mai mare, precum si numarul universitatilor care vor realiza aceste admiteri pe loc.

MADE: Am vazut ca ati utilizat numeroase canale de promovare. Da-ne mai multe detalii despre strategia voastra de promovare.

Maria Tusa: Dorinta noastra a fost aceea de a imbunatati Campania de promovare a targului international de universitati, dar si de a utiliza o gama larga de canale de promovare prin care informatia sa ajunga la toate grupurile tinta. Astfel, strategia de promovare a cuprins o varietate de canale, incepand de la bloggeri, presa online, portaluri de comunicare, pana la radio si TV.

Plecand de la presa traditionala si ajungand la diverse modalitati de promovare online, RIUF Cluj a fost intens promovat: bannere online, comunicate de presa, articole despre oportunitatile de studiu in strainatate publicate de diversi parteneri media, interviuri difuzate pe posturi radio si TV, emisiuni TV. De asemenea, RIUF Cluj a fost promovat pe un numar de peste 200 de grupuri de discutii studentesti.

Alta latura extrem de importanta si vizibila a fost promovarea outdoor. Pe toata durata campaniei de promovare au fost distribuite peste 40.000 de flyere si 1.000 de afise, in locatii vizibile tinerilor si studentilor, licee, universitati, cafenele, dar si cinematografe clujene.

MADE: Care au fost principalele tale responsabilitati ca PR in cadrul RIUF Cluj?

Maria Tusa: Ca si coordonator PR in cadrul RIUF Cluj responsabilitatile mele principale au vizat: activitati specifice de PR si Marketing, precum dezvoltarea continutului pentru canalele proprii de comunicare si managementul acestora, coordonarea prezentei mediaplan-urilor in diferitele canale de comunicare, monitorizare media; implementarea campaniei de promovare cu afise si flyere, coordonarea echipei de voluntari; planificari, raportari si evaluari, atat recurente, cat si ocazionale.

MADE: Cu ce provocari organizatorice v-ati confruntat?

Maria Tusa: Ca in orice proiect de mare amploare, provocarile la nivel de organizare pot aparea. Tocmai pentru ca am vrut o editie RIUF speciala, o editie care sa aduca plusuri atat in ce priveste promovarea evenimentului, cat si organizarea lui, am fost pregatiti si pentru provocari organizatorice, insa acestea s-au limitat la situatii precum: mobilizarea voluntarilor in campania de promovare outdoor, dat fiind numarul foarte mare al materialelor de promovare, ori aspecte logistice in ziua evenimentului.

MADE: Care e echipa din spatele RIUF Cluj si ce proiecte mai aveti in plan?

Maria Tusa: Echipa din spatele RIUF e formata din tineri entuziasti, cu studii atat in tara, cat si in strainatate, membri ai Grupului Educativa. De-a lungul timpului EDUCATIVA a intreprins diverse proiecte, avand ca scop principal schimbarea pas cu pas a sistemului educational din Romania. Pe langa RIUF, targul international de universitati, trebuie amintit EDMUNDO, un serviciu gratuit de consiliere oferita celor ce vor sa aplice la un program de studiu in strainatate, dar si platforma Admitere Online, prin intermediul careia atat viitorii studenti, cat si universitatile beneficiaza de un proces de admitere simplificat.

Mai mult, ca un serviciu complementar EDMUNDO, Grupul Educativa a lansat un nou serviciu de consiliere pentru studii in straintate, Universalio, care spre deosebire de EDMUNDO, ii ajuta pe tinerii interesati sa aplice la orice universitate din lume. Universalio ofera consiliere atat pentru programe de studiu in limba engleza, cat si in limba franceza si in curand, in limba germana.

MADE: Cum ai descrie experienta ta in cadrul echipei RIUF?

Maria Tusa: Ar fi foarte multe de spus! A fost o experienta complexa, unica, din care am invatat mai mult decat as fi invatat probabil daca as fi urmat studii de PR. Am cunoscut oameni diferiti, am incheiat parteneriate cu parteneri media interesati de RIUF, am intrat cu curaj si entuziasm in lumea PR-ului, si mai mult de atat: mi-am confirmat, din nou, importanta interrelationarii umane, indiferent de domeniul de activitate. Nu poate decat sa ma bucure oportunitatea de a fi fost PR Coordinator RIUF Cluj 2011!

MADE: Iti multumim!