Made
Interviuri MADE | YouthBank Cluj
Interviuri
EuroGsm - 15 ani de tehnologie
cu Cristina Szabo si Gabriela Hustiuc
Lucrurile simple care fac TIFF-ul frumos
cu Andreea Sandu si Cristina Tatar
Din culisele ,,Oscar in IT”
cu Diana Bota
The woman’s insight
cu Gabriela Lungu
Despre Media School
cu Gabriel Augustini
ACTA in viziunea agentiilor din online
cu Andrei Temneanu si Milena Gîţ
Stories in motion: A fost odata ca niciodata... Laviniu Lazar
cu Laviniu Lazar
Compania internationala Pentalog mizeaza pe transparenta in comunicarea cu angajatii
cu Ioana Cosmina Trifan si Frederic Lasnier
Romanian Testing Conference - prima editie
cu Andrei Ghinescu
The Woman
cu Bogdan Ciocian
Cosmetic Plant si promovarea online
cu Susana Laszlo si Gloria Csiszer
Use Together - castigatori la… Start-Up Weekend
cu Victor Miron
ClujLife Awards 2.0
cu Gabriel Aldea
ACTA, vazuta prin prisma agentiilor de publicitate
cu Adrian Demian Groza si Radu Neag
Zonga
cu Sergiu Biris
SMS Cluj 2011
cu Marta Usurelu
Schimbare Pozitiva
cu Delia Muresan
JobNetworking by IntegraHR
cu Andreea Muresan
Pregatind un rebranding - Home Garden
cu Teodora Sevastru
Cum a fost promovat Comedy Cluj
cu Bogdan Besliu
11.11.11
cu Dafina Suciu
PR Educational
cu Maria Tusa
Construieste calduros cu BCA MACON
cu Calin Stir
Deco Show 2011
cu Crina Doda
Despre Cluj How To Web
cu Cristian Dascalu, Oana Calugar, Gabriel Aldea
Fabrica de Pensule
cu Corina Bucea
Business Coach
cu Lorand Soarez-Szasz
Zilele Marketingului 2011
cu Eduard Mihoc
Zi-le de Cluj
cu Bogdan Branzas
De pe Facebook la Vitrina III
cu Cristi Grindean, Laura Laurentiu, Mihaela Rus
Redescopera Romania
cu Gabriel Aldea
Watch&Match
cu Cristina Szabo
De pe Facebook la Vitrina II
cu Simona Copil, Gloria Csiszer, Darius Groza
Noaptea Muzeelor
cu Angelica Iacob
De pe Facebook la Vitrina
cu Vlad Chichisan, Paul Pojar, Nicu Pop
Social Media Marketing
cu Camelia Bulea
Despre antreprenoriat
cu Marius Ghenea
Despre TEDxEroilor
cu Mircea Vadan
Traseul de la idee la trend in online-ul romanesc
cu Razvan Rosca
Despre telefoane, online si alte aplicatii cu EuroGsm
cu Cristina Szabo
PR pentru o librarie online
cu Alexandra Craciun
Maratonul International Cluj
cu Horatiu Morar
YouthBank Cluj
cu Ioana Stupariu
TEDxCLUJ editia 3
cu Alexandra Craciun
Green Week editia 5
cu Andrei Popa
Targul de Turism Touristica martie 2011
cu Bogdan Ciocian
Concurs si un parteneriat nou la Trilulilu
cu Alina Crancau
Un deliciu de concurs
cu Anca Popovici
Despre Internship
cu Linda Tantau
Despre eficienta comunicarii digitale
cu Adela Marchis
Arta si PR-ul Cultural
cu Alice Iliescu
4 ani de Trilulilu
cu Sergiu Biris
Biz si Social Media Summit 2010
cu Marta Usurelu
Despre Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010
cu Horea Marc
Vitrina, 18 ani - trecut si viitor
cu Mihaela Rus
Despre primul film cu bloggerii clujeni
cu Ionut Turda
Cinemateca Tiff - efecte asupra consumatorilor de cinema
cu Ramona Sarbu
Povestea I Love Cluj
cu Andrei Mutu
JCI – Business networking
cu Stelian Burduhos
Ia-ma Acasa
cu Viorel Sima
Cum am trecut de la Marketing la gatit
cu Adrian Hadean
PR-ul - o arma decisiva in sectorul actual de constructii
cu Andreea Sut
De ce am vandut Cluj Life
cu Gabriel Aldea
Despre PR Trend 2010
cu Delia Balaban
TEDx Cluj editia 2
cu Cristian Dascalu
Joy is BMW castigat de un designer din Cluj
cu Sergiu Lazin
Castigatori Junior PR Award 2010
cu Valeriu Pernea
Ce stiu romanii despre produsele bio
cu Irina Goldstein si Paul Acatrini
Viata in 3
cu Gabriela Lulea
Cum e sa castigi primul ADOR pentru Cluj
cu Calin Crainic
Startup Days Cluj
cu Radu Ceuca
LET’S DO IT CLUJ!
cu Ioana Barbat
Criza ca stare de spirit
cu Laura Petrehus
Ben, cum au fost primii 10 ani?
cu Benedict Dumitrescu
Swimathon - entuziasm, energie si creativitate
cu Dana Stoica
PR pentru umanitate
cu Daniela Gheorghe
Lecturi urbane à la Cluj a inceput pe twitter
cu Raluca Crisan
Interviu cu aripi picante si crocodila de PR
cu Alina Crancau
Interviu cu un Crocodil de Marketing
cu Calin Biris
Bra(i)ni(ac) de Cluj
cu Lucian Branisteanu
Un ardelean face legea in capitala
cu Sebastian Olar
Dream Job - Party PR
cu Gabriel Aldea
Stategic liaison agency sau INC3
cu Lorand Minyo
Festivalul Studentesc de Publicitate 2010
cu Delia Balaban
Cluj Fashion Week went online
cu Mihai Dragan
PRime Cluj - ONG dedicat PR-ului
cu Diana Dragomir
Primul pas catre o cariera in publicitate
cu Delia Balaban
Freelance Web Designer mutat la Cluj Napoca
cu Vlad Georgescu
Student la Publicitate
cu Andrei Amaricai
YouthBank Cluj
de Denisa Ionita | 21.03.2011
YouthBank Cluj, programul de proiecte comunitare destinat liceenilor se afla la a 5-a editie. Ioana Stupariu, coordonatorul programului ne da mai multe detalii despre aceasta initiativa.

