Made
Interviuri MADE | PR pentru o librarie online
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
PR pentru o librarie online
de Gloria Csiszer | 30.03.2011
Alexandra Craciun

Okian este libraria online autentic romaneasca, pe care o putem asemana mandrii cu amazon.com-ul vesticilor. E online, are o prezenta buna in acest mediu si vine mereu cu noutati pentru cei avizi de citit. Pe langa titlurile in engleza au introdus si titluri in romana din iunie 2010.

Iar in februarie Okian.ro si-a facut intrarea si pe piata cartilor digitale anuntand un portofoliu de peste 100.000 de ebooks de la peste 450 de edituri. Alexandra Craciun, Communication Manager Okian ne raspunde la cateva intrebari.

MADE: A trecut mai bine de o luna de atunci – cum au primit cititorii aceasta veste? Aveti deja cifre de la vanzari? Si daca da, care sunt cele mai cerute domenii din care vor oamenii sa citeasca in mod digital?

Alexandra Craciun: Au inceput sa vina comenzile pe eBooks inca de la lansare, in special pe partea de carti de afaceri, dezvoltare personala, managementul timpului, istorie si chiar inginerie. E o piata aflata la inceput, iar clientii nostri sunt in special oameni care au nevoie de titluri intr-un timp foarte scurt si nu vor sa astepte pana cand o varianta tiparita ar fi expediata catre ei.

MADE: Spunea Bogdan Colceriu in comunicatul de presa ca probabil vor fi si titluri romanesti sub forma de ebooks. Aveti deja autori romani care sunt dispusi sa scoata editii digitale?

Alexandra Craciun: Din pacate distributia de titluri digitale romanesti este sub semnul intrebarii, chiar daca ar exista autori dispusi sa scoata editii digitale nu exista inca mecanismele necesare.

Okian

MADE: A trecut ceva vreme de cand ati introdus si sectiunea de carti in limba romana. Despre aceste titluri romanesti ce poti spune? Au succesul scontat, se vand bine? Acolo care sunt domeniile cele mai comandate?

Alexandra Craciun: Pe partea aceasta de carti romanesti avem o experienta mai bogata, avand in vedere libraria de la Brasov si ulterior cea de la Bucuresti. Cele mai vandute titluri au fost cele de fictiune, se pare ca publicul roman este mare amator de povesti SF. Se dau foarte bine si cele legate de afaceri, dezvoltare personala si nu in ultimul rand manualele scolare, pentru care pregatim o pagina separata.

MADE: In Brasov aveti si o librarie adevarata, scoasa din zona virtualului. Acolo se organizeaza si evenimente. Ce poti sa ne spui despre acest concept?

Alexandra Craciun: Daca treceti prin Brasov, ar trebui sa introduceti pe lista obiectivelor libraria Okian. O cladire istorica, elegant reabilitata si adaptata necesitatilor de librarie, dispunand de spatii generoase, de sali multifunctionale, de conferinte, intruniri, activitati culturale, locuri de lectura, galerii pentru expozitii.

Acolo va asteapta colegii mei cu o colectie impresionanta de carti si o serie de evenimente pentru mai multe tipuri de public. Cursuri de tango in colaborare cu Liber Tango, seri de povesti pentru copii alaturi de centrul Heidi, spectacole de teatru, lansari de carte, workshopuri de Public Speaking si multe multe altele. Evenimentele sunt promovate pe blog (in partea dreapta gasiti un calendar zilnic) si bineinteles prin intermediul partenerilor media.

Ne place sa credem ca Libraria Okian din Brasov este perceputa ca un centru cultural cu multiple valente, un spatiu de acumulare dar si de relaxare.

MADE: Are de gand Okian sa mai deschida librarii si in alte orase?

Alexandra Craciun: Deocamdata nu exista planuri in acest sens, dar cu siguranta o sa auziti de ele atunci cand va fi cazul.

MADE: Am vazut ca va cautati si un nou om in echipa. Cum trebuie sa fie acest om si ce trebuie sa faca? Poate va ajuta si MADE la gasirea acestui om.

Alexandra Craciun: Dupa cum spuneam si in articol, suntem intr-o continua crestere, business-ul are un trend ascendent si pentru ca vrem sa ne optimizam timpul de livrare si calitatea serviciilor oferite am luat decizia de a cauta un nou coleg. Practic este vorba de o persoana pe partea de Client Service. Va fi responsabila de onorarea comenzilor, de contactul clientilor si de mentinerea legaturilor cu acestia. Cautam o persoana deschisa si cu putenice abilitati de comunicare, insa mai multe informatii gasiti pe blog.

MADE: Hai sa vorbim un pic si despre ceea ce faci tu pentru Okian. De cand lucrezi pentru librarie si ce inseamna acest lucru pentru tine? Cum se face PR pentru o librarie online?

Alexandra Craciun: Am intrat la Okian pe o pozitie part-time, in august 2009 cu responsabilitati legate de Social Media si comunicarea cu partenerii nostri. Nu a durat mult timp si activitatea mea devenea din ce in ce mai bogata asa ca am ajuns astazi ma ocup in totalitate de partea de comunicare a librariei online. Nu pot sa spun ca aveam foarte multa experienta in momentul in care am intrat in Okian, am primit o sansa si am profitat de ea. Am invatat foarte multe pe parcurs si abia astazi pot spune ca inteleg o parte din ceea ce inseamna comunicare (online si offline).

