Made
Interviuri MADE | Stategic liaison agency sau INC3
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Stategic liaison agency sau INC3
de Gloria Csiszer | 14.06.2010
Lorand Minyo
Lorand Minyo este owner (INC)3 si activeaza in mediul online din Cluj de 10 ani. Printre altele a fost crocodil de marketing la Trilulilu, si acum se ocupa de multe branduri locale, nationale si internationale.

MADE: Ce face (INC)3? Ce inseamna liaisoning agency?

Lorand Minyo: Activitatea principala a (INC)3 este consultanta in managementul reputatiei, crearea si implementarea strategiilor de marketing online precum si dezvoltarea comunitatilor si awareness-ului in jurul unui produs sau serviciu, pozitionarea indivizilor ca si experti intr-un anumit domeniu, folosind media traditionala online precum si social media si training de personal - superstars - in vederea preluarii de catre client a activitatilor zilnice legate de managementul reputatiei.

Liaisoning agency este un termen generic care face referire la conectarea indivizilor, companiilor si comunitatilor. Un liaison este omul de legatura cu exteriorul - iar (INC)3 ca si agentie este forta motrica din spatele reputatiei unei companii.

MADE: Ce ai facut pana la INC3?

Lorand Minyo: Primul contact cu lumea virtuala l-am avut inca din primul an de facultate, prin intermediul unui post la un Internet cafe, dupa care am ajuns la o companie care oferea primele servicii de gaming online in zona. Intre timp am pus bazele unei mici agentii de branding care in scurt timp a fost vanduta unei companii londoneze. Cel mai mare timeframe in domeniul l-am petrecut ca si Executive Vice President al unui centru de date, dupa care am devenit Crocodilu' de Marketing de la Trilulilu.

Dupa scurt timp am devenit consultant independent si la cateva luni dupa aceasta am inceput sa lucrez mai organizat sub forma de agentie - (INC)3.

Anul acesta se implinesc 10 ani de munca asidua in online, marketing si ocazional management, presarat cu branding, PR si comunicare.

MADE: De ce online si nu offline?

Lorand Minyo: Desi granita intre online si offline incepe sa dispara, cel putin in domeniile in care activez, online-ul iti ofera infinit mai multe posibilitati si variante iar relationarea intre oameni si companii este mult mai usoara si targetata - ca sa nu mai vorbim de costuri mai reduse si rezultate mult mai cuantificabile. In offline este mai dificil sa ai un reach mare cu eforturi mai reduse - iar aici ne referim la costurile in timp si bani, iar clientii cer din ce in ce mai mult intr-un timp scurt si pe bugete cat mai clar correlate cu rezultatele.

Eforturile mele insa se regasesc din ce in ce mai des si in mediul offline, prin participarea la workshop-uri si conferinte impreuna sau in numele clientilor mei - reputatia online trebuie intotdeauna corelata cu cea offline, de aceea am si afirmat ca aceste granite incep sa dispara.

MADE: Care este cel mai important lucru pentru a activa in online?

Lorand Minyo: Pasiunea. De departe cel mai important aspect este pasiunea pentru ceea ce faci. In online nu se lucreaza 9 to 5, nu ai inchis calculatorul si ai uitat tot. Este un proces continuu si cei care nu inteleg acest aspect tind sa trateze activitatea lor in online ca pe un job obisnuit din offline. Iar acest lucru se rasfrange asupra muncii lor si clientii - dar mai ales targetul lor - vor simti acest lucru. Si nimic nu este mai descurajant (care ii va creste scepticismul pentru domeniu) pentru un client ca un consultant lipsit de pasiune.

MADE: Exista cerere pentru Brand management?

Lorand Minyo: Brand management-ul este parte integranta a managementului reputatiei. Strict ca si componenta exista multe companii care angajeaza specialisti pentru asta, in principal multinationalele. Acestia lucreaza insa cu o agentie externa care se ocupa de intreaga companie la nivel global. Nu este o regula, dar de obicei prefera sa lucreze cu cineva care cunoaste compania si poate sa alinieze brand-ul in functie de piata.

In ceea ce priveste companiile romanesti exista o cerere destul de buna, chiar daca majoritatea prefera sa faca acest lucru inhouse - este de inteles intr-o oarecare masura avand in vedere riscul la care se expun in cazul in care apeleaza la o companie externa care nu are experienta in domeniu.

MADE: Cum e cu piata de advertising in Cluj?

Lorand Minyo: Din fericire, pe fondul crizei piata s-a normalizat. Exista o mana de agentii in Cluj care fac o treaba extraordinara cu rezultate vizibile. Reticenta clientilor a mai scazut in urma rezultatelor si bugetele de advertising au inceput sa creasca simtitor - mai ales cele ale companiilor mari. Cele medii si mici inca isi revin in urma taierii bugetelor si a majoritatii cheltuielor si directionarea acestora exclusiv catre vanzari - ori cu totii stim ca fara advertising vanzarile nu au nici o sustinere.

Sunt optimist in ceea ce priveste piata locala si ma astept la o crestere mare in urmatoarele 12-18 luni.

MADE: Care este campania ta preferata din onlineul romanesc.

Lorand Minyo: Nu pot sa zic ca exista o campanie care sa ma fi dat pe spate sau sa imi lase o impresie de durata si sa-mi fi ramas intiparita in minte. Poate si din cauza ca incerc sa nu ma relationez la campaniile copiate/adaptate din exterior. Insa imi plac ultimele campanii ING, Vodafone si Bergenbier.

MADE: Ce tip de campanii crezi ca va mai dura pana v-or putea fi impelentate in Romania?

Lorand Minyo: Exista putine lucruri care nu au fost incercate in Romania, insa executia lor a determinat succesul sau insuccesul acestora. Cred cu tarie ca Romania este pregatita din punct de vedere al mentalitatii pentru orice fel de campanii, atata timp cat implementarea lor va tine cont de particularitatile pietei. Aici as aminti campaniile experientale bazate pe relationship marketing - in opozitie cu campaniile care iti lasa doar impresia de interactiune ale caror efect dispare la scurt timp dupa terminarea respectivei campanii.

In rest tool-urile clasice functioneaza de minune - blogging, video, concursuri, display advertising. Dar ar trebui impinse limitele mult mai departe de atat.