Made
Interviuri MADE | Social Media Marketing
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Social Media Marketing
de Lilly Bindeanu | 18.04.2011
Camelia Bulea

Camelia Bulea, Online Marketing Freelancer, ne povesteste despre Social Media Marketing. Camelia a ocupat pozitia de Online Marketing Coordinator la IBC Focus in ultimii 3 ani.

MADE: Cat de important este social media marketing pentru companii si de ce?

Camelia Bulea: Cand am inceput sa lucrez ca specialist in marketing online, la inceputul anului 2008, nici nu se stia de social media ca instrument de marketing in Romania, majoritatea acestor platforme fiind folosite cel mult de companiile B2C. Abia in 2009 am reusit sa vad cum folosesc companiile platformele de social media in favoarea lor, si asta din lecturile de specialitate americane.

Intre timp, Social Media a devenit unul din cele mai uzitate instrumente de marketing ale companiilor din intreaga lume, si asta intr-un timp foarte scurt. In orice strategie de marketing atat a companiilor mari, dar in speta a companiilor mici si mijlocii vei gasi un loc important alocat social media.

Ca fapt foarte interesant, peste 2.5 milioane de website-uri au cont pe Facebook in prezent, iar in ultimul an, 10.000 noi site-uri isi creeaza cont pe aceasta platforma sociala lunar.

Un studiu realizat de HubSpot in 2011 arata ca, cel putin pentru companiile din SUA, bugetul de marketing alocat blogurilor si SM s-a dublat in 2011 fata de 2009 in timp ce alte instrumente precum tele-marketing sau direct mail au inregistrat un declin destul de puternic in aceeasi perioada.

MADE: Dar de ce a devenit SMM un instrument atat de folosit de companii?

Camelia Bulea: In primul rand, sa luam in considerare publicul la care ai acces. Daca luam ca exemplu Facebook, acesta detine peste jumatate de miliard de utilizatori din intreaga lume, dintre care peste 50% se logheaza zilnic, deci ai acces la un public de circa 250 milioane persoane. Twitter, in schimb avea in anul trecut circa 200 milioane de utilizatori dar activitatea pe Twitter este mult mai intensa decat cea pe Facebook astfel ca in martie 2011 a fost prima data cu 1 miliard de tweet-uri intr-o saptamana. Daca facem un calcul simplu, ne dam seama de unul din cele mai mari avantaje ale Social Media, nu?

In al doilea rand, cand vorbim de SMM ne gandim la content marketing care in ultimii ani a luat o mare amploare. Un continut de valoare pentru prospecti, dar fara intrerupere, cum este cazul campaniilor de e-mailing, ofera sanse mai mari ca mesajul sa fie citit. Dar asta doar daca prezinta interes pentru publicul tinta.

In al treilea rand, pentru ca aceste platforme sociale te ajuta sa ai un ranking mai mare in paginile Google.

Mai sunt o sumedenie de avantaje ale SMM precum posibilitatea crearii unei comunitati de fani, pentru ca iti ofera posibilitatea de a masura usor actiunile tale de marketing si, de ce sa nu mentionez si un alt aspect, daca nu o faci tu, o va face concurenta ta.

MADE: Care  platforme de SMM sunt cele mai importante pentru companii

Camelia Bulea: Platformele cele mai importante pentru companii, la nivel national, sunt cele 3 foarte cunoscute Facebook, Twitter, Linkedin daca scoatem din ecuatie blogurile companiilor. Dar cred ca mai trebuie mentionate intre cele mai importante platforme Youtube si Slideshare. Desi in prezent, ultimele 2 platforme nu sunt utilizate de companiile B2B la potentialul lor maxim,

Dintre acestea Facebook-ul este cel mai folosit, avand si cei mai multi utilizatori dupa cum am vazut mai sus. Adevarul e ca Facebook-ul iti ofera posibilitatea sa dezvolti un mesaj si sa-l faci mai personal, spre deosebire de Twitter unde cele 140 de caractere te limiteaza. Mai mult, ai acces usor la share spre deosebire de Linkedin.

Dar se pare ca Linkedin vrea sa neutralizeze acest avantaj al Facebook, anuntand ca in noua platforma va exista posibilitatea de „recommend” si „share”, deci sa creeze un Facebook al profesionistilor, in opinia mea. Adevarul e ca asta lipsea platformei Linkedin pentru a avea un trafic mai mare si iata ca in curand aceste caracteristici vor fi disponbile si pe Linkedin.

