Made
Interviuri MADE | The woman’s insight
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
The woman’s insight
de Casandra Mihut | 02.04.2012
Gabriela Lungu

Zgomot de tocuri inalte care, aproape de fiecare data, lasa in urma un usor ecou-dovada ca a trecut pe acolo. Cu un gest delicat isi muta suvita rebela din ochi, iar privirea e fixata de fiecare data inainte.

De cele mai multe ori e pusa pe ganduri, dar nu ii e teama sa zambeasca cand intalneste alte priviri, deseori in clipele de ragaz ofteaza prelung, iar sub gene ascunde enigme nedescifate inca - Ladies and gentlemen: The Woman.

Conferinta "The Woman" a adunat in aceeasi incapere "femei frumoase" care au venit sa asculte si sa impartaseasca din experienta altor femei frumoase int-o atmosfera de complicitate feminina, calda si revelatoare.

Un lucru e cert, fiecare dintre noi, mai ales cei aflati la inceput de drum, avem nevoie de lideri, modele, povesti de succes, sustinere si de confirmarea faptului ca femeia antreprenor sau "de cariera" nu e un mit contemporan, ci o optiune reala.

Toate aceste lucrui le-am gasit la "The Woman" unde, pret de cateva ore, am avut privilegiul sa ascultam cateva dintre femeile care au reusit sa iti asume si sa isi duca pana la capat visul.

Tot acolo am intalnit-o sau, mai bine spus, am reintalnit-o, pe Gabriela Lungu care conduce cu succes tocmai in inima capitalei, o agentie de PR prin excelenta feminina: "The Practice".

Deschisa, calda si mereu cu zambetul larg care "sparge gheata" cand esti pe cale sa o abordezi Gabriela Lungu a acceptat ca sa ne completeze "insight-ul" pe care l-am obtinut la “The Woman” asupra lidership-ului feminin intr-un interviu acordat MADE.

MADE: Incep cu o intrebare mai "de-a noastra". Cum te-ai simtit in Ardeal? Cum ai simtit tu ca speaker atmosfera la “The Woman” ?

Gabriela Lungu: Mi-am placut chiar foarte mult la conferinta de la Cluj. De la organizarea minunata, la calitatea speakerilor (mi-a placut in mod deosebit Maria Grapini). De la numarul mare de participanti sau mai bine zis participante (fiind vorba despre o conferinta despre leadership feminin), la curiozitatea si nivelul bun de interactiune (s-au pus intrebari multe din sala, s-a ras din inima cand a fost ceva de ras, s-a aplaudat cand a fost de aplaudat) si pana chiar si la modul in care au venit imbracate aceste participante – frumos, deosebit, onorand evenimentul special la care se aflau.

MADE: Cum e sa conduci o agentie plina de "gagici"?/ full ladies

Gabriela Lungu: E al dracului de dificil, dar si de frumos! Fetele mele (ca asa-mi place sa le zic) sunt istete, ambitioase, muncitoare, dar pot fi si orgolioase, prea sensibile uneori… Femeile (mai ales cele tinere, inca ne-trecute tare printr-ale vietii – iar media de varsta la THE PRACTICE este de sub 30 de ani) rar iau lucrurile “barbateste” – sunt mult mai emotive si mai delicate.

E nevoie de mult tact zilnic ca sa faci fata unei echipe de 15 femei, iar asta e obositor tare pentru un manager (chiar daca si eu sunt tot femeie). As vrea sa pot da feedback mai direct, uneori; sa-l impachetez un pic, ok, dar fara sa-i mai pun si funda.

Imi trec insa rapid toate gandurile rele cand le vad insa vesele, zambitoare, energice, entuziaste, cum numai fetele pot fi!

MADE: Povesteste-ne putin despre conceptual vostru- "Fridays at The Practice".

Gabriela Lungu: E vorba despre un program intern numit Fo(u)r Fridays –niste activitati de vineri, de toate cele 4 vineri dintr-o luna. Activitatile sunt de inspiratie, training, imbunatatire profesinala si distractie, menite sa ne faca chiar mai buni profesionisti, sa ne dezvolte ca oameni si sa ne sudeze ca echipa. Am inceput acest program in urma cu mai mult de un an si de atunci incercam sa ne tinem de el (mai facem exceptii, cand avem enorm de lucru si fiecare ora e pretioasa ca sa ne terminam bine treaba la fina de saptamana). Am facut lucruri intersante vineri, in lunile care s-au scurs – am invatat sa dansam cativa pasi de step, am facut paine, am jucat petanque, am invatat poker, am vazut multe firme si documentare interesante... E un program reusit!

MADE: Cum s-a nascut "The Practice", dintr-un vis sau o proiectie bine determinata? Stiai de la inceput ca asta vei face sau ce iti doresti sa faci ori totul a venit "de la sine"?

Gabriela Lungu: Fara vis, nu exista nimic. Trebuie sa ai mai intai viziunea unui lucru, pentru a te apuca de punerea in practica. Numele THE PRACTICE mi-a venit in minte cu mult inainte (vreo 4-5 ani) ca agentia sa se lanseze – vazusem un serial cu acest titlu si mi-am spus ca, daca vreodata o sa am firma mea de PR, mi-ar placea s-o denumesc asa.

