Made
Interviuri MADE | PR pentru umanitate
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
PR pentru umanitate
de Lilly Bindeanu | 29.07.2010
Daniela Gheorghe

Habitat for Humanity Romania demareaza campania nationala de strangere de fonduri "Acum, mai mult ca oricand!" pentru interventia de reconstructie a locuintelor afectate de inundaţiile din iunie-iulie 2010.

Daniela Gheorghe, specialistul in PR de la Habitat for Humanity Cluj ne vorbeste despre obiectivele acestei campanii si ne descrie rolul pe care un comunicator il joaca intr-o organizatie neguvernametala.

Relatia dintre HFHCluj si PR

MADE: Cum descrii aceasta relatie?

Daniela Gheorghe: Spre deosebire de alte "relatii de cuplu" dintre organizatie si PR-ul ei, la Habitat completarea merge pana la identificare intr-un procent majoritar din timp.

Habitat for Humanity Romania incearca sa faca din locuirea in conditii decente "o problema de constiinta si de actiune" in comunitatile in care exista. Cum? Prin faptul ca Habitat construieste si renoveaza locuinte decente pentru familii sarace numai cu ajutorul voluntarilor, de toate "rasele si marimile". Consideram ca un astfel de concept se promoveaza singur, pana la un punct. Prin urmare, putem spune ca activitatea principala a organizatiei face PR-ul in Habitat for Humanity.

La Cluj, lucrurile nu stau cu nimic diferit: PR-ul mentine reputatia pe care programul Habitat si-a creat-o in cei 11 ani de activitate intr-o comunitate cu potential de dezvoltare major. Si mai face ceva: inoveaza prin deschiderea canalelor online de comunicare.

Limite si avantaje

MADE: Stim foarte bine ca intr-o organizatie neguvernamentala exista resurse limitate, dar si avantaje. Care ar fi acestea daca ne referim la HFH Cluj?

Daniela Gheorghe: Flexibilitatea, echipa mai mica si cu potential de eficienta mai mare si posibilitatea de a experimenta/de a inova datorita costurilor "de risc" mici sunt, din punctul meu de vedere, avantaje principale ale ONG-urilor.

La Habitat Cluj, pe langa cele mentionate, identific gradul mare de adaptabilitate a sistemului de planificare si raportare si o usurinta in aplicarea ideilor novatoare. In ceea ce priveste activitatea specifica a organizatiei, se adauga aspecte precum imbinarea permanenta a muncii de birou cu cea de teren si existenta unor evenimente traditionale – cum ar fi constructiile fulger cand facem, spre exemplu, 10 locuinte in sase zile (blitz-build-uri), Gala Partenerilor Habitat sau evenimentul Jurnalistii construiesc, cand presa vine pe santier pentru o zi.

Toate acestea sunt avantaje care asigura imbunatatirea continua a activitatilor, motivarea echipei si durabilitatea eforturilor. In acelasi timp, faptul ca resursele sunt limitate nu este neaparat un dezavantaj, pentru ca acest aspect poate fi unul motivational. Millard Fuller, fondatorul Habitat for Humanity International, spunea pe buna dreptate: "Un dolar. Acesta este raspunsul invariabil pe care il dau cand sunt intrebat de cati bani este nevoie pentru a demara un proiect. Dar mai e nevoie de ceva: de un grup de oameni dedicati sprijinirii celor care au nevoie urgenta de o locuinta simpla si decenta."

Competitii si cooperari

MADE: Datorita proliferarii ONG-urilor se nasc competitii dar si cooperari intre acestia. Cine este in competitie cu voi si cine sunt aliatii vostri?