MADE: Stim ca sunteti deja la a 5-a editie a proiectului YouthBank, cum a aparut ideea si in ce consta?

Ioana Stupariu: Programul a fost adus in Romania in urma cu 5 ani din Irlanda de Nord, unde functiona deja de cativa ani. Practic, YouthBank se adreseaza liceenilor, fiind un program care promoveaza initiativa tinerilor, dezvoltarea simtului lor antreprenorial si incurajeaza implicarea lor in comunitate. In ce consta mai exact? Liceenii sunt incurajati sa mobilizeze un fond din comunitate, prin intermediul a diverse mecanisme pe care ei le concep si le implementeaza, pe care mai apoi sa il redistribuie sub forma de finantare pentru proiecte comunitare facute de alti liceeni.

MADE: Care sunt criteriile de selectie a proiectelor ce vor primi finantarea?

Ioana Stupariu: Criteriile de selectie sunt in numar de 5:


1.  Fezabilitatea ideii - urmarim in primul rand cat de realist si de clar este proiectul, urmarind inclusiv indicii cantitativi si desfasurarea proiectului in timp si spatiu.

2. Implicarea tinerilor - cel mai important criteriu, urmarim ca proiectul sa fie propus, gandit si implementat de liceeni, iar implicare adultilor sa fie cat mai redusa.

3. Raportul cost-beneficii - acest criteriu are in vedere in principal bugetul, luand in considerare rezultatele proiectului in raport cu suma de bani investita in realizarea proiectului.

4. Impactul - se face o medie intre impactul pe termen lung/scurt, impactul calitativ/cantitativ si impactul asupra celor trei niveluri de beneficiari: realizatorii de proiect, beneficiarii directi ai proiectului si comunitatea locala ca ansamblu.


5. Originalitatea ideii - acest criteriu urmareste creativitatea echipei de proiect si modul in care reusesc sa isi exploateze ideile, indiferent de domeniul de provenienta al proiectului - social, cultural, artistic. Incurajam abordarile inovative si inedite.

YouthBank

MADE: Cate proiecte vor primi finantare in aceasta editie?

Ioana Stupariu: In acest an, incercam sa finantam 10-15 proiecte, in functie de suma de bani alocata fiecarui proiect.

MADE: Da-ne te rog mai multe detalii despre echipa YouthBank. Cati membri sunteti si cum va impartiti responsabilitatile?

Ioana Stupariu: Echipa YouthBank Cluj este formata in acest moment din 18 tineri din mai multe licee clujene. Responsabilitatile se impart in cadrul sedintelor care se desfasoara de regula saptamanal, fiind alese voluntar de catre membrii echipei.

MADE: Care au fost principalele rezultate ale editiilor anterioare?

Ioana Stupariu: Daca e sa ne referim strict la YouthBank Cluj, rezultatele cantitative ale programului sunt:

101.600 lei finantare

63 proiecte finantate

380 de tineri instruiti si pregatiti, ale caror proiecte au fost finantate

35 tineri membri YouthBank

Peste 30 licee si colegii implicate activ

Trei editii ale Festivalului Cultural Miraje

In ceea ce priveste rezultatele calitative, YouthBank a avut o contributie semnificativa in dezvoltarea a sute de tineri liceeni, prin activitatile desfasurate, prin trainingurile oferite si prin principiile sustinute si transmise tinerilor.
 

