Made
Interviuri MADE | Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
de Adriana Dunca | 06.12.2010
Mihaela Rus

Felicitam Vitrina Advertising pentu cei 18 ani de activitate. La cat mai multi ani cu proiecte tot mai interesante. D-na Mihaela Rus, Owner Vitrina Advertising ne povesteste cum au fost acesti 18 ani.

MADE: Cum a inceput Vitrina Advertising?

Mihaela Rus: Inceputurile agentiei sunt strans legate de conjunctura anilor in care s-a nascut. Vorbim de 1992, de o perioada in care “a vinde servicii”, oricare ar fi fost ele parea o idee cu adevarat revolutionara. Erau timpurile in care romanii vedeau la televizor primele reclame si li se pareau atat de fascinante incat nu intelegeau de ce nu e trecut si calupul publicitar in programul tv. Era perioada in care au aparut practic, primele agentii de publicitate din Romania, noi la Cluj, Graffiti la Bucuresti (ei integrandu-se mai tarziu in reteaua internationala BBDO).

MADE: Cat de greu a fost la inceput?

Mihaela Rus: Comparand cu azi nu cred ca as putea spune ca a fost mai greu sau mai usor. Era doar ALTFEL. Produsele nu apucasera sa devina “branduri”, firmele nu apucasera sa devina “companii” iar noi descopeream pe propria piele domeniul comunicarii tragand oarecum dupa noi si clientii, educandu-i si consiliindu-i intr-un domeniu in care nu aveau realmente de unde invata . Am tot repetat asta chiar daca pare “lauda de sine”, sunt doar fapte: Vitrina si-a asumat rolul de “formator de piata” deschizand oarecum drumul pentru restul agentiilor, pentru alte business-uri din acest domeniu care au aparut desigur mult mult mai tarziu.

MADE: Care au fost provocarile cele mai mari de-a lungul anilor?

Mihaela Rus: Cred ca secretul succesului acestui gand frumos numit Vitrina in asta a constat: am tratat fiecare proiect, fiecare oportunitate, fiecare relatie ca pe o provocare. Nu stiu daca e o reteta, stiu ca ar putea sa sune si ca un cliseu insa va marturisesc cu sinceritate ca, in ceea ce priveste Vitrina asta e una din explicatiile esentiale a evolutiei, a durabilitatii. Viata (si bineinteles, piata) e plina de provocari, as putea spune de-a dreptul ca e “construita” din asta, trebuie doar sa vrem sa o vedem asa.

MADE: Care este cea mai placuta amintire in acesti 18 ani?

Mihaela Rus: Incerc sa nu fiu nostalgica, incerc mereu sa le spun si colegilor mei ca istoria Vitrina e in viitor nu in trecut. Cu toate astea am cateva momente de care imi aduc aminte cu drag: taiatul cu “forfecuta” a literelor pentru primele proiecte de outdoor din Romania, e vorba de clientul Dacia-Pitesti, aur la 2 categorii in primul festival national de creatie publicitara, e vorba de “Concepte”, Bucuresti, 1998, ar mai fi momentul extinderii la Bucuresti, momentele de recunoastere din partea PR Awards sau festivalul ADOR, momentele team building-urilor, a petrecerilor, a delegatiilor, a prezentarilor... vedeti? Am inceput prin a va spune ca nu pun accent pe trecut insa cand e vorba de amintiri frumoase nu ma mai pot opri.

MADE: Cum a evoluat echipa?

Mihaela Rus: Am avut privilegiu sa am in jurul meu colegi, colaboratori fenomenali. Va dati seama ca in 18 ani cred ca au trecut prin agentie sute de oameni, cu majoritatea am ramas intr-o legatura stransa de pretuire reciproca. Multi dintre ei sunt oameni-reper in business-uri de comunicare din Romania sau de pe alte continente, toti marturisindu-mi atunci cand ne mai intalnim cat de importanta a fost “scoala Vitrina”, “anii Vitrina” in dezvoltarea carierei lor. Am colegi care si-au intemeiat familii in agentie, am colegi cu vechime18 ani si am colegi cu vechime de 3 zile, toti facand parte egala din famila mea de suflet, din “familia Vitrina”.

MADE: De unde a pornit ideea promovarii pe Facebook a celor 18 ani? Care a fost rezultatul?

Mihaela Rus: Vitrina era prezenta pe Facebook deja de ceva timp. Faptul ca implineam 18 ani a fost un motiv in plus sa ne apropiem de acest mediu realmente exploziv, de publicul de pe retelele de socializare. 1000 de like-uri a fost un numar simbolic. A fost chiar depasit si va creste, odata cu alte activitati marca Vitrina care vor urma constant.

Am realizat cu placere ca avem un target online ai caror membri cu usurinta se pot numi fani infocati ai agentiei. O pozitie favorabila cu care putini se pot lauda.

MADE: Cum v-a afectat criza?

Mihaela Rus: Nu e rau sa te “afecteze” criza, rau e mai degraba sa te “dezafecteze”. Pentru noi, asa numita “criza” a fost un prilej sa ne reafirmam identitatea in fata noastra si a clientilor nostri. Criza e un prilej de bilant, de analiza si de luciditate. Eu am “interzis” cuvantul asta in agentie pentru ca e plin de conotatii negative si chiar nu cred ca e cazul sa vorbim in acesti termeni. Ceea ce indeobste s-a numit sau se numeste criza e poate o ocazia care ti-o da piata sa iti mai faci o “revizie” din cand in cand, sa mai strangi un surub pe ici pe colo pentru ca nu cumva sa iti pierzi vreo roata in timpul mersului. Pentru noi, acesti ani au fost pasii reafirmarii business-ului pe criterii care tin de eficienta si calitate.

MADE: Care sunt planurile de viitor?

Mihaela Rus: Viitorul, ca si prezentul unei agentii se leaga de gandirea ei creativa (nu ma refer aici doar la Departamentul de Creatie), de forta si capacitatea de a inova in permanenta de a genera gand nou. Planurile si actiunile noastre spre asta se indreapta: sa intretinem aceasta disponibilitate catre inovatie si prospetime sa transformam paradoxal oarecum experienta intr-o “tinerete continua”.

MADE: Va multumim si La multi ani inca o data!