Made
Interviuri MADE | Targul de Turism Touristica martie 2011
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Targul de Turism Touristica martie 2011
de Adriana Dunca | 28.02.2011
Bogdan Ciocian

Targul de Turism Touristica a ajuns la Editia a IV-a, 25 -27 martie 2011, Polus Center. Evenimentul este organizat de ANAT si Libero Media. Bogdan Ciocian, Manganing Partner Libero Media, ne povesteste mai multe.

MADE: De unde va venit ideea acestui targ?

Bogdan Ciocian: Ideea a venit in urma unui brainstorming in agentie. Ne gandeam la tot felul de idei, idei de evenimente care lipsesc din piata. In cele din urma am ales-o, credem noi, pe cea mai buna.

MADE: Cat de greu a fost la inceput?

Bogdan Ciocian: Pfuuuiii, a fost destul de greu pentru ca nu cunosteam nici macar o persoana din domeniul turismului. A trebuit sa luam totul de la zero dar Dumnezeu ne-a ajutat si lucrurile au iesit bine.

MADE: Cum a fost primit targul pe parcursul acestor prime 3 editii?

Bogdan Ciocian: Targul a fost bine primit pentru ca lipsea un eveniment de acest gen din piata, inca de la prima editie.

MADE: Care este scopul acestui targ?

Bogdan Ciocian: Scopul...E greu de definit un singur scop. Teoretic un targ are scopul de a vinde produsele prezentate. Dar exista, desigur mai multe scopuri conexe. Unul din ele este acela de a promova destinatii si obiective, programe turistice. Un targ este si o forma de publicitate nu numai una de vanzare. De asemenea un targ este si un cadru de intalnire pentru jucatorii din domeniu, astfel ca Touristica este o buna oportunitate de networking pentru agentii si hoteluri.

Desigur obiectivul principal este acela de a oferi in cadrul targului cele mai bune oferte de vacanta. Oamenii trebuie sa stie ca Touristica ofera posibilitatea de a cumpara vacante la cele mai bune preturi datorita programului de early booking unde reducerile merg pana la -30%.

Touristica

MADE: Cui se adreseaza acest targ?

Bogdan Ciocian: Targul este adresat preponderent clientilor finali, datorita locatiei de desfasurare, dar segmentul b2b este foarte important pentru noi, de aceea editia a 4-a va beneficia de cateva evenimente dedicate companiilor din domeniu. Sunt programate doua workshopuri de o importanta deosebita, deoarece vor reuni companii turistice din doua destinatii importante pentru romani. Hotelurile din cele doua tari vor fi prezente in cadrul acestor workshopuri pentru a discuta parteneriate cu agentiile din Romania si a-si promova serviciile oferite.

MADE: De ce ati ales locatia de desfasurare in incinta Polus Center?

Bogdan Ciocian: Ideal ar fi sa avem un centru expozitional modern pentru astfel de evenimente. Dar Polus Center a fost o gazda nemaipomenita pana acum. Am beneficiat de sprijinul lor in multe momente si pentru aceasta le multumim. Singura problema in ce priveste locatie este faptul ca spatiul este destul de limitat. Pe viitor, spatiul necesar pentru organizarea targului va creste cu aproximativ 40% pentru editiile 5, 6, astfel ca probabil va fi nevoie de o noua locatie.

MADE: Cum a afectat criza Targul de Turism?

Bogdan Ciocian: :) Nu pot sa-ti spun pentru ca noi am lansat acest eveniment in mijlocul crizei. Ceea ce, intr-un fel e un lucru bun, dar cred ca turismul romanesc isi va reveni pe un trend crescator in 2011.

MADE: Anul acesta aveti un nou partenet ANTREC, ce se schimba?

Bogdan Ciocian: ANTREC este asociatia ce reuneste majoritatea pensiunilor turistice din Romania. O data cu acest parteneriat, vor fi promovate mai bine zonele agroturistice din Romania si o data cu ele pensiunile din aceste zone. S-au investit in ultimii ani, poate si datorita fondurilor structurale, destul de multi bani in pensiuni noi, dar pentru a face turism profitabil este nevoie si de investitii in promovarea serviciilor agroturistice. Targul de Turism Touristica este o buna oportunitate pentru pensiuni sa-si faca cunoscuta oferta.

MADE: Care sunt partenerii targului?

Bogdan Ciocian: Partenerul principal al proiectului este ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism), cea mai importanta asociatie din domeniu, fapt care ne bucura mult pentru ca cele mai bune lucruri nu pot fi facute decat impreuna. Primaria Cluj Napoca este de asemenea partenerul nostru, incercand impreuna sa promovam Clujul ca destinatie turistica.

MADE: Cum se promoveaza targul? In ce proportile folositi mediul online?

Bogdan Ciocian: Campania de promovare acopera toate canalele de promovare, accentul punandu-se pe outdoor, online si radio. Segmetul de online ne ocupa tot mai mult din buget de la editie la editie. Ne focusam pe retele sociale unde este important sa tinem contactul cu iubitorii vacantelor.

MADE: Ce face Libero Media? Ce alte proiecte mai aveti pe langa Targul de Turism?

Bogdan Ciocian: Anul acesta este un an al unor noi proiecte foarte importante pentru noi. Pentru luna mai pregatim Festivalul Vinului la Cluj iar pentru toamna, in afara de editia de toamna a targului de turism, mai sunt pregatite doua evenimente importante.

MADE: Ce poti sa ne spui despre Touristica.ro ?

Bogdan Ciocian: Pot sa-ti spun ca daca ai cauta o stire din turism, sigur o gasesti pe touristica.ro pentru ca in afara de stirile publicate de noi, sunt preluate toate stirile importante de pe agentiile de presa ntionale.

MADE: Mai vrei sa adaugi ceva?

Bogdan Ciocian: Va asteptam incepand cu 25 martie, timp de trei zile la Polus pentru cel mai important targ de turism din afara Capitalei, un targ ce va reuni peste 50 de expozanti din Romania, Turcia, Ungaria, Bulgaria si Cipru. Nu uitati ca pe perioada targului vacantele au reduceri pana la 30% asa ca grabiti-va sa rezevati o vacanta din timp.

MADE: Multumim si bafta. Ne vedem la targ!