MADE: Care sunt partenerii cu traditie ai proiectului?

Ioana Stupariu: Principalii parteneri ai programului sunt Fundatia Comunitara Cluj, care desfasoara programul la nivel local si Asociatia pentru Relatii Comunitare, care il implementeaza la nivel national. Totodata, BRD - Groupe Societe Generale a sustinut proiectul, atat la nivel local, cat si la nivel national, recent, inca de la inceput. In ceea ce priveste partenerii institutionali, ne bucuram de sprijinul Inspectoratului Scolar Judetean Cluj, al Primariei Municipiului Cluj-Napoca, al Universitatii Babes-Bolyai, al DeKlausen si al altor cativa parteneri media inca din prima editie si le multumim pe aceasta cale pentru sustinerea neconditionata si increderea pe care ne-au aratat-o.

MADE: Sunteti prezenti si in mediul online, recent v-ati facut un blog si am vazut ca aveti profil si pagina de Facebook, ce alte mijloace de promovare mai folositi si cat de eficient e online-ul pentru targetul vostru, cel al liceenilor?

Ioana Stupariu: In ultima vreme, am constatat ca modul cel mai facil si mai eficient de a transmite informatia este mediul online, asa ca ne concentram atentia catre mijloacele online, in special Yahoo si Facebook. In campaniile de promovare folosim si afise, fluturasi si stickere, insa eficienta lor este din ce in ce mai scazuta, din pacate, datorita faptului ca liceenii sunt asaltati cu afise si fluturasi in fiecare zi, astfel incat nu le mai acorda atentie.

MADE: Colaborati cu o agentie de publicitate/PR in ceea ce priveste partea de promovare?

Ioana Stupariu: YouthBank are un parteneriat cu MSA la nivel national, acestia sustinand programul prin diverse materiale, adaptate etapei in care ne aflam. Strategia de promovare este stabilita insa in cadrul echipei.

MADE: Ne poti da mai multe detalii despre campania de strangere de fonduri, cum s-a concretizat munca echipei YouthBank si ce companii au ales sa se implice?

Ioana Stupariu: Campania de strangere de fonduri s-a desfasurat prin trei mecanisme:

1. Campania de vanzare de felicitari de Craciun, adresat companiilor clujene. Echipa YouthBank a oferit companiilor si institutiilor locale si chiar nationale posibilitatea de a contribui la fondul YouthBank prin achizitionarea de felicitari de Craciun. Ei si-au stabilit intalniri cu reprezentanti ai firmelor, au livrat comenzile, au tinut legatura cu firmele etc.


2. Stand de impachetat cadouri la Hypermarketul Cora. Membrii echipei au cooptat voluntari din randul colegilor si prietenilor lor si timp de doua saptamani, inainte de Mos Nicolae si de Craciun au impachetat cadourile clujenilor, oferindu-le posibilitatea de a face o donatie pentru program. Acest mecanism este important pentru ca da posibilitatea echipei de a intra in contact in mod direct cu membrii comunitatii clujene.

3. Prezentare de moda cu Cocktail Party. Acest eveniment a fost realizat nu doar in scopul strangerii de fonduri, prin vanzarea de invitatii si prin donatii, dar si pentru a oferi clujenilor sansa de a observa echipa YouthBank in mijlocul actiunii. Practic, tinerii au fost cei care s-au ocupat de toate detaliile organizatorice ale evenimentului, de la contactarea designerilor, a unei firme de catering, la prezentarea evenimentului si asigurarea unui moment artistic.

MADE: Am vazut ca YouthBank s-a extins si in alte orase. Am vrea sa stim daca initiativa a pornit de la Cluj?

Ioana Stupariu: Da, Clujul a fost primul oras in care YouthBank a fost implementat, in urma cu 5 ani.

MADE: Stim ca programul YouthBank a fost premiat in repetate randuri, care e premiul cu care va mandriti cel mai mult?

Ioana Stupariu: Cel mai important premiu obtinut este Premiul oferit in cadrul Galei Premiilor in Educatie, organizata de Fundatia Dinu Patriciu, in anul 2010, mai precis premiul I la categoria "Cel mai bun program educational".

MADE: Ce mai aveti in plan pentru editiile urmatoare?

Ioana Stupariu: In editiile urmatoare ne dorim sa marim fondul pe care il oferim tinerilor liceeni si sa crestem vizibilitatea programului in randul acestora si al comunitatii clujene in general. Totodata, ne dorim ca proiectele pe care le finantam sa fie cat mai complexe si mai originale, avand un impact cat mai mare in randul beneficiarilor.

MADE: Iti multumim pentru interviu si asteptam vesti despre proiectele finantate.