La inceputul carierei mele de online marketer, am folosit Slideshare si Youtube inaintea celorlalte platforme. Analizand situatia retrospectiv, mi-am dat seama ca acestea 2 sunt mult mai specifice - video si prezentari – si de aceea am folosit mai intai Slideshare si Youtube ca platforme de promovare.

La nivelul companiilor B2B, Youtube era practic inexistent in urma cu 3 ani. Din 2010 insa, de cand a luat amploare in SUA conceptul de video marketing, iata ca tot mai multe companii posteaza video-uri continand reclame, teste ale produselor, webinare si mai mult, au chiar propriul lor canal Youtube.

MADE: Care sunt cele mai frecvente greseli pe care le fac companiile in SM?

Camelia Bulea:

• Faptul ca imaginea companiei este una impersonala, de cele mai multe ori – un logo. Sa nu uitam ca Facebook a fost creat ca o platforma de interactionare la nivel personal, de aceea cred ca si companiile trebuie sa aiba un profil mai uman. De exemplu Texas Holdem Poker are desenata la imaginea de pe Facebook o fata, deci o imagine umana. Cred ca trebuie sa avem mare grija de imaginea care reprezinta compania in SMM. Spre exemplu o companie din industria constructiilor ar putea avea, pe langa logo, imaginea fie ea desenata (cartoon) a unui muncitor, utilaj, a unei macara, ceva foarte relevant pentru industria din care face parte.

• Posturile ce contin mesaje generale sau corporate, fara simt personal. Acestea nu mai sunt deloc atractive si mai mult, lumea tinde sa stearga din start orice mesaj care incearca doar sa vanda, si nu contine si informatii valoroase.

• Faptul ca nu duc pana la capat completarea profilului companiei – cu date de contact, fotografii cu persoane (poate chiar angajatii daca e o firma mica), cu prezentari sau videouri proprii companiei – pe scurt toate datele necesare pentru ca un prospect care iti vede profilul sa inteleaga ce faci si ce i poti oferi.

• Faptul ca nu au un continut nou, improspatat regulat, ci scriu din cand in cand. Recomand sa se posteze zilnic cel putin un articol interesant pentru a mentine viu interesul publicului tinta.

Nu au promotii specifice pentru fanii lor de pe platformele Social Media. Daca iti permiti concursuri sau promotii pentru abonatii tai la Newsletter, de ce sa nu creezi ceva special si pentru fanii din retelele sociale?

MADE: Cum vezi dezvoltarea SMM in urmatorii 5 ani?

Camelia Bulea: Pentru a face o previziune, in primul rand trebuie sa analizam trecutul. Iar daca ma gandesc la ultimii 5 ani ai social media, pot spune ca a explodat pur si simplu. O ascensiune atat de vertiginoasa a fost rar inregistrata in alte instrumente de marketing. Iar ceea ce face din social media o platforma atat de inteligenta este faptul ca ea creste exponential.

In opinia mea, in urmatorii 5 ani va avea loc o dezvoltare la fel de importanta ca si pana acum, insa cu mici diferente.

Inca de pe acum mobile media incepe sa ia amploare iar in urmatorii 5 ani cred ca tehnologia necesara va fi dezvoltata in primul rand pentru aplicatiile mobile.

O noua schimbare va fi dezvoltarea de mare amploare a segmentului de video marketing caruia i se va acorda o mai mare atentie, deci va creste puternic canalul Youtube in strategia de marketing a tot mai multor companii.

Asadar, pe langa faptul ca va creste si mai mult numarul de utilizatori ai platformelor de Social Media, cred ca se va dezvolta mult si calitatea mesajelor postate, deci vom vedea utilizatori mai educati in aceasta privinta.

Ca si concluzie in incercarea de a explica de ce social media s-a dezvoltat incredibil in ultimii ani in strategia companiilor, David Meerman Scott reuseste sa scoata in evidenta exact esenta motivului pentru care social media este atat de importanta pentru companii:

"Oamenii doresc sa faca afaceri cu oameni. Suntem oameni si ravnim dupa interactiune cu oameni care ne cunosc. Cand creezi continut special pentru oamenii care iti devin cumparatori, creezi relatii cu acestia chiar inainte sa-i cunosti."

MADE: Multumim.