Made
Interviuri MADE | Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
de Casandra Mihut | 23.02.2012
Victor Miron

Cu siguranta fiecare dintre noi a cochetat macar o data cu gandul  ca poate nascocii o idee “a la Mark Zuckerberg" capabila sa shimbe substantial societatea sau sa revolutioneze modul in care o percepem.

Cum se naste aceasta idee de geniu? Apare spontan ca un gand revelatoriu sau se lasa asteptata,curtata, sedusa?

Start-Up Weekend s-a desfasurat pe parcursul 54 ore, timp in care toata atentia participantilor s-a concentrat in jurul construirii si a implementarii  unei aplicatii web sau mobile, care ar putea constitui baza unei afaceri sustenabile intr-un singur week-end.

Specialisti IT, dezvoltatori de software, designeri, graficieni, marketeri sau oameni de afaceri au asistat la un „pich de idei”.

Cele mai bune idei au fost alese prin vot de catre participanti,  idei care la finalul concursului au putut fi materializate intr-un proiect de business.

De ce au avut aceste idei potential de Start-Up? Raspunsul e simplu: curajul de a fi asumate si expuse in fata unor oameni care stiu sa le imbrace pentru a le valorifica si exploata potentialul.

Dar cel mai bine ar fi sa ii intrebam pe castigatorii Start-Up Weekend Cluj ce a insemnat aceasta experienta si cum au ajuns sa isi vada proiectul tansformat in business intr-un singur weekend.

Ii felicitam, ii incurajam si ii rugam sa ne descrie cu acelasi entuziasm “ideea fermecata”.  

MADE: Care este pe scurt proiectul vostru?

Victor Miron: Proiectul nostru se numeste Use Together si este o comunitate, un club in care membrii, prin intermediul unei platforme online – usetogether.ro – pot sa faca ceea ce se numeste colaborative consumption, consum la comun. Valorile comunitatii, a tribului (in sensul promovat de Seth Godin) sunt: incredere, contributie la comunitate si consum la comun. Acest colaborative consumption este o posibila solutie la consumul exagerat al societatii actuale, consum care contribuie la starea economica actuala si dauneaza mediului inconjurator.

MADE: De cat timp cochetati cu ideea acestui proiect ?

Victor Miron: Am fost atras de ideea unei astfel de platforme din noiembrie 2011, am cautat sa vad daca este in tara asa ceva si nu am gasit – sigur ca in alte tari exista deja si e un model confirmat. Atunci am vorbit cu mai multi oameni din on-line si desi cativa au fost interesati sa se implice nu s-a concretizat nimic.

MADE: De la ce a pornit totul si unde ati ajuns?

Victor Miron: Viziunea din spatele unor astfel de comunitati de oameni mi-a placut, am auzit-o uitandu-ma la mai multe prezentari pe internet de la evenimente din alte tari. Sunt un consumator de TED-uri, idei frumoase si oameni care sa ma inspire, un exemplu bun este acesta: youtu.be/AQa3kUJPEko

Am ajuns la Startup Weekend Cluj cu ideea clara sa imi testez proiectul, acesta a fost motivul pentru care m-am inscris. Personal am experienta in atreprenoriat, sunt pasionat de marketing, dar partea tehnica pentru un astfel de proiect nu o posed.

MADE: In prima faza ideea a trebuit sa fie expusa in doar 60 de secunde. Cum s-a desfasurat  acest “pitch”?

Victor Miron: :) Nu pot sa nu zambesc cand imi amintesc de pitch. In prima seara, vineri, toti cei care aveam idei de startup am fost aliniati si pusi la prezentat. Eu am fost al treilea, eram destul de incomodat de faptul ca trebuia sa expun in engleza. Am incercat o gluma de inceput, am spus ca sunt al treilea ca in povesti, cred ca nu am fost prea clar ca nu a ras nimeni. Nu stiu exact ce am reusit sa spun dar stiu clar ca nu eram la jumatea expunerii cand acel minut s-a terminat si am fost obligat sa ma opresc. De acolo nu stiu ce au prezentat ceilalti deoarece am fost dusi in alta parte a salii unde trebuia sa scriem numele pe o plansa numele proiectului si o scurta prezentare. Sincer numele Use Together a venit atunci pe loc.

MADE: Care credeti ca a fost elementul cheie care v-a ajutat sa va diferentiati fata de ceilalti concurenti?

Victor Miron: Am fost o echipa completa, suntem oameni buni si foarte buni in toate ariile cerute: programatori, designeri, marketing, business. Mai mult decat atat am fost o echipa formata din 12 oameni, asa ca am avut resurse. In plus am reusit sa facem un mic studiu referitor la subiect pe facebook in timpul weekendului si astfel am fost credibili.

Modelul de business propus de noi, modul in care sa castigam bani a fost unul realist. Toti membrii echipei am avut in comun aceleasi valori pe care si le doreste comunitatea Use Together si toti cei din echipa si-au dorit de la inceput sa foloseasca o astfel de platforma.

Use

MADE: Ce v-a ajutat cel mai mult pentru a va realiza proiectul in cadrul evenimentului?

Victor Miron: Pentru mine cel mai bun aspect al evenimentului a fost faptul ca a creat un context extrem de potrivit pentru testarea unei idei de business: a strans oameni cu diferite abilitati si cu dorinta de munca si in plus mentorii au fost ajutat enorm la rafinarea startup-ului.

MADE: Pe cine ati avut in echipa?

Victor Miron: Pe cei mai buni si mai frumosi participanti la eveniment :) Poate exagerz un pic, pe restul nu am avut sansa sa ii cunosc la fel de bine. Oricum membrii sunt oameni cu mare potential, sunt genul de oameni care merita urmariti: Catalin Pintea, Mircea Vadan, Alex Tiff, Adriana Valendorfean, Daniel Rusu, Ioana Hritcu, Larisa Anghel, Alina Borbely, Vasile Sorina-Elena, Paul Calin, Gabi Nagy si driverfriendlymea mea Victor Miron.

MADE: Care a fost cea mai mare provocare pe care ati intampinat-o?

Victor Miron: Ca echipa cea mai mare provocare a fost sa reusim sa fim eficienti si sa performam la maxim, sa ne folosim toate resursele umane si de timp cat mai bine. Ca proiect cel mai provocator a fost, din punctul meu de vedere, sa gasim detaliile concrete de monetizare.

MADE: In afara de proiectul vostru, ce idei vi s-au parut interesante?

Victor Miron: Sincer nu stiu sa iti spun detalii. Am prins idei despre cateva din celelalte proiecte dar in timpul evenimentului nu am avut timp sa analizam ce fac ceilalti si nu as vrea sa le prezint gresit proiectele. Au fost proiecte interesante legate de finante personale, folosirea codurilor QR in restaurante, platforme de marketing BTL si multe altele.

MADE: Ce v-a invatat aceasta experienta?

Victor Miron: Am invatat ca o suita de oameni poate sa faca lucruri incredibile, pe care singur nu le-as fi gandit sau putut face nici intr-un an.

Am realizat ca un mentor iti ofera un tip de invatare excelent si unic.

Am invatat ca domeniul business-ului online este unul din cele mai deschise colaborarii din cate am avut ocazia sa intalnesc.

MADE: Ce ii sfatuiti pe cei care doresc sa participle in cadrul editiilor viitoare?

Victor Miron: Sa se inscrie, sa isi stabileasca cat pot de clar si concis ideea pe care vor sa o prezinte si sa fie atenti pe tot parcursul evenimentului sa invete cat pot de mult de la mentori si de la ceilalti participanti.