Daniela Gheorghe: Consider ca nu putem vorbi de proliferare in cazul Habitat, desi ne-am dori sa auzim ca eforturile noastre pentru eliminarea adapostirii saracacioase din Romania sunt dublate de alte organzatii, in mod constant. Spunem despre Habitat for Humanity Romania ca este cea mai mare organizatie neguvernamentala, non-profit din tara in domeniul locuirii sociale. Evitam, totusi, sa spunem ca este singura astfel de organizatie, desi nu stim de existenta unui alt ONG care construieste locuinte sociale in exclusivitate cu ajutorul voluntarilor. (A nu se intelege ca nu avem specialisti, doar ca ei fac munca pe care voluntarii nu o pot realiza sub indrumarea coordonatorilor nostri de santier. )

In ceea ce priveste cooperarea cu alte organizatii neguvernamentale, cel mai nou parteneriat national il avem cu World Vision Romania. La Cluj, cooperarea se extinde spre Fundatia Comunitara Cluj, Serviciul de Ajutor Maltez in Romania, Fundatia Romana pentru Copii, Comunitate si Familie (FRCCF), Fundatia pentru Dezvoltarea Popoarelor, Asociatia Caritas etc. Cu World Vision si FRCCF avem in desfasurare un proiect pentru renovarea si utilarea camerelor a 16 copii din familii sarace din Cluj.

In cativa ani, Habitat for Humanity in Romania va fi centru de resurse pentru constructia de locuinte sociale si creare de comunitati cu familii defavorizate, dar muncitoare.

Procesul

MADE: De la ideea unei campanii pana la implemetarea acesteia se realizeaza un intreg proces. Cat de mult conteaza expertiza unui comunicator in cadrul unei organizatii neguvernamentale?

Daniela Gheorghe: Daca privim ONG-urile ca facand parte din "lumea buna" a societatii, atunci rolul comunicatorilor din ONG-uri este de a raspandi vestea faptelor bune in societate, in conditiile in care vestea faptelor rele are, inerent, o viteza de raspandire mult mai mare.

Dincolo de aceste evidente, un specialist in comunicare are cunostintele procedurale si isi dedica munca in exclusivitate pentru realizarea unei campanii (de informare, de constientizare si/sau de strangere de fonduri) de succes, cu impact puternic asupra societatii. Cu cat impactul faptelor bune in societate este mai mare, cu atat societatea se dezvolta mai rapid. Rolul comunicatorului in ONG are, prin urmare, o stransa legatura cu gradul de accelerare in dezvoltarea societatii.

Campania "Acum, mai mult ca oricand! Scoatem Romania de sub ape"

MADE: Scoatem Romania de sub ape este ultima campanie initiata de HFH Romania. Care sunt obiectivele acestei campanii?

Daniela Gheorghe: Campania "Acum, mai mult ca oricand" are ca obiective principale cresterea gradului de constientizare a romanilor privind nevoia interventiei de reconstructie a locuintelor afectate de inundatiile din iunie si iulie 2010 si strangerea fondurilor necesare asistarii a 3600 de familii sarace.

Desfasurata in perioada iulie – octombrie 2010, campania nationala sprijina Programul Habitat for Humanity Romania de Raspuns la Dezastre. Datorita inundatiilor din acest an, interventia Habitat este una sustenabila pe termen mediu prin reconstructii, reabilitari, renovari de locuinte pentru un numar de peste 400 de familii sarace din localitatile afectate de inundatii, precum si consiliere, asistenta tehnica, suport in coordonarea reconstructiei, gestionarea si distribuirea de materiale si unelte de constructii pentru alte circa 3.200 de familii.

Partenerii nationali ai Habitat for Humanity in acest proiect de reconstructie sunt: Guvernul Romaniei (Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, autoritatile locale) si Europa FM (partener media). La Cluj, parteneri sunt Prefectura Cluj si Serviciul de Ajutor Maltez in Romania.

Pana la sfarsitul lunii iulie, oricine se poate implica donand 2 euro prin trimiterea unui SMS la 874 (retelele Vodafone, Orange si Cosmote). Mai multe despre modalitatile prin care oricine poate ajuta aici. Pagina Facebook "Scoate Romania de sub ape" aici.

MADE: Felicitari pentru ce faceti si mult succes in continuare!