Made
Interviuri MADE | Un ardelean face legea in capitala
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Un ardelean face legea in capitala
de Adelina Sfoara | 14.06.2010
Sebastian Olar
Sebi Olar este unul dintre copywriterii vinovati pentru cele mai recente campanii Vodafone Romania.

Copil fiind, a batut in sus si in jos lifturile Facultatii de Stiinte Economice aka FSEGA din Cluj-Napoca, sectia de marketing, impreuna cu alti 199 de colegi. Inca de pe vremea aceea s-a remarcat ca fiind o minte stralucita si creativa.

Imediat dupa terminarea facultatii s-a angajat ca si Junior Copywriter la agentia de publicitate Vitrina Advertising din Cluj-Napoca. La scurt timp dupa aceea a fost acceptat la scoala de concept ADC*Ro si de atunci este om de creatie la McCann Erickson. Si este foarte mandru de asta.

MADE: Cand ai fost acceptat la Vitrina cred ca ai fost tare fericit. Poti sa ne povestesti in cateva cuvinte despre experienta ta din agentie?

Sebi Olar: Am fost in primul rand destul de norocos sa pasesc atat de usor in marcommul asta destul de ermetic, cum remarca si Calin- primul si dragul meu dascal de publicitate. Iti dai seama, intrasem in biroul managerului general cu CV-ul meu de controlor de bilete. Bine, intre noi fie vorba, cosmetizasem putin job title-ul. Am scris ca sunt "Agent Constatator la Biroul de Control si Siguranta a Circulatiei"- un eufemism pentru boactar, desigur. Acum scriu altfel: Master's Degree in Conflict Management & Street Intelligence.

Deci da, de la co-ntrolor la co-pywriter. A fost bine sa schimb cel mai dubios job pentru cel mai misto, desi nu regret episodul meu RATUCic. Si in Vitrina am dat de oameni faini de la care am invatat foarte multe. Na, stii cum e: prima agentie nu se uita niciodata.

MADE: Povesteste putin despre experienta ta la ADC*Ro. A fost intradevar "A life changing experience"?

Sebi Olar: A fost mind-blowing si jaw-dropping. Glumesc. Mi s-a parut fantastic sa poti lucra cot la cot cu cei mai tari directori de creatie din Romania si sa stea ei sa asculte cvasitampeniile unor pustani?- wow! Si am mai zis-o, profesionalismul si pasiunea lor sunt molipsitoare. Am invatat de la fotbalisti, nu de la spectatori, vorba lu' Alexandrescu.

MADE: Cum ai ajuns sa lucrezi la McCann?

Sebi Olar: Am avut noroc sa fiu distribuit la clasa tutoriata de Botan si David, doi creativi formidabili. Desi diferiti. Cu Botzi am lucrat foarte bine, mi s-a parut ca eram tot timpul pe aceeasi lungime de unda. Apoi l-a trimis si pe Tzugu sa se uite peste ce am lucrat, care Tzug m-a chemat la o bere- berea de angajare. Cam asa a fost.

MADE: Am vazut cu totii ad-urile cu Puya, Smiley & Co si mai nou Ghita Muresan si Ana Lesko. Cum e sa lucrezi pe contul Vodafone?

Sebi Olar: E cel mai tare. Merita! :) Serios- telecomul e o categorie ultracompetitiva, aici sunt cele mai mari bugete de comunicare. E o provocare. E greu si frumos. Se lucreaza pe viteza 3x. Te adaptezi sau te lasi, e o chestie de Darwin. Ca tot Bucurestiul, de fapt.

Prima filmare a fost...niiice! Toate vedetele alea care te ascultau, Cristi Mungiu cu care ma sfatuiam ca si cum si eu am castigat la Cannes...e bine. De-aia se zice ca cea mai proasta zi dintr-o agentie bate cea mai buna zi dintr-o banca.

Devenisem si ultra-entuziast, le povesteam tuturor, le aratam pozele. Fodo zicea ca sunt ca un caine de-ala fericit care scoate capul pe geam la masina.

Btw, ii salut pe aceasta cale pe baietii mei Fodo & Catalinho, profesorii mei de Vodafone. Respect, multa sampanie si bunastare in cartierul Kristal! (insider joke)

MADE: Sebi, cred ca intrebarea aceasta ti s-a pus de multe ori. Cum se vede de la Bucuresti publicitatea din "provincie"?

Sebi Olar: Mai...mie-mi plac la nebunie agentiile de provincie, ca de acolo vin. Stiu freamatul creativ si bun din ele, nebunia de a face lucruri tari cu bani putini. Dar Bucurestiului nu-i pasa. Chiar ma gandeam zilele astea ca Clujul, care e atat de important pentru mine, e doar...un alt orasel din Romania, vazut de aici.

MADE: Fiindca ai trait ambele experiente, care crezi ca e cea mai frecventa greseala pe care o fac agentiile din Cluj. Sau mai bine zis, ce le lipseste agentiilor din Cluj pentru a putea duce o lupta de la egal la egal intr-un pitch cu o agentie din capitala? Din punctul tau de vedere.

Sebi Olar: Pfiu, ce intrebare serioasa. Nu stiu...cred ca in primul rand e pur si simplu greu pentru o firma care are birourile in Bucuresti sa lucreze bine cu o agentie din Cluj, chiar daca ar vrea. Greu cu relatiile la distanta, chiar si aici, in combinatia agentie-client.

MADE: Care sunt lucrurile cele mai importante pe care le-ai invatat in cariera ta de copywriter pana acum?

Sebi Olar: Ca nu e asa rocket science pana la urma publicitatea asta, chiar daca e plina ea de jargoane suspecte si indivizi care o ultra-intelectualizeaza din orice pozitie. E despre a spune ceva intr-un mod interesant si convingator. Daca reusesti sa ii explici bunicii tale ce e publicitatea, esti okay. Eu am incercat exemplul cu fabrica de mezeluri.

Si am mai invatat ceva. Ca e greu sa faci excelenta. Ca-n gastronomie, 90% din mancarea gatita in restaurante e...okay, e doar mancare.

MADE: Ce i-ai sfatui pe mai micii tai colegi care inca sunt in facultate si isi doresc un job in Advertising sau PR?

Sebi Olar: Simplu: sa continue sa isi doreasca asta, cu pasiune. Pentru ca e adevarat- luck is preparation meeting opportunity. Si haideti pe net, Twitter, FaceBook si tot, stalkuiti-i pe oamenii din industrie, romani sau de dincolo.

MADE: Ce planuri de viitor ai?

Sebi Olar: As vrea sa devina si un angajament planul asta: sa trec de la okay la excelenta. Usor de zis, um? :)

Cu siguranta Sebi are un dreamjob in acest moment. Sa speram ca luna de miere o sa dureze cat mai mult. Bafta!