Nu cred ca exista un ”PR pentru o librarie online” cred ca exista insa cateva caracteristici pe care ar trebui sa le aiba o persoana din aceasta industrie. Pe langa aspecte legate de pasiunea pentru carti si un background de marketing, cred ca e necesar sa invete foarte repede orice software, sa se descurce chiar si cu un cod html, sa aiba acea curiozitate care sa il faca sa fie interesat de partea tehnica a unui website si de mecanismele care stau in spatele oricarui sistem. Sa fie creativ si sa gaseasca solutii in timp scurt si cu responsabilitate.

MADE: Tu te ocupi si de prezenta online a acestei librarii grozave, deci esti si Social Media Manager. Care sunt taskurile tale zilnice, ca sa mai distrugem din miturile astea, ca e usor sa postezi pe facebook…

Alexandra Craciun: Mie imi place sa ii spun ”Community Manager”, pentru ca nu e vorba doar de ”a posta pe Facebook”, lucrezi cu niste oameni cu care trebuie sa interactionezi, sa le intelegi nevoile si sa fii acolo pentru ei chiar daca e ora 1 noaptea si iti cer un cupon de discount. Trebuie sa fii acolo 24/7 chiar daca ti-ar placea sa te deconectezi din cand in cand, sa participi la evenimente chiar daca esti in concediu, sa fii empatic si sa intelegi foarte bine notiunea de ”Client service”.

Cat despre taskurile mele zilnice, in fiecare zi sunt altele. De exemplu astazi:

• Trebuie sa verific si sa testez newsletterul care il trimitem martea,

• Am cateva parteneriate pe care trebuie sa le gestionez si sa le pun in practica (concursul in colaborare cu Bogdana Butnar, distrubutia Decatorevista, concursul cu Trilulilu, sa ma asigur ca au ajuns cartile castigatorilor sondajului iVox, plus alte cateva pe care le pregatim si despre care o sa aflati in curand),

• O sa modific/adaug cateva bannere pe home,

• Pregatesc un concurs nou pe blogul Okian pe care vreau sa il lansez maine,

• Scriu un articol despre prezenta lui Dan Mihailescu in cadrul librariei din Brasov,

• Public evenimentele de saptamana aceasta din librarie

• incep sa lucrez la urmatorul newsletter (care de foarte multe ori presupune si introducerea de carti noi pe site, editarea altora)

• intre timp, stau cu ochii pe TweetDeck, Facebook, 2Parale, Analytics si Facebook Insights.

MADE: Ce fel de concursuri prind la fanii Okian?

Alexandra Craciun: Pana acum, cel care mi-a placut cel mai mult (si pe care o sa il repetam) este cel cu semnele de carte. Totul a pornit de la ideea de a avea niste semne originale, care sa ne reprezinte. De acolo, totul a venit din partea participantilor care ne-au trimis 57 de creatii, care mai de care mai reusite si mai frumoase. A fost foarte greu sa alegem, finalistii ii puneti vedea aici iar daca participati la evenimente la care Okian este partener, o sa primiti si un exemplar printat.

Altul foarte reusit a fost cel pentru Wishlists, unde ne-am bucurat sa vedem care sunt preferintele cititorilor in materie de carti si ce titluri le-ar placea sa aiba in biblioteca.

MADE: Ati dat carti cititorilor blogului Okian pentru a face recenzii. A prins ideea? O continuati?

Alexandra Craciun: Am avut o campanie in care voiam sa ”testam” anumite carti, apreciate la nivel international insa mai putin discutate in Romania. Cei care voiau sa citeasca cartea ne lasau un comentariu pe blog si aveau sansa sa primeasca titlul gratuit in shimbul publicarii recenziei publicate la noi. Am primit niste articole foarte bune si cu siguranta o sa mai facem genul acesta de campanii. Recenziile le puteti citi: What thea dog saw, Cleopatra, a life, I was born to be fooled by randomness, Outliers, the story of success.

MADE: Ce mai pregateste Okian pentru perioada ce urmeaza? Ce evenimente mai sponsorizati, ce concursuri mai pregatiti? Nu de alta, dar vrem sa fim cat mai informati, pentru ca lumea cartiilor este mereu fascinanta.

Alexandra Craciun: Incercam sa ne imbogatim colectia de biblioteci personale prin cooptarea specialistilor, suntem in discutii cu nume mari din tot felul de domenii. Pana acum avem:

biblioteca culinara a lui Adi Hadean

biblioteca muzicala a lui Florin Grozea

• 
biblioteca social media a lui Cristian Manafu

biblioteca de branding si design a lui Bogdan Brinzas


biblioteca pentru copii a Luciei Muntean

biblioteca antreprenoriala a lui Marius Ghenea

biblioteca financiara a lui Eusebiu Burcas

• 
biblioteca online a lui Sergiu Biris

• 
biblioteca high-tech a lui Victor Kapra

biblioteca literara a lui Andrei Rosca

biblioteca de comunicare a Bogdanei Butnar

Suntem parteneri TEDxCluj, urmeaza un concurs pe blog si altele pe cateva pe siteuri. Deocamdata lucram de zor la pagina de Facebook, vom avea surprize din ce in ce mai multe acolo. Pregatim si o pagina speciala Okian pentru ELT (English Language Teaching) si alta pentru manualele scolare. in principiu, ne place sa va surprindem asa ca va invit sa ne urmariti pe Facebook, Twitter, Blog pentru noutati.

MADE: Multumim si spor!