Made
Interviuri MADE | Startup Days Cluj
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Startup Days Cluj
de Gloria Csiszer | 10.09.2010
Radu Ceuca

Radu Ceuca ne povesteste despre Startup Days Cluj care are loc sambata 11 sept de la ora 11:00 la West City Hotel.

MADE: Spune-ne putin despre Startup Days Cluj – cum s-a ajuns la un eveniment local?

Radu Ceuca: Startup Days e un un concept, similar cu Launch48, care-si propune sa aduca la un loc specialisti in online si oameni cu idei de proiecte ce pot fi aduse la un grad de functionalitate in 56 de ore de munca (adica un weekend la Valiug) de catre o echipa formata din designeri, programatori, oameni de marketing si copywriteri. Pentru selectarea proiectelor ce ajung sa fie implementate la Valiug, se organizeaza sesiuni de pitching unde un juriu alege cele mai promitatoare idei iar specialistii isi aleg in ce echipa vor sa participe. Prima editie a Startup Days a avut loc in primavara la Timisoara iar acum, cu editia a doua, s-a extins catre oameni cu idei si specialisti in alte zone ale tarii. Sambata asta, pe 11 septembrie la West City Hotel va avea loc sesiunea de pitching pentru Cluj-Napoca. Batalia e pentru o finantare de pana la 20.000 Euro oferita de SeedMoney.

MADE: Cum a fost editia 1 Startup Days?

Radu Ceuca: A fost foarte interesanta si n-o spun exclusiv laudativ la adresa celor implicati. A fost un prim pas de foarte reusit din partea organizatorilor ca au oferit cadrul pentru prezentarea unor proiecte. Din pacate, prezentarile au fost destul de subtirele, chiar daca unele idei din spate erau promitatoare. Multi din cei care s-au incumetat sa prezinte proiecte nu au reusit sa duca ideea mai departe de forma ei bruta, cercetarea pietei era la minim, planurile de monetizare mai rare, raspunsurile la intrebarile venite din partea juriului erau cam slabe iar vizual, prezentarile erau slabe rau de tot.

In schimb la Valiug am auzit (pentru ca din diferite motive n-am ajuns si am lucrat remote din Cluj) ca a fost foarte fain, echipele au lucrat din greu fara mari pauze si cu multa pasiune. La final toate cele 3 proiecte au ajuns intr-un stadiu in care au putut fi prezentate in fata colegilor de "maraton".

MADE: Povesteste-mi despre proiectele de acolo – in care ai fost implicat tu, sau care ti-a placut in mod deosebit si ce stii de ele (mai au continuitate, etc)

Radu Ceuca: Proiectul in care am ales sa ma implic, pe partea de design, se numeste Projects Lounge, a fost initiat de Adrian Trif. In spatele proiectului sta nevoia oamenilor ce lucreaza in online sa vada cine/cum/in cat timp si prin ce mijloace e facut un proiect. Eu de exemplu am un reflex sa ma uit prima data in footerul unul site si sa caut autorul, inainte sa apuc sa-l explorez.

Prin chestia asta s-ar fi creat o retea interesanta de oameni legati de proiectele pe care au lucrat. Stadiul in care s-a ajuns cu proiectul a fost unul destul de bun, era intr-o oarecare masura functional. Intre timp, din pacate, nu s-a mai intamplat mare lucru cu el.

Altfel, proiecte interesante au fost, de la un e-book/tutorial de baut bere dintr-o singura inghititura, pana la sisteme de cupoane si reduceri pentru business-urile locale din Timisoara.

MADE: Acolo ai fost in calitate de participant/specialist si acum, la editia locala ai ajuns in juriu. Cum?

Radu Ceuca: Pentru ca am ochelari cu rama neagra. Serios, organizatorii m-au invitat sa particip la sesiunea de pitching din Cluj. Eu am acceptat pentru ca am fost multumit per total de ce-am vazut la prima editie. Probabil am o oarecare experienta in domeniul designului, cunosc conceptul Startup Days si sunt sunt un monument de awesomess asa, in general.

MADE: Ce ar trebui sa stie un owner de startup dpdv al designului?

Radu Ceuca: Trebuie in primul rand sa stie ca design = comunicare vizuala. De aici rezulta si rolul unui designer in tot procesul de coacere a ideii, dezvoltare, lansare si administrare. Exista o conceptie gresita conform careia designerii sunt niste hipsteri care stau toata ziua si coloreaza butoane, adauga filtre in Photoshop si alte balarii de genul asta. Ei bine, pentru a-si spori sansele de reusita ale proiectului si pentru a putea oferi utilizatorilor produsului la care lucreaza, ownerul de startup trebuie sa-si gaseasca un designer care sa-l consilieze in legatura cu felul in care comunica vizual proiectul, cum raspunde site-ul cerintelor si nevoilor utilizatorilor, cat de usor de folosit este, asa si mai departe.

Better design = better experience iar un om se va intoarce si va prefera intotdeauna produsul care-i ofera o experienta superioara, cateodata in ciuda tehnologiei.

MADE: Ce sfaturi le poti da in calitate de designer si in calitate de membru al juriului?
Radu Ceuca: Le-as zice sa nu uite niciodata ca produsul lor e facut pentru oameni, sa-i puna intotdeauna in centrul atentiei pe utilizatori. 
Prezentarea proiectului si structura acesteia pot juca un rol deciziv in raspunsul pe care-l vor primi de la investitori. Ar trebui sa se documenteze pe tema vorbitului in public, a structurarii prezentarilor, limbajului corpului. De exemplu: daca iti incepi prezentarea cu un screenshot al primei pagini a aplicatiei si apoi incepi sa-ti expui motivele pentru care ai facut proiectul, ai pierdut atentia privitorilor care vor fi fixati pe butonul ala verde din coltul imaginii de pe slide-ul anterior. Povesteste si apoi demonstreaza/arata.
Apoi, e foarte important sa inteleaga drumul de la idee la proiect si ca asta face toti banii, sunt multi oameni cu idei dar foarte putini care au vointa si viziunea de a le pune in practica.

Ah si fara Comic Sans, daca se poate. Va multumesc!

MADE: Si acum o intrebare mai tipica noua: ce ne poti spune despre piata de desing a Clujului? Mai ales ca ai ceva comparatii – ai lucrat in TM, ai lucrat cu Bucurestiul, cu strainatatea...


Radu Ceuca: Nu exista asa ceva dar sa nu ne simtim prost, la fel stau si restul oraselor mari. Avem in schimb destui oameni talentati, cu potential. Din pacate, mediul local nu e unul care sa incurajeze dezvoltarea profesionala a unui designer. N-are rost sa incercam sa ne pacalim ca avem piata de design, mai bine ne-am concentra la inchegarea comunitatii locale de designeri, sa lasam la o parte rivalitatile dintre agentii si prostiile de genul asta. As vrea sa vad intalniri periodice, evenimente de design, o deschidere catre facultatile de profil, chestii de genul.

MADE: Iti multumim si asteptam sa ne povestesti cum a fost Startup Days Cluj.

Mai multe detalii despre Startup Days pe site www.startupdays.ro