Agentia am lansat-o cand am am simtit ca sunt pregatita profesional pentru asta – condusesem o alta agentie mare de PR vreme de 4 ani, si aveam deci nu doar expertiza in PR, ci si experienta manageriala pentru a face acest lucru. Decizia de a deveni antreprenor nu a aparut insa in urma unor cautari, nelinisti sau evaluari interioare, ci datorita unui context extern – imprejurari care m-au facut sa plec de la fosta mea agentie. Daca nu ar fi fost acel context, probabil ca as fi fost si astazi un fericit manager de agentie, fara vreun plan antreprenorial; si mare diferenta n-ar fi fost. In ambele roluri mi-am facut exact la fel munca, cu la fel de multa daruire, ambitie, efort sau relaxare. (Personal consider ca, daca nu esti deja un foarte bun profesionist si manager acolo unde lucrezi, nu trebuie sa devii antreprenor – noul rol nu te va face sa muncesti cu mai multa responsabilitate sau cu rezultate mai bune.)

Odata luata decizia de a lansa THE PRACTICE, totul a fost clar – numele ne-a impus un anumit standard de a face lucrurile, si noi de peste 5 ani (firma a fost lansata in 2006) ne stradui zilnic sa transformam acest nume in renume.

MADE: La conferinta s-a atins un punct esential. Ai vorbit despre diferentele dintre stilurile de conducere feminin si masculin. Care crezi ca sunt diferentele esentiale de abordare?

Gabriela Lungu: Nu doar eu, ci specialistii in leadership cred ca exista cateva diferente fundamentale. Cea care mi-a atras personal cel mai mult atentia este aceea ca femeilor li se cere (din partea subordonatilor, colegilor, superiorilor si chiar de catre societate) sa aiba un stil de management combinat cu compasiune. Barbatilor nu. De aceea cand o femeie este exigenta, e catalogata drept “rea” si “a dracului” (conotatii negative), iar un barbat care este exigent, e catalogat drept “hotarat”, care “stie ce vrea” (conotatii pozitive). Femeile trebuie sa faca tot ce face un lider barbat dar, mai mult, sa o faca si cu oarecare delicatete si empatie.

MADE: Sunt multe femei in functii de condurere care au tendinta sa se "masculinizeze" . Crezi ca acest lucru le ajuta sa faca fata mai bine presiunilor determinate de functia pe care o au?

Gabriela Lungu: Daca nu ne referim de vreun fel vestimentar (caz in care n-as vrea sa comentez – fiecare dupa cum se pricepe sau cum simte), ci la comportament, atunci... eu nu cred ca femeile se masculinizeaza.

Eu cred ca asta spune lumea despre o femeie care vorbeste clar si pe fata, fara ocolisuri, despre o femeie care stie ce vrea si stie si sa ceara, despre o femeie care face fata situatiilor fara sa se lamenteze, despre o femeie care cauta solutia si nu se plange de probleme.

Despre femeile puternice, care nu-si arata in public vulnerabilitatea, se spune ca se masculinizeaza. Si este atat de nedrept.

MADE: Acel amestec de vulnerabilitate, determinare, empatie dar insotita mereu de decizii ferme e fascinant de observat la femeile "de cariera". Care crezi ca e principalul atu al femeii aflate in pozitie de lider fata de sexul opus?

Gabriela Lungu: Intuitia.

MADE: Daca ai putea sa te intalnesti acum cu Gabriela Lungu aflata la inceput de cariera, care ar fi primele lucruri pe care ai invata-o, avand experienta de acum ?

Gabriela Lungu: As putea eventual s-o invat meserie – am ajuns un bun profesor, mai bun decat a avut ea parte.

N-as avea ce invatatura de viata sa-i dau. Lectiile-s bune in context, ca sa inveti cu-adevarat din ele. Desi un om navalnic si pasional, Gabriela a avut intotdeaun rabdare si incredere ca o sa i se ofere lectiile si oportunitatile potrivite la momentul potrivit. Si asa a fost.

MADE: Cum ai descrie-o pe femeia Gabriela Lungu "outside the office" ? Catre ce se indreapta ea acum?

Gabriela Lungu: Sunt destul de diferita in viata personala – nu-mi place sa iau decizii (poate tocmai pentru ca zilnic la birou iau atatea), imi place sa ma arat cu tot cu vulnerabilitati si nesigurante catre prieteni si familie, imi place ca sotul meu sa aiba grija de mine si sa ma rasfete, sunt copilaroasa, destul de retrasa (nu ies mult, nu am un cerc mare de amici).

Nu ma gandesc foarte mult spre ce anume ma indrept in viitor – deocamdata ma bucur de drumul pe care ma aflu. Se spune mult ca nu destinatia, ci calatoria e mai importanta – tind sa dau dreptate zicalei.

MADE: Am vazut ca recent ai lansat un blog “treats&streets” in care ne impartasesti doua dintre pasiunile tale- calatoritul si gatitul. De asemenea, stiu ca alta pasiune este muzica, ai activat o perioada intr-un band alaturi de Bogdan Naumovici. Povesteste-ne, pe scurt, cum au luat nastere aceste povesti frumoase.

Gabriela Lungu: Daca ma gandesc bine, toate au aparut din visele mele din adolescenta – de-atunci mi-am dorit sa calatoresc mult prin locuri spectaculoase, sa cant live pe scena cu trupa adevarata, sa gatesc omului drag lucruri delicioase (precum ne gatea atunci mama, gospodina desavarsita)… Dupa ce multi ani m-am concentrat cu pasiune aproape exclusiv pe cariera (cand esti foarte tanar, prea multe activitati te pot risipi), acum am inceput sa-mi doresc sa explorez si alte fatete ale personalitatii mele si sa acord un rol mai mare visatorului, cautatorului, hedonistului.

Toate la timpul lor…